13.5 C
Athens
Κυριακή, 13 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαDigital marketing και συμπεριφορά ψηφιακού καταναλωτή

Digital marketing και συμπεριφορά ψηφιακού καταναλωτή


Της Αντιγόνης Ζαφειροπούλου, 

Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η καθημερινή χρήση του διαδικτύου έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι καταναλώνουν προϊόντα και υπηρεσίες. Πλέον οι καταναλωτές έχουν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε χιλιάδες επιλογές με το πάτημα ενός κουμπιού ενώ οι επιχειρήσεις επιβάλλεται να προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες συμπεριφορές των καταναλωτών. Η κατανόηση της ψυχολογίας του ψηφιακού καταναλωτή αποτελεί βασικό βήμα για τη δημιουργία αποτελεσματικών ψηφιακών διαφημίσεων οι οποίες δεν αρκούν απλώς να είναι απλά ορατές στα μάτια των καταναλωτών αλλά πρέπει να δημιουργούν αλληλεπίδραση και συναισθηματική σύνδεση.

Ο ψηφιακός καταναλωτής λειτουργεί διαφορετικά από τον απλό καταναλωτή. Είναι πιο ενημερωμένος και επιλεκτικός. Κάποια βασικά χαρακτηριστικά της ψυχολογίας του αποτελούν :

  • Ανάγκη για άμεση ικανοποίηση: Ο καταναλωτής έχει ως expectation την άμεση παροχή υπηρεσιών και προϊόντων.
  • Συναισθηματικό δέσιμο: Ο καταναλωτής αγοράζει την εμπειρία και όχι απλώς το προϊόν.
  • Οπτική εικόνα: Το design, τα χρώματα, οι εικόνες και τα animations επηρεάζουν άμεσα τις αποφάσεις του καταναλωτή.

Πως ένας χρήστης αλληλοεπιδρά με μία ψηφιακή διαφήμιση

  • Με το πλαίσιο εμφάνισης της διαφήμισης, πχ social media και μηχανές αναζήτησης
  • Με το CTA (Call To Action), πχ Πάτα εδώ για να μάθεις περισσότερα
Πηγή εικόνας και δικαιώματα χρήσης: rawpixel.com / Freepik

Πως μια ψηφιακή διαφήμιση μπορεί να γίνει επιτυχημένη

Όταν:

  • Δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση με τον χρήστη
  • Στοχεύει σωστά το κοινό μέσω δεδομένων και προηγούμενων συμπεριφορών
  • Χρησιμοποιεί πειστικό μήνυμα
  • Είναι προσαρμοσμένη σε πολλαπλές συσκευές
  • Έχει ξεκάθαρο στόχο την αύξηση πωλήσεων
  • Μετριέται συνεχώς και προσαρμόζεται ανάλογα με την απόδοση

Πως δημιουργείται μία ψηφιακή καμπάνια για διαφήμιση

  • Ορισμός στόχου
  • Καθορισμός κοινού στόχευσης
  • Επιλογή καναλιού
  • Δημιουργία περιεχομένου
  • Προγραμματισμός και λανσάρισμα της καμπάνιας
  • Ανάλυση απόδοσης μέσω KPIs
  • Βελτιστοποίηση βάσει των δεδομένων

Τι είναι το PPC και PPM

Το PPC (Pay Per Click) είναι μοντέλο διαφήμισης όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση. Είναι ιδανικό για στοχευμένες καμπάνιες.

Το PPM (Pay Per Mille) είναι μοντέλο διαφήμισης όπου o διαφημιζόμενος πληρώνει για κάθε 1000 εμφανίσεις της διαφήμισης  ανεξαρτήτως αν κάποιος κάνει κλικ.

Η κατανόηση της ψυχολογίας του ψηφιακού καταναλωτή είναι σημαντική για την επιτυχία κάθε διαφημιστικής προσπάθειας στο διαδίκτυο. Στον σημερινό κόσμο του ασταμάτητου scrolling στο κινητό οι επιχειρήσεις που καταφέρνουν να μιλήσουν στη γλώσσα του χρήστη, να τον εμπνεύσουν και να του προσφέρουν αξία  είναι εκείνες που θα ξεχωρίσουν. Η χρήση εργαλείων όπως το PPC και το PPM σε συνδυασμό με στρατηγική και δημιουργικότητα μπορούν να οδηγήσουν σε πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Investopedia, What Is Digital Marketing? Types and Examples, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αντιγόνη Ζαφειροπούλου
Αντιγόνη Ζαφειροπούλου
Γεννήθηκε το 2004 και είναι προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Εκδηλώνει ενδιαφέρον στα επαγγέλματα του κλάδου των πωλήσεων και του ανθρώπινου δυναμικού και είναι κάτι που θα επιθυμούσε να απασχοληθεί στο άμεσο μέλλον. Έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια και ημερίδες πάνω στην επιχειρηματικότητα, όπως επίσης έχει συμμετάσχει σε κύκλο σεμιναρίων με θέμα την καινοτομία και τα startups (ΜΕΤΩΝ). Ασχολείται επίσης με τον εθελοντισμό και ήτανε μέλος μάρκετινγκ και υπεύθυνη ομάδας πανεπιστημιακών και δημοσίων σχέσεων του οργανισμού AIESEC in Patras για ένα χρόνο. Συμμετέχει ενεργά σε εκδηλώσεις και συχνά παρευρίσκεται ως εθελόντρια και προσωπικό οργάνωσης σε events και διαγωνισμούς (Patras IQ, Robotex Hellas).