13.4 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠαρατηρητήριο Αμερικανικής ΠολιτικήςΤο σχέδιο δράσης Biden-Harris για τα λιμάνια και τις ακτοπλοϊκές γραμμές των...

Το σχέδιο δράσης Biden-Harris για τα λιμάνια και τις ακτοπλοϊκές γραμμές των Η.Π.Α.


Της Μαριάννας Κώστα,

Σύμφωνα με τις αναφορές του Maritime Department της αμερικανικής κυβέρνησης, καθώς τα λιμάνια εντός της χώρας αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της αμερικανικής οικονομίας, οι απαρχαιωμένες υποδομές, καθώς και οι επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19, έχουν καταπονήσει τη χωρητικότητά τους και έχουν θέσει σε κίνδυνο τις μεγαλύτερες αλυσίδες εφοδιασμού παγκοσμίως (λ.χ. η περίπτωση συμφόρησης των containerships στο λιμάνι του Λος Άντζελες).

Ειδικότερα, βασισμένοι στην Έκθεση Αναφοράς για την κατάσταση των υποδομών στις Η.Π.Α. (2021), η οποία έρευνα διεξήχθη από την Αμερικανική Εταιρεία Πολιτικών Μηχανικών (ASCE), τα λιμάνια εντός της χώρας υποστήριζαν περισσότερες από 30 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, που αντιστοιχεί σε 26% του Α.Εγχ.Π. το 2018. Ωστόσο, η προαναφερθείσα έκθεση τονίζει ότι τα λιμάνια αντιμετωπίζουν εκτεταμένες προκλήσεις, εφόσον οι διατηρητέες βασικές εγκαταστάσεις των λιμανιών απειλούνται με την άνοδο της στάθμης της θάλασσας. Μόνο τέσσερα λιμάνια των Ηνωμένων Πολιτειών συγκαταλέγονται στα 50 πιο πολυσύχναστα λιμάνια στον κόσμο, και κανένα από αυτά δεν κατατάσσεται στα 10 καλύτερα λιμάνια παγκοσμίως.

Πηγή Εικόνας: Nikeei Asia

Παράλληλα, πολλά λιμάνια έχουν περιορισμούς στις υποδομές εντός των πυλών, με αποτέλεσμα να περιορίζεται η δυνατότητά τους να δέχονται μεγαλύτερα πλοία σε εύρος και πλάτος. Κατά συνέπεια, προκύπτουν οι καθυστερήσεις στην ανταπόκριση των λιμανιών σε σύγκριση με τη συσσώρευση ενός μεγάλου αριθμού εμπορευματοκιβωτίων, καθώς αμφισβητείται η ικανότητα των λιμανιών να χειριστούν τα μεγαλύτερα πλοία και το φορτίο τους σε μικρό χρονικό διάστημα.

Αναγνωρίζοντας τη σημαντική βαρύτητα των αμερικανικών λιμανιών που διαδραματίζουν τις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, το Bipartisan Infrastructure Deal της Κυβέρνησης Biden-Harris συμπεριλαμβάνει το ποσό των 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να εκσυγχρονιστούν οι υποδομές στα παράκτια λιμάνια, στα λιμάνια τακτικών γραμμών εντός της χώρας, καθώς και στα λιμάνια εισόδου κατά μήκος των συνόρων. Γίνεται απόπειρα, λοιπόν, ενίσχυσης της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και της έλξης μακροπρόθεσμων επενδύσεων στις προαναφερθείσες περιοχές για να βοηθήσουν συνολικά το αμερικανικό Α.Εγχ.Π. να ξεπεράσει τις επιδόσεις της Κίνας.

Ειδικότερα, η Kυβέρνηση Biden-Harris ανακοίνωσε στις 9 Νοεμβρίου του 2021 τις παρακάτω δράσεις:

  • Υποστήριξη στρατηγικών λύσεων όσον αφορά τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας, επιτρέποντας παράλληλα την ευελιξία στις επιχορηγήσεις των λιμένων. Το Τμήμα Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών θα δώσει την άδεια στις λιμενικές αρχές σε ολόκληρη τη χώρα να ανακατευθύνουν την εξοικονόμηση κόστους του έργου για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων της εφοδιαστικής αλυσίδας.
  • Εξισορρόπηση της συμφόρησης του λιμανιού της Σαβάνας, χρηματοδοτώντας παράλληλα το έργο των αναδυόμενων εμπορευματοκιβωτίων της Georgia Port Authority. Δηλαδή, η λιμενική αρχή της Georgia επρόκειτο να είναι σε θέση να ανακατανείμει περισσότερα από 8 εκατομμύρια δολάρια για να ενισχύσει την προσπάθεια των αναδυόμενων ναυπηγείων της χώρας, τόσο στη Georgia όσο και στη Βόρεια Καρολίνα. Σύμφωνα με το Σχέδιο, το λιμάνι της Σαβάνας πρέπει να αποκτήσει άμεση σύνδεση μέσω σιδηροδρομικών δικτύων, καθώς και φορτηγών εντός της ενδοχώρας, μειώνοντας το κόστος των μεταφορών και των καθυστερήσεων.
Πηγή Εικόνας: FreightWaves

Περαιτέρω βραχυπρόθεσμες ενέργειες:

