12 C
Athens
Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηFLYOVER: Το νέο κυκλοφοριακό έμφραγμα της Θεσσαλονίκης

FLYOVER: Το νέο κυκλοφοριακό έμφραγμα της Θεσσαλονίκης


Της Ανθής Ντόλα,

Δυσκολότερη έχει γίνει από την αρχή της χρονιάς η ζωή για πολλούς οδηγούς στη Θεσσαλονίκη. Το flyover άλλαξε τους ρυθμούς των κατοίκων της πόλης και έκανε πιο δύσκολη την καθημερινότητά τους. Οι εργασίες για το νέο έργο στην περιφερειακή οδό είναι καθημερινές, με αποτέλεσμα η μετακίνηση από τη μία πλευρά της πόλης στην άλλη να είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα.

Η καθημερινή κίνηση και η δυσκολία μετακίνησης των κατοίκων της πόλης οδήγησε σε διάφορες ενέργειες αποσυμφόρησης και διευκόλυνσης της καθημερινότητας. Το συντονιστικό όργανο για το μεγάλο έργο που γίνεται στην πόλη συνεδριάζει ανά δεκαπενθήμερο με στόχο την καταγραφή των ζητημάτων και των προβλημάτων που ανακύπτουν από το έργο και την εύρεση λύσεων για την αντιμετώπισ;h τους. Στη συνεδρίαση της 29ης Ιουλίου, υπό την τον Yφυπουργό Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), Κώστα Γκιουλέκα, με τη συμμετοχή αυτοδιοικητικών, υπηρεσιακών παραγόντων και φορέων συζητήθηκαν τέτοιου είδους ζητήματα, ενώ μεγαλύτερη προσοχή δόθηκε στον τρόπο άμεσης διακομιδής με ασθενοφόρο σοβαρών περιστατικών υγείας, σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην περιφερειακή οδό, σε θέματα πυροπροστασίας και ρύθμισης της κυκλοφορίας.

Ο Υφυπουργός Eσωτερικών της Ελλάδας, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Κώστας Γκιουλέκας, ανέφερε πως έχουν ήδη τοποθετηθεί κατά μήκος του περιφερειακού τρεις μεγάλες δεξαμενές ύδατος από την κατασκευάστρια εταιρεία, προκειμένου να λειτουργούν υποβοηθητικά στο έργο της πυροσβεστικής στο περιαστικό δάσος, καθώς θα αποτελούν σημεία άντλησης νερού σε περίπτωση πυρκαγιάς. Επιπλέον, σε συνεργασία κατόπιν επικοινωνίας με τον Yπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ενισχύθηκαν οι δυνάμεις της Τροχαίας στην πόλη, με σκοπό την καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Επιπλέον, στις 8 Αυγούστου, έχουν προγραμματιστεί δύο συσκέψεις στο Διοικητήριο. Η πρώτη αφορά τα τεχνικά ζητήματα κατασκευής του έργου και θα πραγματοποιηθούν με την ανάδοχο εταιρεία, την κατασκευάστρια, την Εγνατία Οδό Α.Ε. και με άλλους εμπλεκόμενους φορείς, με την Τροχαία και την Πυροσβεστική, με αντικείμενο το κυκλοφοριακό. Την ίδια μέρα θα ακολουθήσει μία δεύτερη συνεδρίαση, στο Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, η οποία θα αφορά το εμπορικό κομμάτι της πόλης και σε αυτήν θα συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, με αντικείμενο την εύρυθμη λειτουργία και την τόνωση της αγοράς και για το πρόβλημα των φορτοεκφορτώσεων. Ο Κ. Γκιουλέκας υποστήριξε πως ο ορισμός συγκεκριμένου ωραρίου και κανόνων στο κομμάτι των φορτοεκφορτώσεων θα βοηθήσει στην αποφυγή κυκλοφοριακών ζητημάτων σε περιοχές της Θεσσαλονίκης, οι οποίες είναι αρκετά επιβαρυμένες.

Πηγή εικόνας: ieidiseis.gr Φωτογράφος και Δικαιώματα χρήσης: Eurokinissi / Motion Team / Βασίλης Βερβερίδης

Για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των πολιτών θα αλλάξει και το ωράριο λειτουργίας του ΦΟΔΣΑ, του φορέα διαχείρισης απορριμμάτων, ώστε να «διευκολύνει πάρα πολύ τον δήμο Θεσσαλονίκης για τη νυχτερινή αποκομιδή» και για την ελάφρυνση του συγκοινωνιακού φόρτου σε ώρες αιχμής. Η αλλαγή αυτή θα πραγματοποιηθεί από τον Αύγουστο και έπειτα. Παράλληλα, ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Γάκης, ανέφερε πως έχει ψηφιστεί νέα απόφαση του δήμου, ο οποίος σε συνεργασία με την τροχαία προσπαθούν να βρουν καλύτερες λύσεις για τη μετακίνηση των πολιτών στο εσωτερικό της πόλης, ενώ πραγματοποιούνται συνομιλίες με φορείς που διαθέτουν αναξιοποίητα περιφερειακά οικόπεδα, ώστε αυτά να διατεθούν προσωρινά προς χρήση, για τη στάθμευση οχημάτων, πρακτική που θα βοηθήσει την διέλευση από το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Στη συνάντηση αυτή έγιναν και άλλες προτάσεις, όπως αυτές του δημάρχου του Δήμου Νεάπολης-Σηκεών, Σίμου Δανιηλίδη, ο οποίος επισήμανε την επιτάχυνση του έργου, την προώθηση της θαλάσσιας συγκοινωνίας και, κυρίως, ζήτησε την αύξηση του αριθμού των πυροσβεστικών οχημάτων στα είκοσι, εντός του περιαστικού δάσους. Προτάσεις έκανε και ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Καπνοπώλης. Ο Αν. Καπνοπώλης τόνισε τη χρησιμότητα της τεχνολογίας, η οποία μπορεί να διευκολύνει τη μετακίνηση με τη χρήση έξυπνων φαναριών και με υπόδειξη των κενών θέσεων πάρκινγκ, ακόμη και σε ιδιωτικά πάρκινγκ. Ο ίδιος ανέφερε πως «Η ανάδοχος εταιρεία, εκτός από το να κατασκευάσει τον δρόμο του flyover έχει την υποχρέωση, τον φόρτο εργασίας που έχει δημιουργήσει και την κίνηση στο κέντρο Θεσσαλονίκης, να την αποκαταστήσει, επενδύοντας σε έργα στο κέντρο της πόλης. Διότι, αυτά έχουν μεταφερθεί από την περιφερειακή οδό στο κέντρο κι έχουν αναστατώσει μία πόλη, που μέχρι τώρα βοηθιόταν πάρα πολύ από τον περιφερειακό, αλλά λόγω κορεσμού του, έπρεπε να γίνει και πρέπει να γίνει το flyover».

