13.4 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΤο κυνήγι της νεότητας

Το κυνήγι της νεότητας


Της Γεωργίας Σαχινίδου,

Από τη γέννηση του ανθρώπου, το γεγονός των γηρατειών αποτελεί ένα αναπόφευκτο κομμάτι της υπάρξεώς μας, το οποίο δεν μεταβάλλεται ποτέ. Όμως, με την εξέλιξη της ανθρωπότητας και την ανάπτυξη του τομέα της ομορφιάς, το πιο κοντινό που έχουμε φτάσει μέχρι τώρα, είναι οι αισθητικές επεμβάσεις και οι παρεμφερείς παρεμβάσεις στην εξωτερική εμφάνιση, που φυσικά εξελίσσονται ραγδαία. Το γεγονός αυτό γεννά μια πληθώρα αιτιών, ενώ πλέον εμείς έχουμε γίνει τα πειραματόζωα των συνεπειών τους.

Ανέκαθεν, η νεότητα θεωρείται από τις περισσότερες κουλτούρες ως ένα δείγμα ομορφιάς και ζωτικότητας. Πιο αναλυτικά, παλιότερα, το να δείχνει κάποιος νεότερος αφορούσε περισσότερο το γυναικείο φύλο για να ελκύει τους άνδρες είτε με θανατηφόρες κρέμες είτε με τη βοήθεια των καλλυντικών. Αν δούμε το σήμερα, δεν έχουν αλλάξει τόσα πολλά σε σχέση με τότε, αφού ένας από τους πιο βασικούς παράγοντες που ενισχύουν τη βιομηχανία της νεότητας είναι η ανάγκη των ανθρώπων για την ερωτική έλξη. Οι άνθρωποι ως «ζώα κοινωνικά» δεν μπορούν να ξεφύγουν από τις προσδοκίες που τους ορίζει η κοινωνία και αναγκαστικά υποκύπτουν σε αυτές. Η νεότητα που τώρα αφορά και τους άνδρες φαίνεται πως αποτελεί πρωταρχικό στοιχείο για την αναζήτηση του έτερον ήμισυ του καθενός, καθώς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διασκέδαση, τη ψυχαγωγία και την καλή φυσική κατάσταση. Άλλωστε, τα γηρατειά χαρακτηρίζονται από ρυτίδες, κούραση ακόμα και αύξηση βάρους.

Πηγή εικόνας και Δικαιώματα χρήσης: Freepik.com

Αναπόσπαστο κομμάτι που δεν υπήρχε αλλά τώρα είναι σε συνεχή έξαρση αποτελούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης γνωστά ως ΜΜΕ, με την άνοδο των influencers να έχουν καταβάλει τα social media. Ειδικότερα, οι influencers όπως διαφαίνεται από το όνομα τους, βασίζουν την καριέρα τους στο να επηρεάζουν το κοινό τους με το τι φοράνε, τρώνε και γενικά με το ό,τι κάνουν. Ο τομέας αυτός κατακλύζεται κυρίως, από γυναίκες 20-30 χρονών, οι οποίες πάντα βρίσκονται μπροστά στην κάμερα αψεγάδιαστες, και τις περισσότερες φορές προωθούν κάποιο προϊόν ή μιλάνε για τις εμπειρίες τους. Λίγες δεν είναι οι φορές, που μιλάνε ανοιχτά για τις αισθητικές επεμβάσεις που σκοπεύουν να κάνουν ή έχουν ήδη κάνει. Η ανάγκη αυτή για παρεμβάσεις από τόσο μικρή ηλικία και το να είναι πάντα τέλειες, προμοτάρει σε μεγάλο βαθμό τη νεότητα ως κάτι απαραίτητο.

Επιπλέον, οι εταιρείες ενισχύουν το αίσθημα κατωτερότητας που μπορεί να έχει κάποιος με την εμφάνισή του, χωρίς να νοιάζονται αυτό καθαυτό για το ίδιο το άτομο, αλλά για να πουλήσουν τα προϊόντα τους. Αναλυτικότερα, οι βιομηχανίες βασίζονται στις ανασφάλειες των αγοραστών τους, γι’ αυτό αν εξαλειφθεί οι βιομηχανίες αυτές θα χρεοκοπήσουν και θα σταματήσουν να υπάρχουν. Όμως, αν στοχεύουν σε προϊόντα, τα οποία εγγυώνται την έλλειψη ρυτίδων και γενικότερα τα σημάδια γήρανσης θα πετύχουν να γίνουν δημοφιλείς, καθώς όλοι πλέον ενδιαφέρονται για την εξωτερική τους εμφάνιση.

