15.4 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαTikTok: Ένα φαινόμενο που ήρθε για να μείνει;

TikTok: Ένα φαινόμενο που ήρθε για να μείνει;


Της Μαρίας Μπότη,

Η τεχνολογία έχει εισβάλλει δυναμικά στη ζωή μας αλλάζοντας άρδην την καθημερινότητά μας. Πλέον το διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, προβολής και εργασίας. Συνεχώς αναδύονται νέα εργαλεία και νέες τάσεις στην αγορά, οι οποίες προκαλούν ανακατατάξεις στη δημοφιλία του κάθε μέσου· ωστόσο, όλα γνωρίζουν περιόδους επιτυχίας και αποτυχίας.

Η νέα τάση –που φαίνεται πως ήρθε για να μείνει στις πρώτες θέσεις το επόμενο διάστημα– είναι το TikTok. Πρόκειται για μία πλατφόρμα με σύντομα βίντεο, η οποία δημιουργήθηκε το 2017 από την ByteDance με το αρχικό όνομα ”Douyin”. Το 2018, η εφαρμογή απέκτησε σημαντική δημοτικότητα και σταδιακά γνώριζε ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση, ειδικά κατά τη διάρκεια του lockdown. Σήμερα, αριθμεί περίπου 500 εκατομμύρια εγγεγραμμένους λογαριασμούς.

Πηγή εικόνας: ertnews.gr

Τι είναι αυτό που κάνει το TikTok να ξεχωρίζει;

Ανοίγοντας την εφαρμογή, ξεδιπλώνεται στον χρήστη ένας «κόσμος» καθημερινών στιγμών, σκέψεων, συναισθημάτων και ιδεών. Ταξίδια, εργασία, διακοπές, μαθήματα, μαγειρική, κατοικίδια, γυμναστική, ταινίες, μακιγιάζ, κηπουρική και ο κατάλογος… δεν έχει τέλος! Με τη βοήθεια της τεράστιας μουσικής βιβλιοθήκης, απλών εργαλείων επεξεργασίας, αμέτρητων φίλτρων, εντυπωσιακών εφέ και ωραίων εικόνων και βίντεο, κάθε χρήστης μπορεί να δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό και πρωτότυπο περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και αισθητικής. Το περιεχόμενο που μεταφορτώνεται σε έναν λογαριασμό προσελκύει άλλους λογαριασμούς με παρόμοια ενδιαφέροντα και έτσι δημιουργούνται επιμέρους κοινότητες με διαφορετικές θεματικές.

Αυτό που κάνει το TikTok να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης –και κυρίως το Instagram, που φαίνεται πως είναι το πρώτο μέσο που επηρεάζεται άμεσα από την ισχυρή άνοδό του– είναι η αυθεντικότητα που εκπέμπει. Ανάμεσα στα πολλά «προσεγμένα» βίντεο που θα συναντήσει κανείς στη ροή του, υπάρχουν και πιο «αληθινές» στιγμές αγωνίας, άγχους, στενοχώριας και απογοήτευσης. Δεν προβάλλει μόνο τα στυλιζαρισμένα πρότυπα, αλλά προσπαθεί να καθιερώσει ως αποδεκτές τις «άσχημες μέρες». Και αυτό ίσως γίνεται γιατί είναι εκείνες που μας θυμίζουν την ουσία των όμορφων στιγμών.

Όπως κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, έτσι και το TikTok έχει τους δημοφιλείς χρήστες με μεγάλη επιρροή, τους TikTokers. Μέσα από τα βίντεό τους προσπαθούν να επηρεάσουν το κοινό που τους παρακολουθεί, ενώ αποτελεί ακόμα μία σημαντική δίοδο για προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Έτσι, σταδιακά φαίνεται πως εξελίσσεται σε ένα ανερχόμενο εργαλείο μάρκετινγκ και τη θέση των Instagramers απειλούν πλέον οι TikTokers…

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι το TikTok παρέχει στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ ίσους όρους ανταγωνισμού όσον αφορά την προσέγγιση και την αφοσίωση, καθώς μπορούν να έχουν αμέτρητες προβολές σε ένα βίντεο χάρις στον αλγόριθμο που προσελκύει λογαριασμούς. Παράλληλα, η επιτυχία του βίντεο, ως μορφής περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το καθιστά ένα ισχυρό εργαλείο για τη σύνδεση με υποψήφιους πελάτες και καταναλωτές.

Μέσα από το TikTok μία επιχείρηση μπορεί να συνδεθεί με το κοινό της, αυξάνοντας παράλληλα την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας της. Τα βίντεο μπορούν να λειτουργήσουν ως το «κλειδί» της επιτυχίας, καθώς είναι πιο άμεσα και δύναται να προσελκύσουν περισσότερους πιθανούς καταναλωτές ή χρήσιμα σχόλια που θα λειτουργήσουν ως feedback για την εταιρεία. Μάλιστα, ήδη υπάρχουν αρκετές χορηγούμενες διαφημίσεις μεγάλων εταιρειών που στοχεύουν στην προσέλκυση πελατών. Αναμφίβολα, λοιπόν, ανάμεσα στις καμπάνιες του social media marketing πρέπει να συμπεριληφθεί πλέον και αυτό το «διαμαντάκι».

Είναι μία τάση που ήρθε για να μείνει;

Δεν ξέρω εάν πρόκειται για το ”next big thing” στον τομέα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του marketing, ωστόσο σίγουρα έχει κατακτήσει ήδη μία θέση στα smartphones εκατομμυρίων ανθρώπων που περνούν αρκετές ώρες παρακολουθώντας βίντεο. Η δυναμική του αυξάνεται ραγδαία και όσο και εάν επηρεάζεται από τα υπόλοιπα μέσα είναι δύσκολο να αναιρεθεί η επιτυχία του. Οι ηλικιακές ομάδες που απευθύνεται το TikTok μπορεί να είναι προς το παρόν περιορισμένες, ωστόσο είναι εκείνες που μπορούν να διαμορφώσουν ισχυρές τάσεις. Για αυτό, άλλωστε, γνώρισε και τόσο μεγάλη απήχηση.

Πηγή εικόνας: newmoney.gr

Πολλοί το απαξιώνουν, άλλοι δηλώνουν φανατικοί χρήστες και άλλοι απλώς περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους. Σε όποια κατηγορίας και αν ανήκεις, σίγουρα έστω και μία φορά έχεις σκεφτεί ότι το TikTok είναι μία νέα νότα –πολλές φορές εθιστική– στον κόσμο των social media.

Και εάν ακόμα δεν έχει γίνει το download, να ξέρεις πως… «μέτρον ἄριστον»!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • TikTok, el.wikipedia.org, διαθέσιμο εδώ
  • Το Φαινόμενο του TikTok, positivelife.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Μπότη
Μαρία Μπότη
Γεννήθηκε το 1997 και είναι πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις ξένες γλώσσες και αγαπά τα ταξίδια. Τα σχέδια της για το μέλλον είναι να ασχοληθεί σε μεταπτυχιακό επίπεδο με την επικοινωνία και το marketing.