Του Τάσου Καλαντζή,
Η χώρα μας, δυστυχώς, συνεχίζει να κουβαλά στην πλάτη της το μεγάλο φορτίο της πανδημίας και δύσκολα πλέον μπορεί να αντεπεξέλθει. Η Κυβέρνηση είναι απούσα και ολόκληρη η χώρα βρίσκεται, για ακόμη μια φορά, σε τεντωμένο σχοινί. Το πιο ενδιαφέρον από όλα, όμως, βρίσκεται στα μέτρα που λαμβάνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη λειτουργεία των σχολείων. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές πηγές, «τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά μετά τις διακοπές των εορτών, τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, αλλά με τρία τεστ την εβδομάδα και νέα πιο «αυστηρά» πρωτόκολλα με έλεγχο στους μαθητές ολόκληρου του τμήματος, εφόσον εμφανιστεί κρούσμα».
Η κυβέρνηση εξακολουθεί να μην μπορεί να αποδεχθεί την πραγματικότητα και προχωρά σε σπασμωδικές κινήσεις, οι οποίες εκθέτουν ανεπανόρθωτα την εμπιστοσύνη των πολιτών στο επιστημονικό έργο. Η εμμονή της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, να ανοίξει τα σχολεία για να μην φανεί είτε η ανεπάρκειά της να διαχειριστεί την κατάσταση αυτή είτε γιατί η πλατφόρμα των τηλεμαθημάτων δεν είναι έτοιμη για ένα ξαφνικό λειτουργικό σενάριο, θέτει την ελληνική οικογένεια σε κίνδυνο. Γιατί ένας γονιός να στείλει το παιδί του στο σχολείο όταν οι δείκτες θετικότητας καθημερινά αυξάνονται; Γιατί η Υπουργός Παιδείας θέλει τα παιδιά στο σχολείο, όταν καθημερινά τα κρούσματα ακουμπούν το ταβάνι και καθημερινά χάνουμε ένα μέσο ελληνικό χωριό, λόγω των θανάτων από την πανδημία;
Η Υπουργός Παιδείας, λοιπόν, ανακοινώνει μέτρα που όχι μόνο δεν προσφέρουν τίποτα στον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, αντιθέτως, οξύνουν την αύξηση των κρουσμάτων στη σχολική κοινότητα και ταυτόχρονα στην κοινωνία. Ενώ η χώρα μας δεν έχει λύσει, λόγω της ανικανότητας της Κυβέρνησης, το πρόβλημα με τη μετάλλαξη «Δ», η «Ο» έχει κατακλείσει τη χώρα και τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά, καθώς οι μαθητές, λέει η κ. Κεραμέως, είναι πιο ασφαλείς στα σχολεία λόγω της αύξησης των τεστ. Το γεγονός αυτό δείχνει πως η Κυβέρνηση διασκεδάζει τη νοημοσύνη των πολιτών, αφού τα σχολεία είναι αυτοτελώς χώροι υπερ-μετάδοσης όποτε το ορίζει η κυβέρνηση, ενώ η διάκριση στην εκπαίδευση υφίσταται από τη στιγμή που το τεστ, το οποίο θα βρει το θετικό παιδί που κόλλησε στο σχολείο, θα του στερήσει τη δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων.
Η ατομική ευθύνη συμβάλλει στη λύση του προβλήματος, δεν είναι λύση από μόνη της, αυτό οφείλει να καταλάβει η Κυβέρνηση. Όταν ένας γονιός έχει κάνει το καθήκον του, δηλαδή έχει εμβολιαστεί, έχει εμβολιάσει το παιδί του και τηρεί όλα τα μέτρα προστασίας, αποφεύγοντας τις γιορτινές μέρες να δει μεγάλους ηλικιακά συγγενείς, απέφυγε να πάει το παιδί του σε χώρους που κινδυνεύει να κολλήσει λόγω του συνωστισμού και, τελικά, η κυβέρνηση υποχρεώνει το παιδί αυτό, όπως και κάθε παιδί, να βρεθεί στην κοιτίδα του συνωστισμού και να κολλήσει λόγω της υπερ-μεταδοτικής «Ο», καταλήγοντας να χάνει τα μαθήματά του για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όποιο κι αν είναι αυτό, την ευθύνη έχει η κυβέρνηση, που θεωρεί αυθαίρετα πως η νέα μετάλλαξη δεν είναι τόσο επικίνδυνη ή δεν επιφέρει το ανάλογο κοινωνικοοικονομικό κόστος. Δυστυχώς, όμως, το αρμόδιο Υπουργείο και γενικότερα η Ελληνική Κυβέρνηση προσπαθεί να εφαρμόσει μέτρα ανεπτυγμένων χωρών σε μια χώρα γεμάτη ελλείμματα στις εκπαιδευτικές της δομές, χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα και την υγειονομική ασφάλεια των μαθητών.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
- Ανοίγουν τα σχολεία τη Δευτέρα με νέα μέτρα, τι ισχύει για μαθητές και εκπαιδευτικούς, protothema.gr, διαθέσιμο εδώ