14.2 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΠρότυπο Αστυπάλαια

Πρότυπο Αστυπάλαια


Του Νικόλα Λιαροδήμου,

Είναι πολλές οι φορές που αισθανθήκαμε υπερήφανοι για την εθνική μας καταγωγή, όταν αυτή αναφέρθηκε ως πηγή ιδεών, αρχών και αξιών του σύγχρονου πολιτισμού. Τα πρότυπα που δημιούργησε η ελληνική ιστορία στο πέρασμα των χρόνων, από αρχαιοτάτων μέχρι σύγχρονων, είναι ιδιαίτερα, όποια πτυχή της ζωής μας κι αν οδήγησαν.

Πηγή εικόνας: Newsauto

Τις τελευταίες ημέρες, η Ελλάδα βρέθηκε ξανά σε αυτό το προσκήνιο. Σε μία χρονική συγκυρία γεωπολιτικής αστάθειας στην ανατολική Μεσόγειο, και δυστυχώς υπό την σταθερή πίεση της πανδημίας, η ελληνική οικονομία έλαβε μία ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης. Ύστερα από συστηματικές προσπάθειες της Ελληνικής Κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού, η Αστυπάλαια επιλέχθηκε, ανάμεσα σε μία πληθώρα υποψηφίων περιοχών, να φιλοξενήσει μία εντελώς πράσινη επένδυση. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen θα προωθήσει την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, με σκοπό την καθολική εφαρμογή της στις μετακινήσεις της καθημερινότητας. Για το σκοπό αυτό, θα επενδυθούν από το ελληνικό δημόσιο και τον γερμανικό κολοσσό κονδύλια που θα βελτιώσουν την προσβασιμότητα του οδικού δικτύου, έτσι ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα να κινούνται απρόσκοπτα. Προς την κατεύθυνση αυτή, πέραν της υπάρχουσας επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος που διοχετεύεται ανά την επικράτεια, θα υπάρχει επιπλέον και πολύ μεγαλύτερη επιδότηση στους κατοίκους του νησιού. Ακόμα, οι συγκοινωνίες θα αντικαταστήσουν τα λεωφορεία τους με ηλεκτρικά, όπως και οι δημόσιοι και κρατικοί φορείς. Σταθμοί φόρτισης σε κομβικά σημεία του νησιού, θα τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές, με κύρια την αιολική ενέργεια. Και έτσι θα συντίθεται μία νέα καινοτόμα πραγματικότητα που σκοπεύει να αποτελέσει πρότυπο.

Η γεωγραφική θέση της νήσου λειτούργησε επιπρόσθετα θετικά, αφού τα ρεύματα ανέμων που επικρατούν καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, μπορούν κάλλιστα να τροφοδοτήσουν τις ανάγκες παροχής ρεύματος σε ένα πρόγραμμα καθολικής ηλεκτροκίνησης. Την ίδια στιγμή, το μέγεθός του είναι το ακριβώς κατάλληλο που επιτρέπει την μελέτη των μετακινήσεων. Αυτό διότι τα 97 τετραγωνικά χιλιόμετρα του μεγέθους του νησιού, φιλοξενούν τα κατάλληλα οδικά χιλιόμετρα που απαιτούνται για την μελέτη των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων και των υπηρεσιών με τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Κατά την εξέλιξη του προγράμματος, τα μηχανοκίνητα μέσα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αντικατασταθούν πλήρως, έτσι ώστε να ερευνηθεί πρακτικά η εφαρμογή του νέου μοντέλου μετακινήσεων που προωθείται.

Πηγή εικόνας: fosonline.gr

Το ακριτικό νησί μας, κατά την υλοποίηση του προγράμματος, θα βρεθεί στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος, μιας και εκεί θα μπορούν να στραφούν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα που αναζητούν πραγματικά δεδομένα για τους ερευνητικούς τους σκοπούς. Οι κάτοικοι θα έχουν την ευκαιρία να ελαχιστοποιήσουν το κόστος μετακινήσεων τους, αλλά και την υπερηφάνεια, να υποδείξουν στον υπόλοιπο κόσμο, ένα φιλικότερο τρόπο ζωής.
Την ίδια όμως στιγμή, η Ελλάδα, θα αποδείξει για ακόμα μία φορά την ποιοτική της διαφοροποίηση από την ταραχοποιό γείτονά της. Σε αντίθεση με την τουρκική οικονομία, που καταρρακώνεται καθημερινά, εξαιτίας των διαθέσεων της ηγεσίας του κράτους της, η ελληνική οικονομία, η πιστοληπτική ικανότητα της οποίας πρόσφατα αναβαθμίστηκε, μπορεί και υποδέχεται μεγάλες επενδύσεις. Αυτό, αποτελεί και ένα ηχηρό μήνυμα υπέρ της χώρας μας, η οποία επιλέχθηκε έναντι αντίστοιχων τοποθεσιών της Τουρκίας.

Η Αστυπάλαια και οι κάτοικοί της θα γίνουν το νέο πρότυπο καθημερινότητας, για το οποίο θα μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι! Θα αποδείξουν πως η νησιωτική Ελλάδα μπορεί να καινοτομεί και να προοδεύει με αλματώδη βήματα…


TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Νικόλας Λιαροδήμος
Νικόλας Λιαροδήμος
Γεννήθηκε το 1996 στην Πάτρα και μεγάλωσε στο Μάνεσι Τριταίας. Σπούδασε οικονομικά, με την παραγωγική οικονομία να του κεντρίζει το ενδιαφέρον. Πιστεύει στη δύναμη του Έλληνα να παράγει και να καινοτομεί έχοντας αδυναμία στον πρωτογενή τομέα, στα σπλάχνα του οποίου ενηλικιώθηκε.