14.2 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΗ χρησιμότητα του Facebook marketing για τα ξενοδοχεία

Η χρησιμότητα του Facebook marketing για τα ξενοδοχεία


Της Νένας Πεσκελίδη,

Το μάρκετινγκ μέσω Facebook είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις του κλάδου της φιλοξενίας. Πρόκειται για έναν κλάδο, που η σύνδεση με το κοινό είναι ζωτικής σημασίας. Στο παρόν άρθρο, αναλύεται πώς αξιοποιείται η δύναμη του Facebook για να επιτευχθεί σύνδεση με το κοινό, βελτίωση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας και λήψη πολύτιμων σχολίων και ανατροφοδότησης μέσω των πελατών.

Το μάρκετινγκ στα social media των ξενοδοχείων γίνεται όλο και πιο απαραίτητο. Με τη σύνδεση με τους πελάτες μέσω των social media, είναι δυνατό να αυξηθούν οι πωλήσεις, να βελτιωθεί η αναγνωρισιμότητα της μάρκας και να δημιουργηθεί πρόσθετη επισκεψιμότητα σε μία ιστοσελίδα. Εκτός από ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, απαραίτητο είναι να δημιουργηθεί ποιοτικό περιεχόμενο, που να προσθέτει αξία στους χρήστες. Σημαντικό, επίσης είναι, να υπάρχει συμμετοχή σε συζητήσεις με τους ακόλουθους, σύνδεση καθώς και ανάλυση και συνεχής έλεγχος της στρατηγικής που ακολουθείται στα social media.

Είναι δυνατό να γίνει χρήση διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να βελτιωθεί η εκάστοτε καμπάνια και να υπάρχει επικέντρωση σε συγκεκριμένα κοινά. Ακόμη, απαραίτητη είναι η μέτρηση της δημόσιας εικόνας της ξενοδοχειακής μάρκας, παρακολουθώντας τις συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο τα άτομα ασχολούνται με τις σχετικές αναφορές. Η ανάλυση της εμβέλειας, των πωλήσεων και της συνολικής αλληλεπίδρασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να προσφέρει πολύτιμες επιχειρηματικές πληροφορίες.

«Το Facebook είναι ζωτικής σημασίας για το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ». Πηγή εικόνας: Buffik / Pixabay

Το Facebook είναι ωφέλιμο για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις χάρη στη μεγάλη βάση χρηστών του. Το Facebook είχε 2,74 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες το 2021 – 12% παραπάνω από τον Σεπτέμβριο του 2019. Νέες πλατφόρμες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, αλλά το Facebook εξακολουθεί να κυριαρχεί στο κοινωνικό τοπίο. Οι δισεκατομμύρια χρήστες του Facebook σηματοδοτούν ότι είναι μια απαραίτητη πλατφόρμα στον σημερινό επιχειρηματικό κόσμο.

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η ευελιξία της πλατφόρμας: αντί να υπάρχει περιορισμός σε μία ή δύο μορφές περιεχομένου, το Facebook επιτρέπει να δημοσιεύονται τα πάντα, από σύντομες ενημερώσεις κειμένου μέχρι πανοραμικές φωτογραφίες και βίντεο. Η πλατφόρμα επιτρέπει επίσης τη δημιουργία σελίδων για μία επιχείρησή, όπου οι πελάτες μπορούν εύκολα να βρουν και να ακολουθήσουν. Αυτές οι σελίδες μπορούν να παρέχουν επικαιροποιημένες πληροφορίες για μια επιχείρηση και περιεχόμενο, όπως αναρτήσεις σε blog, βίντεο και εκδηλώσεις.