Ένας άλλος πρωταρχικός παράγοντας είναι ότι οι άνθρωποι όσο μεγαλώνουν θεωρούν πως γερνάνε, άρα οδεύουν προς τον θάνατο. Για να εμποδίσουν αυτή τη διαδικασία, νομίζουν πως αν φαίνονται νεότεροι, το γεγονός αυτό δεν θα επέλθει. Τα άτομα γνωρίζουν πως η διαδικασία αυτή, δηλαδή τα γηρατειά και ο θάνατος είναι αναπόφευκτα και ίσως οι τρόποι αυτοί να το επιβραδύνουν, τους δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας, αν και ξέρουν ότι αυτό που κάνουν δεν σταματά το γεγονός ότι θα πάψουν να υπάρχουν κάποια στιγμή. Επίσης, πολλοί πιστεύουν το πως να μοιάζει κανείς νεότερος συνάγεται πως είναι υγιής και ικανός, ανεξάρτητα με το τι πραγματικά είναι, το οποίο καταληκτικά τον κινητοποιεί να μοιάσει περισσότερο με το κάθε μέσο πιο νέος.

Προσωπικά, πιστεύω ότι αυτό το φαινόμενο έχει προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε διάφορους τομείς, τα οποία είναι δύσκολα να αντιμετωπιστούν και θα πάρουν αρκετό χρόνο για να εκλείψουν. Για παράδειγμα, το πιο σημαντικό είναι η χαμηλή αυτοεκτίμηση που προκύπτει, αλλά και τα παρόμοια ψυχολογικά προβλήματα λόγω της επιθυμίας να είμαστε όλοι νέοι και όμορφοι. Τα άτομα μικρής ηλικίας δεν μπορούν να κατανοήσουν τη φθορά που προξενεί η στάση αυτή. Παράλληλα, η γήρανση είναι κάτι που καθορίζεται γενετικά, οπότε καλό θα ήταν να αποδεχτούμε τις διαφορές μεταξύ μας, αφού δεν μπορούμε να τις αλλάξουμε φυσικά αλλά μόνο με παρεμβάσεις.

Πηγή εικόνας: Freepik.com / Δικαιώματα χρήσης: wavebreakmedia_micro

Οι αισθητικές επεμβάσεις, ένας κλάδος που συνεχώς εξελίσσεται και δεν έχει το κατάλληλο χρόνο να δοκιμάζει πλήρως τα προϊόντα που δημιουργούνται, οδηγεί σε κίνδυνο παρενεργειών, αλλά και την πιθανότητα κάποιες επεμβάσεις να μην γίνονται σωστά. Ακόμη, μάλιστα, έχουν αναγραφεί ορισμένες παρενέργειες οι οποίες αφήνουν χρόνια προβλήματα στο άτομο, λόγω κάποιου λάθους που προέκυψε. Σημαντικό είναι, επιπλέον, να αναφέρω ότι πολλές φορές τα άτομα δεν είναι ευχαριστημένα με το αποτέλεσμα και δυσαρεστούνται με την εμφάνισή τους, που πλέον αναγκάζονται να διορθώσουν, αν είναι εφικτό.

Η γήρανση είναι μια φυσική διαδικασία για κάθε άνθρωπο και δεν μπορεί να σταματήσει ή να αλλάξει, και αν αλλάξει τα αποτελέσματα είναι επιφανειακά, αφού μετά από κάποια χρόνια το σώμα θα επανέλθει στη φυσιολογική του μορφή. Άλλωστε, ο πιο βασικός παράγοντας είναι η κληρονομικότητα και τα γονίδια. Γι’ αυτό το λόγο, ο καθένας πρέπει να αποδεχτεί τον εαυτό του όπως είναι, χωρίς να προσπαθεί να πετύχει το τέλειο —στην περίπτωση αυτή το νεότερο— και να ζήσει τη ζωή του έτσι όπως πραγματικά είναι.


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γεωργία Σαχινίδου
Γεωργία Σαχινίδου
Γεννήθηκε το 2005 στην Κομοτηνή, ενώ κατοικεί για όλη της τη ζωή στη Θεσσαλονίκη. Σπουδάζει στη Φιλοσοφική Σχολή στο τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, το οποίο αποτελεί ένα από τα κύρια ενδιαφέροντά της. Ασχολείται, επίσης, με τη ζωγραφική και τις χειροτεχνίες από μικρή ηλικία, αλλά και με την εκμάθηση ξένων γλωσσών, όπως τα γερμανικά και τα ρωσικά. Ελπίζει στο μέλλον να γίνει καθηγήτρια φιλοσοφίας, αλλά και των φιλολογικών μαθημάτων.