8.4 C
Athens
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαNo Phone February: «Αποσύνδεση» για ένα μήνα

No Phone February: «Αποσύνδεση» για ένα μήνα


Της Μαρίας Μπότη,

Ο σύγχρονος κόσμος χαρακτηρίζεται από την αδιάκοπη χρήση των smartphones, με μελέτες να δείχνουν ότι ελέγχουμε τα τηλέφωνά μας πάνω από 200 φορές την ημέρα. Σε αυτό το πλαίσιο, αναδύεται το κίνημα του “No Phone February”, το οποίο μας καλεί να επανεξετάσουμε τη σχέση μας με την τεχνολογία και να ανακαλύψουμε εκ νέου τη ζωή πέρα από τις οθόνες.

Τι είναι το “No Phone February”;

Το “No Phone February” είναι μια παγκόσμια εκστρατεία που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να μειώσουν ή ακόμα και να απέχουν πλήρως από τη χρήση των κινητών τους τηλεφώνων για το μήνα Φεβρουάριο. Ο στόχος δεν είναι απαραίτητα η πλήρης αποχή, αλλά η συνειδητή μείωση της χρήσης, ειδικά σε δραστηριότητες όπως η περιήγηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή η αποστολή μηνυμάτων κατά τον ελεύθερο χρόνο. Όπως αναφέρει ο Jacob Warn, ένας από τους συνιδρυτές της εκστρατείας, «το νόημα της πρόκλησης είναι να σας κάνει να αναρωτηθείτε για ποιο λόγο χρειάζεστε το τηλέφωνό σας».

Η μείωση της χρήσης του κινητού μπορεί να επιφέρει πολλαπλά οφέλη. Αρχικά, βελτιωμένη εστίαση και παραγωγικότητα. Λιγότερος χρόνος περιήγησης σημαίνει περισσότερος χρόνος για εργασία, χόμπι και προσωπική εξέλιξη. Επιπλέον, η «αποσύνδεση» από το κινητό μπορεί να μειώσει το άγχος, καθώς μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε πιο ήρεμοι, ενώ ταυτόχρονα οδηγεί και στη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου. 

Παράλληλα, υπάρχει περισσότερος χρόνος για δραστηριότητες στον πραγματικό κόσμο. Μπορείτε να ενισχύσετε τις σχέσεις με τους φίλους και την οικογένειά σας και να περάσετε χρόνο σε εξωτερικούς χώρους, να διαβάσετε ένα βιβλίο, να κάνετε έναν περίπατο ή να δοκιμάστε ένα νέο χόμπι.
 
Παρά τα οφέλη, η μείωση της χρήσης του κινητού μπορεί να παρουσιάσει ορισμένες προκλήσεις. Αρχικά, συχνά είναι δύσκολο να αφήσουμε εντελώς το κινητό μας καθώς για πολλούς είναι απαραίτητο εργαλείο εργασίας, καθιστώντας δύσκολη την πλήρη αποχή. Παράλληλα, η αποχή από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα απομόνωσης ή φόβου απώλειας σημαντικών ενημερώσεων.

Πηγή εικόνας: Unsplash/Δικαιώματα χρήσης: Jonas Leupe

Εάν δεν μπορείτε να «αποσυνδεθείτε» πλήρως, υπάρχουν μερικές τακτικές που μπορούν να μειώσουν τον χρόνο χρήσης του κινητού. Μπορείτε να απενεργοποιήσετε τις μη απαραίτητες ειδοποιήσεις. Έτσι, θα μειώσετε τους περισπασμούς ώστε να μην μπείτε στον πειρασμό να ελέγχετε συνεχώς το τηλέφωνό σας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία «Μην ενοχλείτε». Διατηρήστε το τηλέφωνό σας σε σίγαση κατά τη διάρκεια της εργασίας ή όταν περνάτε χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα. Τέλος, τα smartphones σας δίνουν τη δυνατότητα να καθορίσετε χρονικά όρια στις εφαρμογές, προκειμένου να μην «ξεφεύγετε» από τον χρόνο που επιθυμείτε να περάσετε στο κινητό. 

Πώς μπορεί να μας επηρεάσει το “No Phone February”;

Η συμμετοχή στο “No Phone February” μπορεί να οδηγήσει αρχικά σε αυξημένη συνειδητότητα. Αναγνωρίζοντας πόσο χρόνο αφιερώνουμε στις οθόνες, μπορούμε να κάνουμε πιο συνειδητές επιλογές σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας. Η μείωση της έκθεσης σε αρνητικές ειδήσεις ή συγκρίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση και την αυτοεκτίμηση, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ψυχικής υγείας. Τέλος, χωρίς τη συνεχή απόσπαση της προσοχής, μπορούμε να βρούμε χρόνο για δημιουργικές δραστηριότητες ή να αναπτύξουμε νέες δεξιότητες.

Το “No Phone February” δεν αφορά την πλήρη εγκατάλειψη της τεχνολογίας, αλλά την εύρεση μιας ισορροπίας και την αμφισβήτηση του πόσο πραγματικά χρειαζόμαστε τις συσκευές μας. Ακόμα και μικρές αλλαγές μπορούν να μας βοηθήσουν να αισθανθούμε πιο δημιουργικοί, παραγωγικοί κι ευτυχισμένοι. Γιατί να μην το δοκιμάσουμε λοιπόν αυτόν τον Φεβρουάριο;


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Take a phοne break this February: What is Phone-Free February , and here’s why you should try this digital detox trend this month, bhaskarenglish.in, διαθέσιμο εδώ 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Μπότη
Μαρία Μπότη
Γεννήθηκε το 1997 και είναι πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις ξένες γλώσσες και αγαπά τα ταξίδια. Τα σχέδια της για το μέλλον είναι να ασχοληθεί σε μεταπτυχιακό επίπεδο με την επικοινωνία και το marketing.