15.4 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΜικρά ΚαθημερινάCapto Vacui: Η έκθεση του Κωνσταντίνου Δρέγου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Capto Vacui: Η έκθεση του Κωνσταντίνου Δρέγου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών


Tης Σοφίας Λιάτη,

Το “annexM” του Μεγάρου Μουσικής για τις εικαστικές τέχνες διοργανώνει, υπό την διεύθυνση πάντα της Άννας Καφέτση, την μεγάλη και ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Δρέγου, με τίτλο “Captio Vacui”. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ο καλλιτέχνης μας χαρίζει το πρωτότυπο έργο, του oποίου την επιμέλεια έχει ο Ντάνιελ Μαρτσόνα, και φιλοξενείται στην Υπηρεσιακή Αυλή.

Ο Κωνσταντίνος Δρέγος, μέσω αυτού του καλλιτεχνικού εγχειρήματος φιλοσοφεί, διερωτάται και θέτει ως στόχο τη διερεύνηση, τη βαθύτερη και εκτενέστερη σκέψη και κυρίως την αποδόμηση ή την αναδόμηση θεμελιακών θεωριών που απασχολούν αυτό τον καιρό τον καλλιτέχνη της έκθεσης. Γενικώς, το έργο «κινείται» στη σφαίρα του φιλοσοφείν.

Στην έκθεση συγκεντρώνεται εύρος καλλιτεχνικής έκφραση, όπως κολάζ, πίνακες, ηχητικά έργα, γλυπτά, αλλά και βίντεο. Το κάθε κομμάτι από αυτά έχει διαφορετική οπτική, αλλά όλα περιστρέφονται γύρω από το conditio humana. «Τι μπορούμε να γνωρίζουμε και πώς;», «πώς και γιατί διαδραματίζουν συχνά τα σφάλματα, τα λάθη και οι παρεξηγήσεις ζωτικό ρόλο στη διαμόρφωση ευρηματικών και δημιουργικών διαδικασιών;», «πώς μπορούμε να ζήσουμε έναν βίο βιωτό, με δεδομένη την πεπερασμένη γνώση μας και την κατακερματισμένη κατανόησή μας για την ανθρώπινη φύση;», είναι κάποια από τα ερωτήματα που, σύμφωνα με τους συντελεστές, χαρακτηρίζουν το έργο του Κωνσταντίνου Δρέγου.

Πηγή Εικόνας: Musicity.gr

Η συγκεκριμένη έκθεση στοιχειοθετείται από επιλεγμένα έργα από τις δυο σημαντικότερες σειρές, “Labyrinth” (Λαβύρινθος) και “Capto Vacui” (αδράχνοντας το κενό). Ζωγραφική, σχέδια, μύθοι και επιστήμη, αριθμοί, εξισώσεις, λέξεις, όνειρα, αφηρημένες διατυπώσεις. Όλα αυτά αποτυπώνονται σε αυτή την έκθεση. Χαρμόσυνα και τραγικά στοιχεία εμπεριέχονται στο έργο του Δρέγου, στοιχεία που συνδέονται με την ιδιαίτερη διαδικασία της επινόησης, με όλα τα λάθη και τα σωστά που αυτή περιέχει. Οι συντελεστές αναφέρουν πως ο Βίτγκενσταϊν είπε κάποτε πως αποστολή της φιλοσοφίας είναι να δείξει στη μύγα πώς να βγει από τη μυγοπαγίδα, ο Δρέγος όμως φαίνεται αυτό να το αμφισβητεί. Έτσι, ο ίδιος μας παρουσιάζει τη χαοτική ομορφιά διαφορετικών εκδοχών και μέσω της έκθεσης προσφέρει πίνακες που πραγματεύονται διαίσθηση και έμπνευση.

Ακόμη, τα βίντεο της έκθεσης, με τίτλο “Die Vorbereitung des Kardinals” (Η προετοιμασία του καρδινάλιου), εμπεριέχουν το παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης που ακροβατεί μεταξύ λύπης και χιούμορ. Μιλά, μέσω του έργου του, για την αβεβαιότητα της ζωής, αλλά και για το πώς καμία ορθολογική προσέγγιση δεν καταφέρνει να την εξαλείψει. Μια έκθεση, λοιπόν, που αναφέρεται στην ζωή και στην παράξενη «σύστασή» της.

Ο καλλιτέχνης Κωνσταντίνος Δρέγος σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην ΑΣΚΤ, μουσική στο Αττικό Ωδείο και εικαστικές τέχνες στη Βιέννη και στο Λιντς. Ο ίδιος ζει και εργάζεται στην πόλη του Βερολίνου. Πολλά από τα έργα του κοσμούν μουσεία και γκαλερί, σε όλο τον κόσμο.

Η έκθεση είναι ανοιχτή για το κοινό από 30 Μαρτίου έως 19 Ιουνίου, Τρίτη με Κυριακή.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • «Κωνσταντίνος Δρέγος – CAPTO VACUI», Megaron.gr, διαθέσιμο εδώ
  • «Kωνσταντίνος Δρέγος – Capto Vacui: Έκθεση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών», Culturenow.gr, διαθέσιμο εδώ
  • «Κωνσταντίνος Δρέγος – “Capto Vacui”: Ατομική έκθεση στο Μέγαρο Μουσικής», ΣΚΑΪ, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σοφία Λιάτη
Σοφία Λιάτη
Γεννήθηκε το 2001 στον Πειραιά όπου και μεγάλωσε. Είναι δευτεροετής φοιτήτρια στο τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Όνειρό της είναι η ενασχόληση με τη δημοσιογραφία και ειδικότερα με την αρθογραφία και το ραδιόφωνο. Θυμάται πάντα τον εαυτό της να ενδιαφέρεται για τις τέχνες και τον πολιτισμό και αφιερώνει τον ελεύθερο χρόνο της στο ερασιτεχνικό θέατρο, την μουσική και τα βιβλία.