Το Facebook χρησιμοποιείται συνήθως κατά τη διάρκεια της έρευνας για άντληση έμπνευσης, όταν πρόκειται για ταξίδια

Το Facebook είναι ζωτικής σημασίας για το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ. Πιθανότατα να έχετε δει φίλους και μέλη της οικογένειάς σας να δημοσιεύουν στιγμιότυπα από τις διακοπές τους ή να περιγράφουν τις εμπειρίες τους στην πλατφόρμα. Σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, περισσότεροι από 9 στους 10 χρήστες βασίζονται στο Facebook, όταν κάνουν έρευνα, σχεδιάζουν και οργανώνουν ταξίδια και διακοπές. Οι άνθρωποι στρέφονται στο Facebook για έμπνευση, συστάσεις, τοπικές πληροφορίες και ταξιδιωτικές συμβουλές. Στην πραγματικότητα, έχει διαπιστωθεί ότι οι ταξιδιώτες περνούν έως και πέντε φορές περισσότερο χρόνο στο Facebook από ό,τι σε άλλα site που σχετίζονται με τα ταξίδια. Οι διαφημίσεις στο Facebook μπορούν να βοηθήσουν μια ξενοδοχειακή επιχείρηση να προσεγγίσει ένα κοινό με ταξιδιωτικό προσανατολισμό πολύ πιο αποτελεσματικά από πολλές άλλες επιλογές διαφήμισης.

Το Facebook επιτρέπει τη σε βάθος στόχευση του δυνητικού κοινού

Το Facebook επιτρέπει να επιλέγει κανείς το κοινό για τις διαφημίσεις του με μεγάλη ακρίβεια. Οι προηγμένες επιλογές επιτρέπουν να αξιοποιηθεί η σε βάθος γνώση του Facebook σχετικά με τους χρήστες του για να γίνει ακριβής στόχευση των διαφημίσεων, ώστε να τις δει ακριβώς το κοινό που επιθυμεί η εκάστοτε ξενοδοχειακή μονάδα να προσελκύσει. Υπάρχει η δυνατότητα να εστιάσει κανείς σε ταξιδιώτες που ανήκουν σε μία συγκεκριμένη εισοδηματική κλίμακα ή σε όσους προέρχονται από μια συγκεκριμένη περιοχή. Η στόχευση κοινού μπορεί να βελτιωθεί ανάλογα με τις ημερομηνίες ταξιδιού, τα ενδιαφέροντα και τον σκοπό των ταξιδιών τους. Το Facebook επιτρέπει τη χρήση του “Trip Consideration” και του “Custom Audiences” κατά τη στόχευση των διαφημίσεών, διασφαλίζοντας ότι οι άνθρωποι που αναζητούν ξενοδοχεία και θέρετρα, όπως το δικό σας, θα μάθουν για το ακίνητο και τις υπηρεσίες σας.

Η πλατφόρμα συνδέεται άμεσα με άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης

Ίσως αναρωτιέστε αν ο ανταγωνισμός του Facebook μπορεί να το καταστήσει λιγότερο σύγχρονο σύντομα. Εξάλλου, άλλες πλατφόρμες, όπως το Instagram και το Whatsapp, καταλαμβάνουν επίσης πολύ χώρο στη σφαίρα των social media. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το Facebook, η Meta, είναι επίσης ιδιοκτήτρια και των δύο αυτών μέσων. Της ανήκει επίσης η πλατφόρμα VR Oculus και η δημοφιλής εφαρμογή Facebook Messenger. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια για να εξερευνήσετε στο χώρο των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, αν ιδρύσετε την επιχείρησή σας στο Facebook. Επιπλέον, αυτό το μεγάλο μερίδιο αγοράς σημαίνει ότι το Facebook θα παραμείνει εξαιρετικά σημαντικό ακόμη και στον ταχέως εξελισσόμενο τομέα του.

Πηγή εικόνας: geralt / Pixabay

3 βασικές πτυχές μιας επιτυχημένης στρατηγικής Facebook μάρκετινγκ για ξενοδοχεία

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που αφορούν μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ ξενοδοχείων στο Facebook.

  1. Γνώση του κοινού-στόχου

Το πρώτο και πιο κρίσιμο στοιχείο μιας επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ξενοδοχεία είναι ο εντοπισμός του κοινού που πρέπει να προσελκύσει κανείς και η κατανόηση του τι αναζητούν. Για παράδειγμα, η λειτουργία ενός πολυτελούς σπα σε μια αποκλειστική τοποθεσία πιθανότατα δεν θα βοηθήσει να προσεγγιστούν φοιτητές ή οικογένειες που αναζητούν παραδοσιακές διακοπές. Όταν ρυθμίζετε για πρώτη φορά τις διαφημίσεις σας, το Facebook’s ad manager επιτρέπει να επιλέξετε συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία για να είστε σίγουροι ότι προσεγγίζετε τους σωστούς χρήστες. Το εργαλείο Facebook’s Audience Insights επιτρέπει την περαιτέρω βελτίωση της προσέγγισής σας, παρέχοντας πιο λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την ανταπόκριση των υποψήφιων επισκεπτών, ώστε να μπορείτε να διατηρείτε τις διαφημίσεις σας σχετικές και αποτελεσματικές.

