15.4 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςΜία θεώρηση του "Three Thousand Years of Longing"

Μία θεώρηση του “Three Thousand Years of Longing”


Της Μαρίας Κλειδή, 

Στις ρομαντικές ταινίες φαντασίας του 2022 προστέθηκε τον Αύγουστο το Three Thousand Years of Longing με σκηνοθέτη τον δημιουργό της αποκαλυπτικής ταινίας MAD MAX, George Miller, σε σενάριο του ιδίου και της Augusta Gore. Στην ιστορία αυτή, η πρωταγωνίστρια Alethea, που ενσαρκώνει η Tilda Swinton, είναι μία εκ φύσεως μοναχική ψυχή που της αρέσει να εξερευνά ιστορίες και μύθους. Ως αφηγηματολόγος κάνει ταξίδια σε διάφορα μέρη για να γνωρίσει τους πολιτισμούς για τους οποίους μιλούν οι ιστορίες που διαβάζει και αναζητά την κρυμμένη αλήθεια μέσα σε όλες τις ιστορίες της ανθρωπότητας.

Ο δραματικός χρόνος μας φέρνει σε ένα ταξίδι της στην Κωνσταντινούπολη, σε μία ομιλία της Alethea για τη μετάλλαξη των ιστοριών με το πέρασμα των χρόνων. Σε επαφή με ένα από τα πιο αρχαία πολιτισμικά εδάφη, αυτά της σημερινής Τουρκίας, η Alethea κατά τη διάρκεια της ομιλίας της δέχθηκε μία «μαγική» επίσκεψη μίας μορφής. Στη συνέχεια, η σύνδεσή της με ένα τζίνι, ένα πλάσμα των αρχαίων καιρών, θα την κάνει να έρθει σε επαφή με τα συναισθήματά της και τις επιθυμίες της μέσα από τις ιστορίες που θα ανταλλάξουν για τις ζωές τους. Το τζίνι της μιλά για τη φυλακή του και τις επιθυμίες που το φυλάκισαν, τις γυναίκες που του ξύπνησαν τον πόθο, αυτές που τον οδήγησαν στην απομόνωση και αυτές που τον έκαναν να επιθυμεί τη δέσμευσή του περισσότερο από την ελευθερία του. Από την πρωταγωνίστρια ζητά την ελευθερία του με την εκπλήρωση των ευχών της.

Πηγή εικόνας: slate.com

Όπου εμφανίζονται τα τζίνι σε διηγήσεις επιτελούν συγκεκριμένες διεργασίες. Ανεξάρτητα από την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα του κάθε πλάσματος, τα τζίνι εκπληρώνουν στους αφέντες τους τρεις ευχές και ακολουθούν κάποιες προϋποθέσεις που δεν μπορούν να παρακάμψουν, όπως η απαγόρευση θανάτωσης κάποιου. Η αρνητική στάση της Alethea απέναντι στην επιλογή «ευχής» δημιουργεί φυσικές εκρήξεις στο σώμα και τη σύσταση του τζίνι. Η μη εκπλήρωση του σκοπού που επιτελεί το τζίνι μπορεί να το οδηγήσει στην αυτοκαταστροφή του. Στην πραγματικότητα, κάτι τέτοιο συμβαίνει με οτιδήποτε δεν επιτελεί πλέον κάποιον σκοπό ή δεν φέρει κάποια ισχυρή μνήμη, οι μύθοι και οι ιστορίες υπάρχουν όσο τις διατηρούμε στη μνήμη μας.

