Της Αντιγόνης Ζαφειροπούλου,
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η καθημερινή χρήση του διαδικτύου έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι καταναλώνουν προϊόντα και υπηρεσίες. Πλέον οι καταναλωτές έχουν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε χιλιάδες επιλογές με το πάτημα ενός κουμπιού ενώ οι επιχειρήσεις επιβάλλεται να προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες συμπεριφορές των καταναλωτών. Η κατανόηση της ψυχολογίας του ψηφιακού καταναλωτή αποτελεί βασικό βήμα για τη δημιουργία αποτελεσματικών ψηφιακών διαφημίσεων οι οποίες δεν αρκούν απλώς να είναι απλά ορατές στα μάτια των καταναλωτών αλλά πρέπει να δημιουργούν αλληλεπίδραση και συναισθηματική σύνδεση.
Ο ψηφιακός καταναλωτής λειτουργεί διαφορετικά από τον απλό καταναλωτή. Είναι πιο ενημερωμένος και επιλεκτικός. Κάποια βασικά χαρακτηριστικά της ψυχολογίας του αποτελούν :
- Ανάγκη για άμεση ικανοποίηση: Ο καταναλωτής έχει ως expectation την άμεση παροχή υπηρεσιών και προϊόντων.
- Συναισθηματικό δέσιμο: Ο καταναλωτής αγοράζει την εμπειρία και όχι απλώς το προϊόν.
- Οπτική εικόνα: Το design, τα χρώματα, οι εικόνες και τα animations επηρεάζουν άμεσα τις αποφάσεις του καταναλωτή.
Πως ένας χρήστης αλληλοεπιδρά με μία ψηφιακή διαφήμιση
- Με το πλαίσιο εμφάνισης της διαφήμισης, πχ social media και μηχανές αναζήτησης
- Με το CTA (Call To Action), πχ Πάτα εδώ για να μάθεις περισσότερα

Πως μια ψηφιακή διαφήμιση μπορεί να γίνει επιτυχημένη
Όταν:
- Δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση με τον χρήστη
- Στοχεύει σωστά το κοινό μέσω δεδομένων και προηγούμενων συμπεριφορών
- Χρησιμοποιεί πειστικό μήνυμα
- Είναι προσαρμοσμένη σε πολλαπλές συσκευές
- Έχει ξεκάθαρο στόχο την αύξηση πωλήσεων
- Μετριέται συνεχώς και προσαρμόζεται ανάλογα με την απόδοση
Πως δημιουργείται μία ψηφιακή καμπάνια για διαφήμιση
- Ορισμός στόχου
- Καθορισμός κοινού στόχευσης
- Επιλογή καναλιού
- Δημιουργία περιεχομένου
- Προγραμματισμός και λανσάρισμα της καμπάνιας
- Ανάλυση απόδοσης μέσω KPIs
- Βελτιστοποίηση βάσει των δεδομένων
Τι είναι το PPC και PPM
Το PPC (Pay Per Click) είναι μοντέλο διαφήμισης όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση. Είναι ιδανικό για στοχευμένες καμπάνιες.
Το PPM (Pay Per Mille) είναι μοντέλο διαφήμισης όπου o διαφημιζόμενος πληρώνει για κάθε 1000 εμφανίσεις της διαφήμισης ανεξαρτήτως αν κάποιος κάνει κλικ.
Η κατανόηση της ψυχολογίας του ψηφιακού καταναλωτή είναι σημαντική για την επιτυχία κάθε διαφημιστικής προσπάθειας στο διαδίκτυο. Στον σημερινό κόσμο του ασταμάτητου scrolling στο κινητό οι επιχειρήσεις που καταφέρνουν να μιλήσουν στη γλώσσα του χρήστη, να τον εμπνεύσουν και να του προσφέρουν αξία είναι εκείνες που θα ξεχωρίσουν. Η χρήση εργαλείων όπως το PPC και το PPM σε συνδυασμό με στρατηγική και δημιουργικότητα μπορούν να οδηγήσουν σε πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
- Investopedia, What Is Digital Marketing? Types and Examples, διαθέσιμο εδώ