6.5 C
Athens
Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΠολιτισμόςΒιβλιοΔιαβάσαμε και προτείνουμε: «Σεξ στις 30 του Φλεβάρη» του Αύγουστου Κορτώ

Διαβάσαμε και προτείνουμε: «Σεξ στις 30 του Φλεβάρη» του Αύγουστου Κορτώ


Της Ευθυμίας Γκαμπέση,

Αγαπητό αναγνωστικό κοινό, σας έλειψε η Αγγελική; Η αγαπημένη μας εργαζόμενη μητέρα που προσπαθεί να ισορροπήσει εργασία και οικογένεια, σοβαρότητα και χιούμορ, επέστρεψε! Αυτή τη φορά με νέες συζυγικές —και όχι μόνο— περιπέτειες μέσα σ’ ένα συναισθηματικό λαβύρινθο με πολλές προκλήσεις.

Στο πρώτο βιβλίο αναρωτιέται κανείς πώς «ξεγλιστράει» από την πράξη του σεξ και ανακαλύπτει ευφάνταστους τρόπους, ειδικά εάν είσαι μητέρα δύο ατίθασων μικρών αγοριών. Εάν, λοιπόν, Το σεξ και πώς να το αποφύγετε νομίζατε ότι είναι ο απόλυτος οδηγός, τότε ετοιμαστείτε για να προσθέσετε ακόμα περισσότερες ιδέες στη λίστα σας με το σίκουελ, Σεξ στις 30 του Φλεβάρη του Αύγουστου Κορτώ, το οποίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πατάκη.

Τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει δραματικά: Η Αγγελική συνεχίζει το μοτίβο της εργαζόμενης μητέρας, η οποία προσπαθεί να τα βγάλει πέρα σ’ όλα, έχοντας ως αμυντικό μηχανισμό το χιούμορ, την ειρωνεία και το σαρκασμό. Βέβαια, δεν μπορείς και να την κατηγορήσεις, καθώς η ανατροφή δύο ανυπάκουων και εξαιρετικά ετοιμόλογων διδύμων σε συνδυασμό με μία απαιτητική δουλειά και έναν ακόμα πιο απαιτητικό σύζυγο, δεν πρόκειται για εύκολη δοκιμασία. Αναπόσπαστο στήριγμα και κομμάτι της ζωής της, ωστόσο, φαίνεται να αποτελούν οι κολλητές της φίλες, οι οποίες δεν παύουν να είναι στο πλευρό της.

Μην σας ξεγελάει, όμως, η δραματικότητα της κατάστασης, καθώς όλη η ιστορία εξελίσσεται με έναν και μόνο παρονομαστή: το κωμικό στοιχείο. Διάχυτο σ’ όλο το μήκος του βιβλίου, το χιούμορ είναι που διαπνέει τον ίδιο το συγγραφέα, μετατρέποντας το βιβλίο στην καλύτερη κωμωδία, που θα μπορούσες να διαβάσεις. Η πλοκή δεν διαφέρει διαμετρικά από την πρώτη «περίοδο αποχής». Ωστόσο, κάποια πράγματα φαίνεται να έχουν αλλάξει. Για παράδειγμα, ο Κώστας, ο άνδρας της Αγγελικής, επιθυμεί ένα τρίτο παιδί, το οποίο αγγίζει από μόνο του τα όρια του κωμικοτραγικού, αναλογιζόμενοι πάντα τις συνθήκες της δεδομένης κατάστασης.

Πηγή εικόνας: Unsplash/ Φωτογράφος και Δικαιώματα χρήσης: Omurden Cengiz

Η σκιαγράφηση των κεντρικών προσώπων παραμένει σταθερή με την Αγγελική να προσπαθεί να ανταπεξέλθει κατά κύριο λόγο στα μητρικά της καθήκοντα. Ο καθημερινός δρόμος μετ’ εμποδίων φαίνεται να είναι αέναος, περνώντας κάθε φορά σε νέα «πίστα». Από την άλλη πλευρά, ο σύζυγος παρουσιάζεται πολλές φορές ως το «τρίτο παιδί» της οικογένειας, ένας άνδρας με επιφανειακές και πολλές φορές αφελείς ανησυχίες, με τις σεξουαλικές και συζυγικές του απαιτήσεις να είναι το λιγότερο υπέρμετρες και σουρεαλιστικές. Σημαντικό ρόλο παίζει και ο παράγοντας της ανατροφής· Τα παιδιά αρχίζουν να μαθαίνουν για το ανθρώπινο σώμα, χρησιμοποιούν αφοπλιστικά επιχειρήματα, όταν πρόκειται για να γλιτώσουν από μία τιμωρία, ενώ τα στερεοτυπικά ψήγματα ενός ανδρικού μυαλού έχουν αρχίσει σταδιακά να πλάθονται. Δεν παύουν, όμως, να αποτελούν πηγή ευτυχίας για τη (δόλια) μάνα.

Παιδί: ένα βουνό από κάρβουνο, που σκάβεις ασταμάτητα, ώσπου γίνεσαι κατράμι, και δεν μπορείς να πάρεις ανάσα απ’ την καρβουνόσκονη, γιατί στο βάθος του βουνού βρίσκεται το ομορφότερο διαμάντι.

Ακόμα, θίγεται άλλο ένα μεγάλο κοινωνικό-πολιτικό θέμα, το οποίο ταλανίζει την κοινωνική πραγματικότητα του σήμερα και δεν είναι άλλη από την απαγορευμένη λέξη: έκτρωση. Η κεντρική ηρωίδα δοκιμάζεται για ακόμα μία φορά. Ο συγγραφέας μ’ αυτόν τον δεξιοτεχνικό τρόπο φέρνει στο προσκήνιο την κοινωνική και φεμινιστική διάσταση του διλήμματος της έκτρωσης και ό, τι άλλο συνεπάγεται. Η Αγγελική έχει βγάλει το πόρισμα: Ανήκουμε στο σώμα μας περισσότερο απ’ ό,τι μας ανήκει αυτό.

Καταληκτικά, το βιβλίο αυτό αποτελεί αναμφίβολα μία πηγή αστείρευτου γέλιου και ψυχαγωγίας, αφού τα έξυπνα λογοπαίγνια και οι ατάκες διαποτίζουν όλη την ιστορία. Παρόλα αυτά, δεν παύει να αποτελεί την επικάλυψη για θέματα πολύ πιο σοβαρά, που αποτυπώνονται, προβληματίζουν τόσο την ελληνική οικογένεια —και κατ΄ επέκταση την κοινωνία— όσο και τον καθένα μας ξεχωριστά.


TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ευθυμία Γκαμπέση, Διευθύντρια Έκδοσης
Ευθυμία Γκαμπέση, Διευθύντρια Έκδοσης
Γεννήθηκε το 2003 στην Καστοριά, όπου και μεγάλωσε. Βρίσκεται στο τέταρτο έτος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κατέχει την αγγλική και την ισπανική γλώσσα. Είναι λάτρης της γυμναστικής, του χορού και των ταξιδιών, ενώ στον ελεύθερό της χρόνο διαβάζει λογοτεχνικά βιβλία.