14.5 C
Athens
Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΑνάπτυξηΠώς οι traders προσαρμόστηκαν στην πανδημία;

Πώς οι traders προσαρμόστηκαν στην πανδημία;


Του Άρη Κατσίδη,

Η πανδημία του κορωνοϊού και το lockdown έφεραν απίστευτα προβλήματα και ανυπολόγιστης αξίας ζημιές στην παγκόσμια οικονομία. Ανεπηρέαστοι φυσικά δεν μπόρεσαν να μείνουν και οι traders, οι οποίοι έπρεπε άμεσα να προσαρμόσουν την καθημερινή τους ρουτίνα, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού ανάγκασε πολλούς να εργάζονται από το σπίτι. Ορισμένοι traders χρησιμοποίησαν software που τους επέτρεψε να συνδέονται εξ αποστάσεως στους υπολογιστές τους, ενώ σε άλλους δόθηκαν εταιρικοί υπολογιστές με κατεβασμένα ειδικά προγράμματα. Αλλά δεν ήταν μια ήπια μετάβαση, αφού η τεράστια αστάθεια στις χρηματοπιστωτικές αγορές την προηγούμενη περίοδο δεν βοήθησε ιδιαίτερα στην προσαρμογή.

Ο CEO του Gibraltar Stock Exchange και πρώην trader, Nick Cowan, δήλωσε στο CNBC ότι: «Όσον αφορά τους traders με τους οποίους μιλάω, η αστάθεια και η μεταβλητότητα που έχουμε δει στις αγορές οδήγησε σε αναθεώρηση του risk management. Όταν παρατηρείς ότι η τιμή του πετρελαίου τείνει στο μηδέν, τότε ξέρεις ότι υπάρχει πρόβλημα». Αναφερόμενος στην κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου στις ΗΠΑ, οι οποίες για πρώτη φορά στην ιστορία τους έγιναν αρνητικές το προηγούμενο διάστημα, ο Cowan ανέφερε ότι: «Κάποιες από τις κινήσεις ήταν τόσο δραματικές».

Ένα μεγάλο παράπονο που έχουν οι traders είναι πως από τις έξι οθόνες που είχαν, έπρεπε να περιοριστούν σε μία ή δύο μέσα στο σπίτι τους. Οι άνθρωποι που εργάζονται σε trading floors απαιτούν πολλές οθόνες για να παρακολουθούν ταυτόχρονα διαφορετικά δεδομένα και ειδήσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ο Glen Goodman, όντας για μεγάλο χρονικό διάστημα ανεξάρτητος trader, ανέφερε στο CNBC ότι: «Έχω πολλές οθόνες σπίτι μου. Μία για να βλέπω τις κινήσεις μου, τη δεύτερη να βλέπω τι έκαναν οι άλλοι traders. Εφόσον έχετε αυτά ως βασικά και στην εταιρία που εργάζεστε και τα παρέχει αυτά, θα πρέπει να είστε καλά».

Ένα ζήτημα που θα έπρεπε να ξεπεραστεί είναι η επικοινωνία. Οι traders σε Barclays, HSBC, Goldman Sachs κυρίως, αλλά και σε άλλες, βέβαια, για παράδειγμα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων Symphony για να είναι σε επαφή και να ρυθμίζουν τα «bots», ώστε να αυτοματοποιούν τη ροή εργασίας. Η Symphony ισχυρίζεται ότι, σε αντίθεση με τις Slack και Microsoft Teams, είναι ένα ασφαλές και οικονομικά συμφέρον λογισμικό και αυτό είναι πολύ σημαντικό για μια τεχνολογική start-up, η οποία έχει συμφέροντα σε τεχνολογικές υπηρεσίες.

Η επικεφαλής των ψηφιακών προϊόντων στην Barclays Investment Bank, Ying Cao, υπογράμμισε στο CNBC πως το Symphony «έχει συμπεριφορά και ασφάλεια σε επίπεδο τράπεζας και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό». Στην περίπτωση της Barclays, η εφαρμογή είναι εγκατεστημένη σε κινητά τηλέφωνα, καθώς και σε υπολογιστές υπαλλήλων και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εσωτερική όσο και για εξωτερική επικοινωνία. Η Ying δηλώνει πως σε σχέση με το Facebook, αυτό το app είναι «πιο συμβατό». Χαρακτηριστικά επεσήμανε ότι: «Είναι ένα πολύ ελκυστικό δίκτυο. Γνωρίζει (ο trader) με σιγουριά ότι στην άλλη μεριά, είναι ένας trader ή ένα άτομο που δουλεύει στη BlackRock, για παράδειγμα, σε αντίθεση με τυχαίες και μη εγκεκριμένες πλατφόρμες που σας στέλνει ένα μήνυμα ένα οποιοδήποτε  άτομο».

Ο CEO της εταιρείας, David Gurle, ανέφερε ότι το Symphony κάνει ρεκόρ νέων χρηστών κάθε μέρα. Η εταιρία σκοπεύει να βγάλει από την πρωτοκαθεδρία το Bloomberg, του οποίου η επικοινωνία, όταν πρόκειται για ανταλλαγή χρηματοοικονομικών πληροφοριών, έχει κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια στη Wall Street.