Μπορεί το έργο να είναι σημαντικό και να βοηθήσει την πόλη, αλλά η κατάσταση που επικρατεί μέχρι τώρα είναι απελπιστική για όλους τους κατοίκους. Όλες οι ώρες είναι απαγορευτικές για τη διέλευση οχημάτων από την περιφερειακή οδό, ενώ το σημαντικότερο είναι πως ο τρόπος με τον οποίο κλείνουν οι λωρίδες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος για τους οδηγούς. Οι σημάνσεις είναι ελάχιστες και οι δρόμοι συνεχώς αλλάζουν, με αποτέλεσμα να είναι πολύ εύκολο να προκληθεί τροχαίο ατύχημα.

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης δεν υπάρχει η ΛΕΑ, την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ασθενοφόρο, όχημα πυροσβεστικής ή η αστυνομία με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει περισσότερο η κατάσταση. Τέτοιου είδους έργα πρέπει να έχουν κάποιες προδιαγραφές, ώστε να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν με όσο το δυνατόν λιγότερες επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών.

Πηγή εικόνας: efsyn.gr Φωτογράφος και Δικαιώματα χρήσης: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με ένα μέσο μαζικής μεταφοράς (ΟΑΣΘ) προβληματικό σε ό,τι αφορά τα οχήματα, τα δρομολόγια και γενικότερα τον τρόπο λειτουργίας και με το μισό κέντρο της πόλης τα τελευταία 10 περίπου χρόνια σκαμμένο για το μετρό. Δυστυχώς, πριν την έναρξη του έργου δεν υπήρχε κάποιο σχέδιο, το οποίο να προστατεύει την καθημερινότητα των κατοίκων. Παράλληλα, πριν προλάβει να παραδοθεί ένα τμήμα του μετρό ξεκίνησε ένα καινούργιο έργο, καταστρέφοντας οποιαδήποτε εναλλακτική μετακίνησης των θεσσαλονικέων, καθώς ο περιφερειακός αποτελούσε μία κάποια λύση στην κίνηση που επικρατούσε στο κέντρο όλα αυτά τα χρόνια.

Όλες οι προτάσεις που έχουν ειπωθεί μέχρι τώρα για τη διευκόλυνση των κατοίκων είναι πραγματικά σημαντικές, όμως, έπρεπε να είχαν συγκεντρωθεί μέσα σε ένα σχέδιο για την πόλη πριν ξεκινήσει το έργο του flyover. Είναι περίεργο που όλα αυτά δεν είχαν μελετηθεί νωρίτερα, καθώς τα προβλήματα υπήρχαν και η κατάσταση ήταν ήδη άσχημη. Η πρόληψη είναι πιο σημαντική από την αντιμετώπιση ενός προβλήματος. Στην περίπτωση που τα προβλήματα είναι περισσότερα από ένα, η πρόληψη είναι απαραίτητη. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν συνέβη στην περίπτωση των παράλληλων και συνεχόμενων οδικών έργων της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της πόλης να ζήσουν για τα επόμενα δύο χρόνια τουλάχιστον με έναν ακόμα βραχνά στη μετακίνησή τους.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Γκιουλέκας από Θεσσαλονίκη: «Να διευκολύνουμε τη ζωή των πολιτών στη φάση κατασκευής του flyover», iefimerida.gr, διαθέσιμο εδώ
  • FlyOver: Νέα σύσκεψη του συντονιστικού για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας (VIDEO & ΦΩΤΟ), thessnews.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ανθή Ντόλα
Ανθή Ντόλα
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Πτυχιούχος του τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με επιλογή γλώσσας την τουρκική, εργάστηκε στην Μονάδα Ερευνών Κοινής Γνώμης και Αγοράς του πανεπιστημίου της ενώ παράλληλα συμμετείχε σε πολιτικά συνέδρια και σεμινάρια. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στην ΔΕΘ ενώ ταυτόχρονα ολοκλήρωσε την πτυχιακή της εργασία με θέμα «Ο Ζ. Ζάεφ και τα ελληνικά ΜΜΕ». Βασικά της ενδιαφέροντα τα ταξίδια, καθώς έχει ταξιδέψει σε όλες τις βαλκανικές χώρες και στην Τουρκία, το θέατρο και η μουσική, συμμετέχοντας σε θεατρικές παραστάσεις και ραδιοφωνικές εκπομπές.