15.4 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΜικρά ΚαθημερινάΗ Formula 1 επιστρέφει: Οι αλλαγές στους κανονισμούς αναδιαμορφώνουν το καθεστώς

Η Formula 1 επιστρέφει: Οι αλλαγές στους κανονισμούς αναδιαμορφώνουν το καθεστώς


Του Βασίλη Βασιλάκη,

Μετά από μία από τις συγκλονιστικότερες σεζόν στην ιστορία της, η F1 επιστρέφει, σε λιγότερο από ένα μήνα (Μπαχρέιν, 18-20 Μαρτίου), έτοιμη να καθηλώσει. Το επικό φινάλε, στο Άμπου Ντάμπι, όπου ο Max Verstappen εκθρόνισε τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, Lewis Hamilton, προμηνύει μια νέα εποχή στο σπορ, γεμάτη μάχες και θέαμα. Τουλάχιστον αυτό θέλει να πετύχει η FIA, δια χειρός Νικόλα Τομπάζη, με τους νέους κανονισμούς που εισάγονται τη φετινή χρονιά. Αλλαγές στη μορφή των μονοθεσίων, στα ελαστικά και στο budget cap επιθυμούν να γεφυρώσουν το χάσμα ανάμεσα στις κορυφαίες και τις μικρότερες ομάδες και να κάνουν τα αγωνιστικά τριήμερα ακόμα ανταγωνιστικότερα.

Όπως είπαμε, έχει μείνει λιγότερο από ένας μήνας για τα πρώτα 5 κόκκινα φώτα της χρονιάς και όλες οι ομάδες, σχεδόν, έχουν παρουσιάσει τα νέα μονοθέσια. Από πλευράς εμφάνισης, ξεχωρίζει η νέα Ferrari F1-75, όπως και το νέο μονοθέσιο της Αlpine, Α522, στο οποίο επιστρέφουν οι ροζ αποχρώσεις του χορηγού BWT, που παλαιότερα χαρακτήριζαν τα μονοθέσια της Racing Point (νυν Aston Martin). Όπως πάντα, σε κάθε νέα σεζόν με αλλαγές κανονισμών, αναμένουμε να δούμε ποιες ομάδες θα καταφέρουν να βρουν «παραθυράκια» που θα τους δώσουν το πάνω χέρι. Από τις πιο πρόσφατες αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν αναδύθηκαν οι ηγεμονίες των Red Bull (2009-2013) και της κατόχου των τελευταίων 8 παγκόσμιων τίτλων στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, Mercedes. Η τελευταία πρωταγωνιστεί από το 2014, μετην είσοδο της F1 στην υβριδική εποχή και με την εισαγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης V6 1.6 Turbo. Λόγω της παραμονής των εν λόγω κινητήρων, με ελάχιστες αλλαγές, τουλάχιστον μέχρι το 2026, δεν αναμένεται να χάσει σημαντικό έδαφος, όπως συνέβη με άλλες ομάδες στο παρελθόν.

To νέο μονοθέσιο της Alpine. Πηγή Εικόνας: Autosport

Πολλές ομάδες έχουν μείνει αναλλοίωτες, από πλευράς προσώπων. Δεν συνέβη το ίδιο και με τη Μercedes, η οποία έδωσε τη θέση του Valtteri Bottas στον υπερταλαντούχο George Russel, κατά προσμονή πολλών. Τη θέση του στη Williams πήρε ο έκπτωτος της Red Bull, Alex Albon. O Valtteri πήγε στην Alfa Romeo, μαζί με τον rookie Guanyu Zhou, που γίνεται ο πρώτος Κινέζος που θα οδηγήσει στην F1. Η Alfa Romeo αποχαιρέτησε τον Kimi Räikkönen, που αποσύρθηκε, άλλα και τον Antonio Giovinazzi. Σημαντική προσθήκη πραγματοποίησε η Alpine, που ανακοίνωσε στη θέση του τεχνικού διευθυντή τον Otmar Szafnauer της Aston Martin. Πρόκειται για τη 2η αλλαγή σε αυτή την θέση της νεοσύστατης ομάδας.

