12.1 C
Athens
Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνία"Generation Next": Οι νέοι ερευνητές διαμορφώνουν το αύριο

“Generation Next”: Οι νέοι ερευνητές διαμορφώνουν το αύριο


Της Κωνσταντίνας Κούγια,

«Οι νέοι είναι γεμάτοι ελπίδες, κι αυτό συμβαίνει επειδή η φύση τους έχει προικίσει με κάποιο είδος θέρμης, σαν εκείνη που νιώθουν αυτοί που έχουν πιει πολύ κρασί. Αλλά, η ιδιότητά τους αυτή οφείλεται και στο ότι δεν έχουν δοκιμάσει πολλές αποτυχίες. Ζούνε κυρίως με την ελπίδα, επειδή η ελπίδα αφορά το μέλλον, ενώ η ανάμνηση το παρελθόν και για τους νέους το μέλλον είναι μεγάλο ενώ το παρελθόν μικρό.» (Αριστοτέλης «Ρητορική»).

Σε όλες τις εποχές, τους χρόνους και τους τόπους, οι νέοι υπήρξαν πρωτοπόροι υπέρ της διεκδίκησης καλύτερων συνθηκών και όρων ζωής, εκπαίδευσης κι εργασίας και στήριξαν επάξια μεγάλους αγώνες για ένα καλύτερο αύριο για όλους τους ανθρώπους.

Σε μια εποχή που τα πάντα γύρω μας αλλάζουν, στην Ελλάδα που προσπαθεί να βγει από το τούνελ της κρίσης, οι νέοι, έχοντας το όραμα για ένα καλύτερο αύριο, αντιλαμβάνονται την ανάγκη σωστής και ευρηματικής χρήσης της τεχνολογίας, των νέων επινοήσεων και των νέων εφευρέσεων. Στην προσπάθειά τους να επιβεβαιώσουν την ανάγκη αλλαγής της ανθρώπινης σκέψης και πράξης, κάνουν χρήση της δύναμης της τεχνολογίας, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία και με κινητήρια δύναμη την υπέρμετρη θέλησή τους καινοτομούν και προχωρούν μπροστά.

Πηγή εικόνας: eef.gr

Στις μέρες μας, γίνεται λόγος για τις διακρίσεις νέων μέσω του προγράμματος “Generation Next”, της εκπαιδευτικής προσπάθειας ανάπτυξης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) δεξιοτήτων που διατίθεται με ελεύθερη πρόσβαση σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσω μιας ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας. Η ιδέα του προγράμματος STEM (STEMPowering Youth), που είναι ο προκάτοχος του Generation Next, ξεκίνησε το 2016, όταν ο συνιδρυτής και γενικός γραμματέας της SciCo (Science Communication, ομάδα με αντικείμενο την επικοινωνία της επιστήμης στο ευρύ κοινό), Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, και η Ιφιγένεια Παγωμένου, μέλος της SciCo και Senior Project Manager του “Generation Next”, θέλησαν να βρουν τον τρόπο σύνδεσης των επιστημονικών και εκπαιδευτικών δράσεων με την τοπική κοινότητα, αντιλαμβανόμενοι τη σημαντικότητα της συστηματικής διδασκαλίας, της επιστήμης και της τεχνολογίας για τις ανάγκες και την εξέλιξη ενός τόπου.

Το πρόγραμμα επεκτάθηκε σε πανελλαδικό επίπεδο και οι επιτυχίες των μαθητών και των νέων ήρθαν να αποδείξουν ότι το μόνο που χρειάζονται είναι η κατάλληλη ευκαιρία και τα απαραίτητα εφόδια. Μέσω των προσφερόμενων εργαλείων της εκπαιδευτικής πλατφόρμας και των δράσεων, της παροχής τεχνικού εξοπλισμού και επιστημονικής υποστήριξης, ακόμα και σε απομακρυσμένες περιοχές, η σχολική κοινότητα ήρθε σε επαφή με την τοπική κοινωνία, καλλιεργώντας τις δεξιότητες και τη δημιουργική και κριτική σκέψη των μαθητών και των νέων.

