8.8 C
Athens
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΤο λιμάνι του Πειραιά ανακοίνωσε κερδοφορία ρεκόρ για το 2021

Το λιμάνι του Πειραιά ανακοίνωσε κερδοφορία ρεκόρ για το 2021


Του Δημήτρη Μπίθα,

Μια εντυπωσιακή αύξηση στην κερδοφορία του μέσα στο 2021 σημείωσε το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο διαχειρίζεται η COSCO,  και που παρά τους περιορισμούς που είχαν επιβληθεί λόγω της πανδημίας, σημείωσε βελτίωση στην αποδοτικότητα όλων των τομέων του. Όπως δήλωσε ο Yu Zenggang, πρόεδρος του ΟΛΠ, «η συνεχής αύξηση του τζίρου της εταιρείας παρά τις δυσκολίες που έχουμε αντιμετωπίσει όλοι στο παρελθόν λόγω της πανδημίας, αποκαλύπτει μια εξαιρετικά ανθεκτική εταιρεία χτισμένη σε γερές βάσεις».

Για το 2021, ο ΟΛΠ εμφάνισε τζίρο ύψους €154,2εκ., το οποίο αντιστοιχεί σε μια αύξηση της τάξης του 16% συγκριτικά με τον τζίρο του 2020, που ανήλθε στα €132,9εκ. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα €49,2εκ. για το 2021, σημειώνοντας αύξηση ύψους 33,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο ποσό για το 2020, που ήταν ύψους €36,9εκ. Τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν στα €36,8εκ. καταγράφοντας άνοδο ύψους 39,4% από το προηγούμενο έτος. Επιπλέον το μέρισμα ανά μετοχή ορίστηκε στα €0,63 σημειώνοντας αύξηση κατά 57,5% σε σχέση με το 2020, όπου ήταν στα €0,40. Αξίζει να σημειωθεί πως η παραπάνω κερδοφορία είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία του λιμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΛΠ.

Συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, στο 2021 η προβλήτα Ι του container terminal σημείωσε αύξηση ύψους 13,9% στη διαχείριση TEU, το car terminal σημείωσε την εκπληκτική άνοδο ύψους 40,6% στη διακίνηση οχημάτων, ενώ το terminal της κρουαζιέρας σημείωσε ανάκαμψη, φιλοξενώντας συνολικά 379 κρουαζιερόπλοια, συμπεριλαμβανομένων και όσων παρέμειναν για επισκευές.

seatrade-maritime.com

Σύμφωνα με τον Yu η εταιρεία έχει βάλει σε ισχύ το στρατηγικό της πλάνο για το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο «ήδη είναι ένα από τα κυρίαρχα λιμάνι της Μεσογείου και της Ευρώπης» και πρόσθεσε πως «η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ συνεχίζεται σταθερά και με απόλυτη συνέπεια. Εκτός από την ενίσχυση της οικονομικής θέσης της εταιρείας, αυτό δημιουργεί πολλαπλά οφέλη στην τοπική και εθνική οικονομία.» Επιπλέον, ο πρόεδρος του ΟΛΠ τόνισε πως βασική επιδίωξη του αναπτυξιακού πλάνου για το λιμάνι του Πειραιά είναι να το μετατρέψει στο μεγαλύτερο λιμένα της Ευρώπης και ένα από τα ανταγωνιστικότερα στον κόσμο, σε όρους περιβαλλοντικούς, ψηφιακούς, κοινωνικούς και σε όρους διακυβέρνησης.

Με βάση τα παραπάνω, φαίνεται πως η COSCO παραμένει πιστή στις δεσμεύσεις της για συνεχείς επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, οι οποίες θα ωφελήσουν και την ίδια ως εταιρεία και την τοπική κοινωνία γενικότερα. Υπενθυμίζεται πως τον Αύγουστο του 2021 η COSCO απέκτησε επιπλέον 16% μερίδιο στο λιμάνι, πηγαίνοντας από το 51% που κατείχε στο 67% και επέκτεινε το συμβόλαιο για τις επερχόμενες επενδύσεις, που οφείλει να κάνει η εταιρεία, κατά 5 επιπλέον έτη.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Piraeus port sees record profitability in 2021, David Glass. Διαθέσιμο εδώ 
  • Govt approval for Cosco to raise stake in Piraeus Port to 67%, David. Διαθέσιμο εδώ 
  • Piraeus Port Authority Achieves Highest Level of Profitability of All Time, GTP Editing Team. Διαθέσιμο εδώ 
  • Port of Piraeus Announces Record Profits for 2021, Τάσος Κοκκινίδης. Διαθέσιμο εδώ 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Δημήτρης Μπίθας
Δημήτρης Μπίθας
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1998. Είναι ναυτιλιακός οικονομολόγος με σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στο τμήμα Οικονομικών Επιστημών (BSc) και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά στο τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών (Msc in Shipping). Τα τελευταία χρόνια ασχολείται επαγγελματικά με το trading (πάνω στο οποίο κατέχει και επαγγελματικές πιστοποιήσεις) σε μία πληθώρα προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων crypto, forex, commodities, ενώ έχει ασχοληθεί και με θέματα AML, KYC, CDD. Συμμετέχει σε πλήθος οργανισμών, μερικοί εκ των οποίων η Ένωση Ελλήνων Επενδυτών και το YES Forum.