32.1 C
Athens
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΗ απαγόρευση χρήσης κινητού στα σχολεία

Η απαγόρευση χρήσης κινητού στα σχολεία


Της Τάνιας Στέφου,

Με την υπό αριθμό 102791/γ, δ 4.2024 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 10/9/2024 απαγορεύθηκε η κατοχή και η χρήση κινητού τηλεφώνου εντός του σχολικού χώρου, είτε εντός του κτηρίου είτε στον προαύλιο χώρο. Σε περίπτωση παραβίασης αυτής της απαγόρευσης, ο εκπαιδευτικός οφείλει να ενημερώνει τον διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο οποίος θα αποβάλλει το μαθητή μια ημέρα με παράλληλη ενημέρωση των κηδεμόνων του. Με αφορμή την απαγόρευση έρχεται στην επιφάνεια μια διάσπαση απόψεων, από τη μία με τους υποστηρικτές της χρήσης κινητών στα σχολέια και αυτούς από την άλλη που εναντιώνονται καθέτως απέναντι σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα. Η χρήση κινητών στα σχολεία εμπεριέχει ορισμένα θετικά στοιχεία, όπως και μειονεκτήματα. Ένα από τα μειονεκτήματα της χρήσης κινητού στα σχολεία είναι ότι τα παιδιά έχουν διάσπαση προσοχής, έλλειψη συγκέντρωσης, με δεδομένο ότι το κινητό τους αποτελεί προέκταση του χεριού τους και μπορούν να το χρησιμοποιήσουν εντός της αίθουσας κατά την ώρα του μαθήματος. Παράλληλα, θα μπορούσε κάποιος μαθητής να βιντεοσκοπεί ή να μαγνητοφωνήσει τους καθηγητές και τους συμμαθητές του αναρτώντας το στο διαδίκτυο, πράγμα που συνιστά ποινικό αδίκημα.

Ωστόσο, το κινητό μπορεί να αποτελέσει ένα αρκετό ωφέλιμο και χρήσιμο εργαλείο έρευνας και εκπαίδευσης, μέσω της πρόσβασης σε εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, το κινητό είναι μέσο ασφάλειας σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης π.χ. σεισμός, πυρκαγιά, μιάς και επιτρέπει έτσι στους μαθητές να έρθουν σε άμεση και γρήγορη επικοινωνία με τους γονείς τους ή τις σχολικές αρχές. Με τα κινητά τηλέφωνα οι μαθητές μπορούν να συνεργαστούν πιο εύκολα με τους συμμαθητές και τους καθηγητές μέσω πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης, εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης και ομαδικών συνομιλιών. Έτσι, λοιπόν, προάγεται η συνεργατική δράση της σχολικής κοινότητας και υπάρχουν εμπειρίες εικονικής τάξης. Παράλληλα είναι γεγονός ότι στις κλασικές αίθουσες, όλο και περισσότεροι μαθητές μπορεί να διστάζουν να κάνουν ερωτήσεις μπροστά στους συμμαθητές τους. Ωστόσο, με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων, τους δίνεται η δυνατότητα να αλληλοεπιδρούν πιο διαδραστικά με το μάθημα και τον καθηγητή, θέτοντας ερωτήσεις ή ψάχνοντας πιο διευκρινιστικές απαντήσεις ανώνυμα. Έτσι προάγεται ένα πιο υποστηρικτικό περιβάλλον εκπαίδευσης στο οποίο οι μαθητές μπορούν να εκφράζουν άφοβα τις απορίες τους και τις ιδέες τους. Επιπλέον, οι μαθητές μπορούν να απευθυνθούν στους δασκάλους για πρόσθετη υποστήριξη ή διευκρινίσεις σχετικά με εργασίες που τους αποδίδονται, με τους δασκάλους να παρέχουν σχόλια και ενημερώσεις στους μαθητές, ενισχύοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη συνολική μαθησιακή διαδικασία. Η χρήση κινητών τηλεφώνων συνιστά έναν τρόπο αντιμετώπισης της έλλειψης κινήτρου και προσοχής του μαθητή εντός της σχολικής αίθουσας. Οι καθηγητές μπορούν να δημιουργήσουν διαδραστικές εμπειρίες μάθησης και να προσελκύουν το ενδιαφέρον των μαθητών. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα της ενσωμάτωσης κινητών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι η πρόσβαση σε ένα μεγάλο φάσμα εκπαιδευτικών πόρων. Οι μαθητές μπορούν να εξερευνήσουν διαδικτυακές βιβλιοθήκες και εκπαιδευτικές εφαρμογές που δίνουν πληθώρα υλικού. 

Πηγή εικόνας: Pexels.com / Δικαιώματα χρήσης: Pixabay.com

Η ανωνυμία που προσφέρει το κινητό τηλέφωνο μπορεί να επιδεινώσει τον σχολικό εκφοβισμό. Επιβλαβείς εικόνες και αρνητικά μηνύματα μπορούν γρήγορα να διαδοθούν, προκαλώντας συναισθηματική δυσφορία και έτσι επηρεάζοντας το σχολικό περιβάλλον. Ο εκφοβισμός μέσω διαδικτύου περιλαμβάνει τη χρήση της τεχνολογίας για την παρενόχληση και τον εκφοβισμό των προσώπων. Ο διαδικτυακός εκφοβισμός καταλήγει σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και σε ορισμένες περιπτώσεις σε κατάθλιψη. Τα σχολεία οφείλουν να αποτρέψουν το διαδικτυακό εκφοβισμό, προωθώντας ένα ασφαλές διαδικτυακό περιβάλλον και ενημερώνοντας τους ίδιους τους μαθητές για τις επιπτώσεις του, εξασφαλίζοντας την ευημερία της σχολικής κοινότητας. Ακόμα, η χρήση κινητών τηλεφώνων επιτρέπει την πρόσβαση στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια των εξετάσεων και μέσω της κοινοποίησης των απαντήσεων, οδηγεί σε υπονόμευση της ακεραιότητας των αξιολογήσεων.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Τα αρνητικά και τα θετικά του κινητού στο σχολείο, ΣιβιταNews, διαθέσιμο εδώ
  • Cellphones in Schools: Unveiling the Pros and Cons, European Schools Parents Blog, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τάνια Στέφου
Τάνια Στέφου
Γεννήθηκε το 2002, κατάγεται από τα Γρεβενά και κατοικεί στη Θεσσαλονίκη. Είναι 4ετής φοιτήτρια Νομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχει γνώσεις αγγλικής και γαλλικής γλώσσας. Την ενδιαφέρει, κυρίως, το αντικείμενο του Ποινικού, αλλά και του Δημοσίου Δικαίου.