Η Alethea παρουσιάζει μεγάλη αντίσταση στην αναζήτηση της πρώτης ευχής. Είναι κάτι που αποφεύγει, γιατί αρνείται να δει τη δική της ιστορία ως μία άξια παρατήρησης. Όταν, τελικά, αναζητά τις επιθυμίες της βρίσκει ότι της λείπει μία μεγάλη αγάπη, μία σύνδεση ολοκληρωτική και αμετάκλητη. Ζητά, λοιπόν, από το τζίνι να της δώσει την αγάπη που έχει μοιραστεί με τις γυναίκες αυτές που τον έκαναν να φυλακίσει τον εαυτό του και για την αγάπη τους αυτή να γραφτούν ιστορίες μεγάλες. Τότε, όταν οι πόθοι της ξυπνούν, ο έρωτας την οδηγεί στη γοητεία της δικής της ιστορίας. Το αν αυτό που ζει είναι αλήθεια ή τρέλα δεν είναι προφανές.

Ο δεσμός με το τζίνι οδηγεί και τους δύο στο σπίτι της Alethea στο Λονδίνο. Η αποπνικτική, όμως, ατμόσφαιρα και ο θόρυβος της πόλης είναι βασανιστήριο για το αρχαίο πλάσμα, παρότι αυτός προσπαθεί να μείνει πιστός στην αγάπη τους και να το ξεπεράσει. Η αγάπη, όμως, δεν δίνεται κατά παραγγελία, ούτε μπαίνει σε καλούπια. Το τζίνι φτάνει σε σημείο να έχει χάσει την ουσία της ύπαρξής του, έχει γίνει ο ίδιος δέσμιος των ευχών που πραγματοποιεί. Κάποια μέρα η Alethea φτάνει στο σπίτι της και βρίσκει το τζίνι σε κατάσταση αποσύνθεσης στο υπόγειο. Γρήγορα συνειδητοποιεί ότι η αρχική της ευχή έχει προκαλέσει αυτά τα αποτελέσματα και έτσι χρησιμοποιεί τις δυο τελευταίες ευχές της για να ελευθερώσει το τζίνι. Η επιστήμων των ιστοριών απέκτησε μία ιστορία άξια αφήγησης. Η σχέση τους δεν σταμάτησε εκεί, το τζίνι ερχόταν να την επισκεφτεί στον κόσμο της και εκείνη καταλάβαινε την αλλαγή της ατμόσφαιρας στο περιβάλλον και μετρούσε τα δευτερόλεπτα για να φτάσει κοντά της.

Πηγή εικόνας: pradt.com

Η αγάπη και το μίσος είναι συναισθήματα που σε αφήνουν έρμαιο των εκφράσεών τους, πάνω τους, όμως, γράφονται οι ωραιότερες ιστορίες και οι πιο διαχρονικοί μύθοι, δίνουν ζωή στην αφήγηση και συνήθως οδηγούν σε καταστροφές. Το Three Thousand Years of Longing είναι ταινία που γυρίστηκε στη διάρκεια της καραντίνας και οι ηθοποιοί, ο σκηνοθέτης, οι παραγωγοί ήταν σαφώς επηρεασμένοι από αυτή τη μεταβολή στην καθημερινότητα. Σαν ταινία μπορεί να μην κέρδισε μεγάλο κομμάτι του κοινού, όμως η κινηματογραφική κουλτούρα συνδέεται και καθορίζεται συχνά από το κοινό που την παρακολουθεί. Το κύριο θέμα που πραγματεύεται το έργο είναι οι επιθυμίες των ανθρώπων, η παλαιά κουλτούρα, η σημασία της και το βάρος των επιλογών.


 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 
  • Three Thousand Years of Longing (2022) – IMDb, διαθέσιμο εδώ
  • THREE THOUSAND YEARS OF LONGING | Official Trailer | MGM Studios, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Κλειδή
Μαρία Κλειδή
Γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι απόφοιτη του τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Πατρών. Αγαπά την επικοινωνία με τους ανθρώπους διότι της δίνει τη δυνατότητα να ακούει και να αφηγείται ιστορίες. Ασχολείται με τον αθλητισμό, με αγαπημένα αθλήματα την ιππασία και το παραδοσιακό Kung Fu με το οποίο ασχολείται μέχρι σήμερα. Αγαπημένα της χόμπι είναι η ζωγραφική, η μεταποίηση παλιών αντικειμένων και το τραγούδι.