  1. Παροχή ποικίλου και ποιοτικού περιεχομένου

Οποιαδήποτε προβολή δεν θα βοηθήσει αν το περιεχόμενο δεν προσθέτει αξία στην εμπειρία των χρηστών στο Facebook. Εξάλλου, οι χρήστες δεν έρχονται στην πλατφόρμα για διαφημίσεις. Πρέπει το περιεχόμενό σας είναι σχετικό, ελκυστικό και ευχάριστο για να προσελκύσει επισκέπτες και να δημιουργηθεί το είδος της δέσμευσης που το Facebook θα ανταμείψει με μεγαλύτερη προβολή. Οι υψηλής ποιότητας λήψεις ενός ακινήτου και των εγκαταστάσεων, τα βίντεο που παρουσιάζουν την εξαιρετική θέα και οι πολύτιμες συμβουλές για τα τοπικά αξιοθέατα θα βοηθήσουν στην προσέλκυση των δυνητικών επισκεπτών. Ενώ είναι σημαντικό να δημοσιεύεται τακτικά, η ποιότητα παραμένει πιο κρίσιμη σε σχέση με την ποσότητα. Λίγες αλλά εξαιρετικές αναρτήσεις θα είναι περισσότερο αποτελεσματικές για μία σελίδα από ότι πολλές χαμηλής ποιότητας.

Πηγή εικόνας: freestocks.org / Pexels
  1. Αλληλεπίδραση με το κοινό

Η διατήρηση μιας αποτελεσματικής παρουσίας στο Facebook μπορεί να είναι χρονοβόρα. Η παρακολούθηση της επαγγελματικής σελίδας, η δημιουργία περιεχομένου, η αλληλεπίδραση με τους χρήστες και η ανταπόκριση στις αλληλεπιδράσεις της σελίδας μπορεί να είναι κάπως υπερβολική, ειδικά αν υπάρχει μεγάλη επισκεψιμότητα στη σελίδα. Πολλά ξενοδοχεία επιλέγουν να συνεργαστούν με ένα γραφείο που ειδικεύεται στη διαχείριση των social media- ωστόσο, αυτά τα γραφεία, τα λεγόμενα “agencies” δεν μπορούν να προσφέρουν τη βαθιά γνώση για ένα ξενοδοχείο και για την περιοχή που μπορεί να προσφέρει η ίδια η ομάδα του ξενοδοχειακού brand. Για το λόγο αυτό, είναι προτιμότερο να υπάρχει ένας ειδικός διαχειριστής που θα βοηθάει στη διαχείριση των social media. Εάν αυτό είναι εκτός προϋπολογισμού, προτιμότερο είναι να εξεταστεί το ενδεχόμενο επέκτασης της ομάδας μάρκετινγκ, ώστε να διασφαλιστεί ότι ο φόρτος εργασίας κανενός δεν θα ξεφύγει εκτός ελέγχου.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Your hotel’s complete guide to Facebook marketing, siteminder.com, διαθέσιμο εδώ
  • Facebook Marketing for Hotels: How Facebook Can More Drive Sales, revfine.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Νένα Πεσκελίδη
Νένα Πεσκελίδη
Είναι απόφοιτη του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία από το ίδιο πανεπιστήμιο. Το Μάρκετινγκ, η Επιχειρηματικότητα και το Τουριστικό Μάνατζμεντ είναι τομείς που την ενδιαφέρουν ιδιαίτερα, ενώ αγαπάει τη διδασκαλία, τη μάθηση και δηλώνει «εσαεί μαθήτρια». Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με το διάβασμα, τα ταξίδια και την κεραμική.