Η ανάπτυξη της ψηφιακής κοινωνίας και η εισαγωγή νέων καινοτομιών δίνει την ευκαιρία εμπλουτισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη δυνατότητα στους νέους να διευρύνουν τις γνώσεις τους, να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους, να προβληματιστούν και να δώσουν λύσεις σε πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας τους. Χαρακτηριστικό των νέων η διάθεσή τους να οραματίζονται έναν καλύτερο κόσμο, που θα τους προσφέρει τις δυνατότητες να διαπρέπουν σε όσα αγαπούν και ονειρεύονται, που θα τους παρέχει την ευκαιρία να εκδηλώνουν το θάρρος και την επιθυμία τους για τη βελτίωση των συνθηκών της ζωής τους τόσο σε κοινωνικό όσο και σε πολιτικό και εκπαιδευτικό επίπεδο. Στον φετινό πανελλήνιο διαγωνισμό του “Generation Next”, παρουσιάστηκαν συμμετοχές αξιόλογων εφαρμογών, όπως ένα πληροφοριακό σύστημα που ενημερώνει για τα οφέλη της αιμοδοσίας και τις ανάγκες σε αίμα, ένα σύστημα που αναγνωρίζει τα σημάδια ασθενειών των φυτών και των λαχανικών, καθώς και ένα πρόγραμμα που αξιολογεί την καταλληλόλητα των πεζοδρομίων για άτομα με αναπηρία.

Οι νέοι ερευνητές με τις καινοτόμες λύσεις τους έρχονται να αναδείξουν τη δημιουργική πλευρά της Ελλάδας και να επιβεβαιώσουν ότι έχουν την ικανότητα να γίνουν οι δημιουργοί του αύριο και να διαμορφώσουν την κοινωνία της «επόμενης μέρας». Μέσα από τις ποικίλες δράσεις του προγράμματος “Generation Next”, μέχρι σήμερα έχουν επιμορφωθεί 84.000 άτομα, έχουν λάβει μέρος σε διαγωνισμούς 118 σχολεία και εκπαιδευτικοί οργανισμοί και έχουν «αναδυθεί» 374 καινοτόμες ιδέες από 94 περιοχές της Ελλάδας.

Πηγή εικόνας: s334.podbean.com

Μπροστά, λοιπόν, σε μια εποχή που τρέχει με εκπληκτική ταχύτητα και χαρακτηρίζεται από τη ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη, οι νέοι δεν στέκονται ως απλοί παρατηρητές και ως παθητικοί δέκτες, αλλά επιδιώκουν την εξέλιξη των συνθηκών και την πρόοδο, με μοναδική ανησυχία στη σκέψη τους να βρίσκουν τον τρόπο, για να ορίζουν το μέλλον τους και να ευελπιστούν το καλύτερο.

H συγγραφέας Keilly Swift, στην εισαγωγή του βιβλίου της «Πώς θα φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο», αναρωτιέται: «Μπορώ να αλλάξω τον κόσμο; Μπορεί ένα παιδί, ένας νέος να αλλάξει τον κόσμο; Πρέπει να πειστεί ότι μπορεί;» Και απαντά: «Δεν ξέρω αν αλλάζει ο κόσμος.  Ξέρω όμως ότι είναι παραπάνω από δυσάρεστο να λες σε ένα νέο «Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ» ή «Ό,τι κι αν κάνεις, αυτοί δε θα σ’ ακούσουν» ή «Έτσι τα βρήκαμε, τι τα θες και τα ψάχνεις τώρα;». Πολύ μεμψίμοιρο[…] Οι νέοι είναι ορμή…είναι θάλασσα!»

Εμπιστευτείτε τους νέους! Βοηθήστε τους! Είναι το αύριο κάθε λαού, το μέλλον του, η συνέχειά του! Δίχως τους νέους, οι λαοί πεθαίνουν… εξαφανίζονται!

«Η βασική ελπίδα ενός έθνους στηρίζεται στην σωστή εκπαίδευση των νέων του» (Ντεζιντέριους Εράσμους Ροτεροντάμους)


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Πώς η νέα γενιά διαμορφώνει το αύριο, kathimerini.gr, διαθέσιμο εδώ

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κωνσταντίνα Κούγια
Κωνσταντίνα Κούγια
Γεννήθηκε το 2002 στην Αθήνα. Είναι φοιτήτρια του τμήματος Νομικής στο ΕΚΠΑ. Ως μαθήτρια Λυκείου συμμετείχε σε Πανελλήνια και Ευρωπαϊκά συνέδρια καθώς και σε διαγωνισμούς ρητορικής λαμβάνοντας υψηλές διακρίσεις. Γνωρίζει Αγγλικά, Γαλλικά και αυτή την περίοδο διδάσκεται την Ισπανική γλώσσα. Πάντα την γοήτευε η νομική επιστήμη και στόχος της είναι η αφοσίωσή της σε αυτή. Φιλοδοξία της είναι να ασχοληθεί με την Εγκληματολογία σε μεταπτυχιακό και ακαδημαϊκό επίπεδο. Ο κόσμος της λογοτεχνίας την εντυπωσίαζε από μικρή και στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων και την απόπειρα συγγραφής.