14.6 C
Athens
Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΕπάγγελμα… influencer;

Επάγγελμα… influencer;


Της Μαρίας Μπότη,

Η επιρροή των μέσων κοινωνικών δικτύωσης στην παγκόσμια οικονομία και αγορά εργασίας έχει αλλάξει ριζικά τα δεδομένα, ανοίγοντας τον δρόμο για νέα επαγγέλματα και δεξιότητες. Οι influencers αποτελούν πλέον, ένα διαρκώς αυξανόμενο «φαινόμενο» που αξιοποιεί την ισχύ του ψηφιακού κόσμου για να επηρεάσει καταναλωτές και κοινά, δημιουργώντας έναν νέο τύπο επιχειρηματικότητας. Αλλά πώς ξεκίνησε αυτή η τάση και ποιοι παράγοντες οδηγούν στην καθιέρωση του “influencing”ως επαγγελματική επιλογή;

Στις αρχές της δεκαετίας του 2010, η έννοια του influencer ξεκίνησε σχεδόν τυχαία, με ανθρώπους να μοιράζονται το πάθος τους στα κοινωνικά μέσα. Με τον χρόνο, ορισμένοι από αυτούς κατάφεραν να διαμορφώσουν σταθερές κοινότητες ακολούθων που εμπιστεύονταν τις γνώμες και τις προτάσεις τους. Οι εταιρείες δεν άργησαν να αντιληφθούν την προοπτική αυτής της διαδραστικής μορφής μάρκετινγκ και επένδυσαν σε συνεργασίες με influencers για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.

Πηγή εικόνας: Pexels.com / Δικαιώματα χρήσης: Plann

Η ανάπτυξη του influencing από χόμπι σε επάγγελμα δεν ήταν μόνο αποτέλεσμα της αγάπης για τη δημιουργία περιεχομένου, αλλά και μιας συνειδητής στρατηγικής για επαγγελματική και οικονομική ανεξαρτησία. Πολλοί influencers, ενθαρρυμένοι από τα κέρδη και την προοπτική της προσωπικής ανάπτυξης, πήραν την απόφαση να αφήσουν παραδοσιακές δουλειές και σταδιοδρομίες για να εστιάσουν πλήρως στην καριέρα αυτή.

Μια σημαντική ένδειξη της σταδιακής «κανονικοποίησης» του influencing ως επάγγελμα είναι η πρόσφατη ανακοίνωση από το Πανεπιστήμιο SETU (South East Technological University) στο Κάρλοου της Ιρλανδίας, για την προσφορά ενός πανεπιστημιακού προγράμματος σπουδών με θέμα το influencing. Το πρόγραμμα αυτό έχει σχεδιαστεί για να εξοπλίσει τους φοιτητές με δεξιότητες όπως η δημιουργία περιεχομένου, η στρατηγική marketing και η διαχείριση προσωπικού brand.

Αυτή η κίνηση δείχνει τη μετάβαση του influencing από ένα χόμπυ σε μια σοβαρή επαγγελματική επιλογή. Το γεγονός ότι ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης βλέπουν την αξία της εκπαίδευσης στον τομέα, φέρνει στο προσκήνιο την εξέλιξη του επαγγέλματος από απλή ενασχόληση σε επιστήμη με συγκεκριμένες αρχές και πρακτικές.

Η δυνατότητα δημιουργίας και διατήρησης ενός ανεξάρτητου επαγγελματικού προφίλ είναι μια από τις κύριες δυνάμεις του influencing. Πολλοί επαγγελματίες του κλάδου απολαμβάνουν τη δυνατότητα να εργάζονται από οπουδήποτε και να διαχειρίζονται το πρόγραμμα τους όπως επιθυμούν, χωρίς τους περιορισμούς ενός παραδοσιακού εργασιακού περιβάλλοντος. Επιπλέον, το εισόδημα από συνεργασίες με brands μπορεί να είναι εξαιρετικά επικερδές, ειδικά για εκείνους που καταφέρνουν να χτίσουν ένα δυνατό και πιστό κοινό.

Το influencing προσφέρει, επίσης, την ευκαιρία να εξερευνήσει κανείς τη δημιουργικότητά του και να πειραματιστεί με διαφορετικά είδη περιεχομένου, ελκύοντας κοινά με διαφορετικά ενδιαφέροντα και ανάγκες. Για ορισμένους, αυτή η αυτοέκφραση και η δυνατότητα θετικής επιρροής στους άλλους είναι εξίσου σημαντική με τα χρηματικά οφέλη.

Πηγή εικόνας: Pexels.com / Δικαιώματα χρήσης: Mizuno K

Ωστόσο, η πραγματικότητα του influencing δεν είναι πάντα τόσο εύκολη και λαμπερή, όσο μπορεί να φαίνεται. Η συνεχής ανάγκη για πρωτοποριακό περιεχόμενο και η διαρκής παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συχνά οδηγούν σε εξουθένωση και στρες. Οι influencers πρέπει να διατηρούν μια σταθερή ροή περιεχομένου και να ανταγωνίζονται με άλλους δημιουργούς για την προσοχή του κοινού, κάτι που ενισχύει την πίεση για επιδόσεις και καινοτομία.

Παράλληλα, η έλλειψη σταθερού εισοδήματος και η αβεβαιότητα σχετικά με τις συνεργασίες και τη σταθερότητα του αλγορίθμου των πλατφορμών, είναι ακόμα μερικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουν.

Καθώς το influencing αναπτύσσεται και εξελίσσεται σε επαγγελματική επιλογή με ειδικές σπουδές, γεννιέται ένα εύλογο ερώτημα: Μπορεί αυτή η καριέρα να διατηρηθεί ως σταθερή επαγγελματική επιλογή ή είναι μια «φούσκα» που θα ξεφουσκώσει με την πάροδο του χρόνου; Η απάντηση δεν είναι ξεκάθαρη, καθώς η αγορά των social media συνεχώς αλλάζει και η ζήτηση για καινοτομία μπορεί να οδηγήσει είτε σε περαιτέρω ανάπτυξη είτε σε κορεσμό.

Το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια αρχίζουν να ενσωματώνουν προγράμματα σπουδών για το influencing δείχνει πως το μέλλον της καριέρας αυτής ενδεχομένως να παραμείνει δυνατό για πολλά χρόνια. Ωστόσο, οι επαγγελματίες του χώρου πρέπει να είναι έτοιμοι να προσαρμοστούν και να εξελιχθούν μαζί με την τεχνολογία και τις τάσεις. Το μέλλον θα δείξει!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ 
  • There’s now a university degree for influencers in Ireland, and students say it’s ‘serious business, Fortune.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Μπότη
Μαρία Μπότη
Γεννήθηκε το 1997 και είναι πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις ξένες γλώσσες και αγαπά τα ταξίδια. Τα σχέδια της για το μέλλον είναι να ασχοληθεί σε μεταπτυχιακό επίπεδο με την επικοινωνία και το marketing.