  • Έναρξη προγραμμάτων για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών στους λιμένες, καθώς και στα θαλάσσια οδικά δίκτυα, με χορήγηση άνω των 240 εκατομμυρίων δολαρίων εντός του επόμενου έτους.
  • Ανοιχτός διαγωνισμός για τις επιχορηγήσεις λιμενικών υποδομών που χρηματοδοτούνται από το Bipartisan Infrastructure Deal εντός του διαστήματος των επόμενων 3 μηνών.
  • Παράλληλα, το τμήμα μεταφορών θα προσφέρει εκτάκτως περισσότερα από 475 εκατομμύρια δολάρια για πρόσθετες υποδομές λιμένων και πρόσθετων υποδομών εντός των τακτικών θαλάσσιων δικτύων.
  • Χορήγηση 110 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την επισκευή δρόμων και γεφυρών για την υποστήριξη των Πολιτειών και άλλους φορείς να ανταποκριθούν άμεσα στις ανάγκες της αλυσίδας του εφοδιασμού.
  • Το Υπουργείο Μεταφορών θα δημοσιεύσει ένα εγχειρίδιο για κάθε Πολιτεία ξεχωριστά σχετικά με τον τρόπο χρήσης και επιχορήγησης των προγραμμάτων για την υποστήριξη της κυκλοφορίας εμπορευμάτων και την άμβλυνση των σημείων συμφόρησης εμπορευμάτων. Επιπλέον, στόχος είναι να ενσωματωθούν οι βέλτιστες παγκόσμιες πρακτικές σχεδιασμού εμπορευματικών μεταφορών στα κρατικά σχέδια μεταφοράς, καθώς το Bipartisan Infrastructure Deal πρόκειται να σταθεί για να ενισχύσει τα εμπορευματικά σχέδια που καλούνται επί του παρόντος για την εκάστοτε Πολιτεία, ώστε να ανταποκρίνονται άμεσα με το φορτίο ων εφοδιαστικών αλυσίδων, με τις απαιτήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου και με την αξιολόγηση των εγκαταστάσεων στάθμευσης.
  • Η ψηφιοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού διαδραματίζει, επίσης, έναν σημαντικό ρόλο για τη διευκόλυνση των υπηρεσιών της. Παρόλο που η πλειοψηφία της αλυσίδας διακίνησης εμπορευμάτων είναι ιδιωτική (ναυτιλιακές και εφοδιαστικές εταιρείες), καθώς έχει κάνει μεγάλα βήματα για τη ψηφιοποίηση των συστημάτων της, αντιμετωπίζει εν τέλει προβλήματα άμεσης επικοινωνίας αφού τυχαίνει το φορτίο να μετακινείται από ένα σημείο στο άλλο, αυξάνοντας το κόστος και τις χρονοτριβές της κάθε παραγγελίας που είναι για παράδοση. Για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, το Υπουργείο Μεταφορών θα συνεργαστεί με την Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή, ζητώντας της να εκσυγχρονίσει τα τυποποιημένα δεδομένα για τη διακίνηση αγαθών εντός της εφοδιαστικής αλυσίδας σε συνεννόηση με τις μεταφορικές αλυσίδες.
Πηγή Εικόνας: Bloomberg

Εν ολίγοις, οι προκλήσεις και η έντονη ανταγωνιστικότητα στον χώρο του διεθνούς εμπορίου, καθώς και τα μέτρα έκτακτης ανάγκης έναντι της έξαρσης του COVID-19, πιέζουν τις Ηνωμένες Πολιτείες να προσαρμοστούν με τα νέα δρώμενα με άμεσα μέτρα χάραξης πολιτικής, που απαιτούνται για να παραμείνει η χώρα μια από τις κορυφαίες οικονομίες παγκοσμίως. Μάλιστα, ο Scott Borgeson σε ένα άρθρο του, ο οποίος ήταν πρώην αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος και συνεργάτης στο Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων και ως νυν Διευθύνων Σύμβουλος της CargoMetrics Technologies, υποστηρίζει τα επιχειρήματα ότι η αμερικανική ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε περίοδο παρακμής, καθώς η αμερικανική πολιτική επί κυβέρνησης Trump ήταν προσηλωμένη εκείνη την περίοδο στα νότια χερσαία σύνορα, αγνοώντας την πτωτική τάση της αμερικανικής ναυτιλίας.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • The Biden-Harris Action Plan for America’s Ports and Waterways, MARAD, Διαθέσιμο εδώ.
  • Commentary: American Shipping Is Dying. But We Can Bring It Back, Διαθέσιμο εδώ.

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαριάννα Κώστα
Μαριάννα Κώστα
Γεννήθηκε το 2000 και κατάγεται από την Πέρδικα Θεσπρωτίας. Σπουδάζει στο τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το επίκεντρο του ενδιαφέροντός της εστιάζει στις εξελίξεις της αγοράς εργασίας και σε διεθνή θέματα που επηρεάζουν τις κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις μεταξύ των κρατών. Στον ελεύθερο χρόνο της αναζητά θέματα που αφορούν τις επενδύσεις στο πλαίσιο του εμπορίου και της ναυτιλίας. Γνωρίζει Αγγλικά και μαθαίνει Μανδαρινικά Κινέζικα. Μακροπρόθεσμα, φιλοδοξεί να κάνει μεταπτυχιακό στην Ναυτιλία.