Νέοι κανονισμοί

Οι νέοι κανονισμοί δημιουργήθηκαν με φόντο το θέαμα και τις περισσότερες εναλλαγές στην κατάταξη κατά την διάρκεια του αγώνα. Ο Νικόλας Τομπάζης δήλωσε πως «περιμένουμε να δούμε πιο στενές μάχες, αλλά ίσως όχι από τον πρώτο αγώνα, διότι προφανώς κάποιες ομάδες θα μεταφράσουν τους κανονισμούς καλύτερα από άλλες. Οι μάχες αυτές θα έρθουν σύντομα, και τα αυτοκίνητα θα μπορούν να ακολουθούν πιο κοντά το ένα το άλλο. Η βελτίωση του θεάματος δεν μπορεί να γίνει εν μία νυκτί. Δεν έχει να κάνει τόσο με τις προσπεράσεις, αλλά πόσο κοντά θα αγωνίζονται, πόση διάρκεια θα έχει η μάχη τους».

Η μεγάλη αλλαγή που αναδιαμορφώνει τις ισορροπίες είναι η επιστροφή του ground effect από τα 70s. Η νέα σχεδίαση έχει λιγότερα αεροδυναμικά βοηθήματα και εκμεταλλεύεται περισσότερο το ground effect, με αποτέλεσμα το μονοθέσιο που ακολουθεί να έχει πιο εύκολο έργο στο πλησίασμα και στο προσπέρασμα του προπορευόμενου. Πώς το καταφέρνει; Ο αέρας που θα διαχέεται από το πίσω μέρος του μονοθεσίου, λόγω των τούνελ του ground effect, θα είναι πολύ πιο καθαρός από στροβιλισμούς, απ’ ότι στα μονοθέσια του 2021. Σημαντική είναι και η αλλαγή στις διαστάσεις των τροχών, που από τις 13 ίντσες θα περάσουν στις 18.

Οι κινητήρες, όπως είπαμε, παραμένουν αναλλοίωτοι και διατηρούνται οι δύο κοστοβόροι ηλεκτροκινητήρες, MGU-K και MGU-H. Μοναδική αλλαγή γίνεται στα καύσιμα, καθώς για πρώτη φορά θα γίνει χρήση βιοκαυσίμων Ε10, σε ποσοστό 10%. Κύριο συστατικό τους είναι η αιθανόλη, με 10% ποσοστό στο μείγμα. Η αιθανόλη αυτή θα είναι δεύτερης γενιάς και φτιαγμένη με βιώσιμους τρόπους, στοχεύοντας σε μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα. Άλλη μια ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι η ύπαρξη πτερυγίων και καλυμμάτων στους τροχούς.

To νέο μονοθέσιο της Ferrari. Πηγή Εικόνας: Sky Sports

Το DRS θα παραμείνει, τουλάχιστον, μέχρι και το 2022, και έως ότου θεωρηθεί απαραίτητο. Τέλος, αυξήθηκαν τα επίπεδα ασφάλειας, ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο το επίπεδο. Προβλέπεται πως το σασί πρέπει να απορροφά 48% περισσότερη ενέργεια στη μετωπική πρόσκρουση και 15% περισσότερο στην πίσω σύγκρουση, να έχει ακόμα πιο ισχυρές πλευρές και να είναι ανθεκτικό στην άσκηση ακόμα περισσότερης πίεσης. Λόγω των τελευταίων, το βάρος στα μονοθέσια θα είναι αυξημένο κατά 38-40 κιλά, σε σχέση με το 2021.

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για να δούμε, στην πράξη, το όνειρο των ιθυνόντων να λαμβάνει σάρκα και οστά στον αγώνα. Αν αυτό αποδώσει τα αναμενόμενα, η Formula 1 θα εκτοξεύσει τη θεαματικότητά της και θα προσφέρει μεγάλες εναλλαγές συναισθημάτων και χαρά στους φίλους της. Ας ευχηθούμε μια καλή σεζόν με πολλές μάχες, συγκινήσεις, άλλα πάνω απ’ όλα ασφάλεια. Είθε να κερδίσει ο καλύτερος.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Formula 1: Τι αλλάζει από την επόμενη σεζόν και θα κάνει το πρωτάθλημα ακόμη πιο συναρπαστικό, Sport24, διαθέσιμο εδώ
  • Τι αλλάζει στη Formula 1 το 2022, Carandmotor, διαθέσιμο εδώ
  • Αυτή είναι η εμφάνιση των μονοθεσίων με τους νέους κανόνες της F1 από το 2022, Autoblog, διαθέσιμο εδώ

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Βασιλάκης
Βασίλης Βασιλάκης
Γεννήθηκε στην Ρόδο το 1999. Σπουδάζει στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Aγαπάει την τεχνολογία, την πολιτική ιστορία και τον αθλητισμό. Στον ελεύθερο του χρόνο ασχολείται με την παρακολούθηση αθλητικών γεγονότων και την αρθογραφία.