Επίσης, υπάρχει στην αγορά και το Webex της Cisco, το οποίο είναι ένα λογισμικό τηλεδιάσκεψης, που τις τελευταίες εβδομάδες είχε θέματα ασφαλείας και προστασίας της ιδιωτικότητας, καθώς είχε αυξηθεί η χρήση του λόγω του lockdown. Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Cisco στη Μεγάλη Βρετανία, Chintan Patel, δήλωσε ότι: «Πολλές εταιρίες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών χρησιμοποίησαν κάποια εργαλεία επικοινωνίας στο παρελθόν. Αλλά πραγματικά, αυτή η κατάσταση ώθησε αυτόν τον κλάδο σε νέο επίπεδο».

Ο Patel υπογράμμισε ότι οι Investec και Intesa Sanpaolo είναι από τις μεγαλύτερες τράπεζες που χρησιμοποιούν Webex, ενώ ακόμη και ο δείκτης Nasdaq έχει τεχνολογία Cisco, με τους πελάτες να χειρίζονται εργαλεία συνεργασίας και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο από την ίδια εταιρία. «Το κλειδί είναι η προστασία των δεδομένων. Στον κανονικό κόσμο έχουμε ένα πολύ ελεγχόμενο περιβάλλον, ξέρουμε πως είναι το trading floor, το γραφείο μας κλπ., αλλά τώρα ξαφνικά όλοι πρέπει να έχουμε ως γραφείο το σπίτι μας», σημείωσε.

«Ενώ η επικοινωνία είναι απρόσκοπτη, το ότι δεν μπορούμε να βρισκόμαστε σε ένα trading floor, μπορεί να θέσει περαιτέρω προκλήσεις», σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της συμβουλευτικής εταιρίας NICE, Chris Wooten. Το χρηματιστήριο στη Νέα Υόρκη θυμίζουμε πως έκλεισε τις πόρτες του από τις 23 Μαρτίου, με τον Wooten σε δηλώσεις του στο CNBC, να κάνει λόγο για ένα «αποστειρωμένο περιβάλλον» ενός trading floor, στο οποίο απαγορεύεται η επικοινωνία μέσω τηλεφώνων και μη εξουσιοδοτημένων πλατφορμών, ενώ αυτά τα πράγματα είναι σχεδόν αδύνατον να εφαρμοστούν από το σπίτι. Συμπλήρωσε επίσης ότι: «Πρόκειται για προκλήσεις που θα έχουμε από έξι έως δώδεκα μήνες, θα δούμε πόσο καλά τα πήγαμε στην κατανόηση και αν μπορούσαμε να διατηρήσουμε το υψηλό επίπεδο διαφάνειας που αναμένεται. Θα μάθουμε πολλά».

Ο Wooten υπέθεσε επίσης ότι αυτή η περίοδος, θα μπορούσε να αναμορφώσει τον τρόπο λειτουργίας των trading desks, αλλά και τον τρόπο, με τον οποίο ρυθμίζεται η επικοινωνία. «Κάναμε μια συζήτησης στρογγυλής τραπέζης με τους αρχηγούς των trading floors στα μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και με εξέπληξε το γεγονός ότι περίπου το 70% δεν θα στείλουν πιθανότατα ανθρώπους πίσω στο γραφείο». Ωστόσο, πρότεινε ότι υπάρχει ακόμη τρόπος για να διασφαλιστεί ότι οι τεχνολογίες work-from-home δεν θα επηρεάσουν αρνητικά κανένα trader, σε ένα κλάδο που ως γνωστών έχουν σημασία τα μικροδευτερόλεπτα.

Μπορώ να επωφεληθώ από το να έχω την δυνατότητα να εκτελέσω την συναλλαγή μου λίγα μικροδευτερόλεπτα πιο μπροστά από τον ανταγωνιστή; Απαντάει: «Με τις συναλλαγές να είναι τόσο μεγάλες, αυτό έχει μεγάλη αξία για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Υποψιάζομαι ότι θα το λύσουν, αλλά αυτή είναι η κύρια πρόκληση της εργασίας από το σπίτι».

Όπως επισημαίνεται, από την υιοθέτηση των εφαρμογών των Symphony και Webex, ο τρόπος επικοινωνίας των traders αλλάζει, με τον Wooten να υποστηρίζει ότι θα πρέπει με αυτόν τον τρόπο να εξελιχθεί ο τρόπος ρύθμισης.

«Είναι υποχρεωτικό να αναλύονται όλες οι συναλλαγές. Συλλαμβάνονται, διαχειρίζονται και αναλύονται για κίνδυνο. Βέβαια, στην επικοινωνία, υπάρχουν κάποιες προτάσεις. Οι άνθρωποι από την φύση τους θέλουν να επικοινωνούν πριν κάνουν πράγματα και να χαίρονται για τις επιτυχίες τους αφού γίνουν». Ως εκ τούτου, ο Wooten είπε ότι αν τα μηνύματα έχουν το ίδιο επίπεδο ελέγχου με τις συναλλαγές, τότε αυτό μπορεί να βοηθήσει τους ρυθμιστικούς φορείς να εντοπίσουν την δυνητικά επικίνδυνη συμπεριφορά.


Άρης Κατσίδης

Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άρης Κατσίδης
Άρης Κατσίδης
Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.