21.9 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΑνάπτυξηΓίνεται να αυξηθεί η τιμή μιας μετοχής λόγω συνωνυμίας; Zoom vs Zoom...

Γίνεται να αυξηθεί η τιμή μιας μετοχής λόγω συνωνυμίας; Zoom vs Zoom technologies


Του Σταύρου Λουκά,

To Zoom από μια απλή εφαρμογή τηλεδιασκέψεων έγινε το πιο γνωστό κοινωνικό δίκτυο της πανδημίας. Αρκετοί επενδυτές αγόραζαν μετοχές της Zoom, καθώς η δημοτικότητά της είχε φτάσει στα ύψη και ενώ πολλοί από αυτούς πίστευαν ότι αγόραζαν μετοχές της Zoom, στην πραγματικότητα δεν γινόταν αυτό.

Το Zoom αύξησε τη βάση των χρηστών του κατά 20 φορές (από τους 10 εκατομμύρια ημερήσιους χρήστες του Δεκεμβρίου του 2019, έχει φτάσει σχεδόν στα 200 εκατομμύρια χρήστες) και η τιμή της μετοχής υπερδιπλασιάστηκε, ενώ οι αγορές και η παγκόσμια οικονομία βρίσκονται σε κάθοδο. Λόγω της πανδημίας έγινε ένα απαραίτητο εργαλείο για εκατομμύρια ανθρώπων που δουλεύουν από το σπίτι (τουλάχιστον όσοι ήταν τυχεροί και δεν έχασαν τη δουλειά τους).

Ενώ το Ζoom κέρδιζε όλο και πιο πολύ από το ξεκίνημα της πανδημίας, υπήρχε μια μικρή εταιρεία με το όνομα Zoom Technologies, που κατάφερε να πάρει και αυτή ένα κομμάτι από αυτή την επιτυχία. Με ποιο τρόπο; Φαίνεται πως πολλοί επενδυτές έκαναν λάθος, νομίζοντας ότι αγόραζαν μετοχές της Zoom Communications, ενώ στην πραγματικότητα αγόραζαν τελικά μετοχές της Zoom Τechnologies. Ποιο ήταν τελικά το αποτέλεσμα;

Πηγή: Google Finance

Το αποτέλεσμα, όπως φαίνεται, ήταν η τιμή της μετοχής της Zoom Τechnologies, μιας εταιρείας με 10 εργαζόμενους, να αυξηθεί κατά 1800%, με αποτέλεσμα κάποιοι να ωφεληθούν αρκετά και κάποιοι να χάσουν, αν έπεσαν στην παγίδα και αγόρασαν μετοχές. Τη στιγμή που η «φούσκα» έσκασε, ο κόσμος κατάλαβε το λάθος του και η τιμή της μετοχής έφτασε ξανά στα πραγματικά επίπεδα. Τον Απρίλιο του 2019 είχε συμβεί το ίδιο φαινόμενο, όταν η τιμή της Zoom Τechnologies από λιγότερο του 1 σεντ, έφτασε στα 6 δολάρια. Όλο αυτό το συμβάν είναι αποτέλεσμα κακής κι ελλιπούς πληροφόρησης των επενδυτών ή απλώς λάθος του ανθρώπινου παράγοντα.

Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που συμβαίνει τέτοιο λάθος λόγω απλής συνωνυμίας. Ίσως το πιο γνωστό παράδειγμα είναι αυτό του Twitter. Το Twitter ανακοίνωσε σχέδια για την αρχική δημόσια προσφορά του το 2013. Τότε η μετοχή μιας εταιρείας λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών ειδών, Tweeter Home Entertainment Group, ανέβηκε στα ύψη στο 1.800%, επειδή οι επενδυτές είχαν κάνει λάθος για την εταιρεία και νόμιζαν πως ήταν το Twitter, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Άλλο ένα γνωστό λάθος των επενδυτών πριν χρόνια έλαβε χώρα όταν η Google ανακοίνωσε συμφωνία για την απόκτηση της Nest Labs για 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Τότε προφανώς οι επενδυτές άρχισαν να αγοράζουν μετοχές της Nest με απίστευτο ρυθμό, δυστυχώς η εταιρεία Nest Labs δεν είχε ως σύμβολο της μετοχής το Nest. Το σύμβολο Nest στην πραγματικότητα ήταν της εταιρείας Nestor Inc, μιας ουσιαστικά χρεοκοπημένης εταιρείας που δεν είχε δει σχεδόν καμία δραστηριότητα μετοχών από την πώληση των περιουσιακών της στοιχείων το 2009 και κανείς δεν ήξερε τότε γιατί οι μετοχές της ήταν ακόμα διαθέσιμες στις αγορές. Ήταν ωστόσο αρκετό για να μπερδέψει τους επενδυτές και η τιμή της να αυξηθεί κατά 1900% σε μια ημέρα.

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι συναλλαγές μετοχών μπορούν να κρύβουν παραπάνω κινδύνους από ό,τι νομίζει κάποιος, αλλά μερικές φορές η τύχη μπορεί να βοηθήσει ακόμα και αν κάνεις λάθος!


Σταύρος Λουκάς

Είναι κάτοχος πτυχίου Οικονομικών Επιστημών και έχει 2 μεταπτυχιακά (Msc in Finance και MBA). Εργάζεται από το 2015 σε ιδιωτική εταιρεία παροχής λογιστικών υπηρεσιών ως υπεύθυνος μισθοδοσίας και είναι εξειδικευμένος σε θέματα εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και ενδιαφέρεται για την εγχώρια και τη διεθνή οικονομία. Ήταν υποψήφιος το 2019 στις εκλογές του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σταύρος Λουκάς
Σταύρος Λουκάς
Είναι κάτοχος πτυχίου Οικονομικών Επιστημών και έχει 2 μεταπτυχιακά (Msc in Finance και MBA). Είναι εξειδικευμένος σε θέματα εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας. Εργάστηκε από το 2015 σε ιδιωτική εταιρεία παροχής λογιστικών υπηρεσιών ως υπεύθυνος μισθοδοσίας έως τα μέσα Ιουλίου 2020. Από τον Ιούλιο του 2020 εργάζεται σε εταιρεία παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών ως ειδικός μισθοδοσίας. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και ενδιαφέρεται για την εγχώρια και τη διεθνή οικονομία. Ήταν υποψήφιος το 2019 στις εκλογές του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.