12 C
Athens
Κυριακή, 5 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΤι είναι η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και πώς εφαρμόζεται στις επιχειρήσεις

Τι είναι η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και πώς εφαρμόζεται στις επιχειρήσεις


Της Αντιγόνης Ζαφειροπούλου,

Η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού ή Human Resources Management (HRM) αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα κάθε επιχείρησης βρίσκεται στους ανθρώπους και το εργατικό δυναμικό της. Οι ικανότητες, οι γνώσεις και η αφοσίωση των εργαζομένων είναι στοιχεία που καθορίζουν την αποτελεσματική απόδοση της εταιρείας. Αλλά τι ακριβώς σημαίνει η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, ποιος είναι ο ρόλος της και ποια είναι τα μυστικά της επιτυχίας στον τομέα αυτό;

Τι είναι η Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων;

Η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού είναι ο τομέας της επιχείρησης που ασχολείται με τη στρατηγική προσέλκυση, επιλογή, ανάπτυξη, διαχείριση και διατήρηση του εργατικού δυναμικού της. Σκοπός της είναι να εξασφαλίσει ότι οι εργαζόμενοι πετυχαίνουν αποτελεσματικά τους στόχους της επιχείρησης και να δημιουργήσει ένα φιλικό και υγιές περιβάλλον όπου οι άνθρωποι μπορούν να αποδώσουν στο μέγιστο. Αποτελεί λοιπόν ένα από τα βασικότερα τμήματα μιας εταιρείας και στόχο έχει τις απαραίτητες ενέργειες για την εργασιακή και προσωπική ικανοποίηση των εργαζομένων όπως και την ανάπτυξη των καλών σχέσεων μεταξύ τους.

Ποιες αρμοδιότητες έχει ένας HR Manager ως προς το προσωπικό της εταιρίας;

  • Στρατολόγηση, Προσλήψεις και Επιλογή
  • Προπόνηση, Εκπαίδευση και Ανάπτυξη
  • Διαχείριση της Απόδοσης
  • Αποζημίωση και Προνόμια
  • Εργασιακές σχέσεις και ευημερία εργαζομένων
  • Ανάθεση δραστηριοτήτων και Ρόλων
  • Συμμόρφωση με την Νομοθεσία
Πηγή εικόνας: benzoix / Freepik

Η καθημερινότητα ενός στελέχους ανθρώπινου δυναμικού περιλαμβάνει μια ποικιλία από καθήκοντα που αφορούν τόσο την άμεση συνεργασία με τους εργαζομένους όσο και τη στρατηγική διοίκηση. Ακολουθούν κάποιες βασικές δραστηριότητες.

  • Αξιολόγηση αναγκών προσωπικού: Εντοπισμός κενών θέσεων και προγραμματισμός πρόσληψης.
  • Συνεντεύξεις: Επιλογή κατάλληλου προσωπικού μέσω αξιολόγησης τους.
  • Εκπαίδευση: Πλήρης ενίσχυση δεξιοτήτων του προσωπικού για εξοικείωση με την εργασία που θα πραγματοποιήσουν.
  • Επίλυση συγκρούσεων: Διαχείριση παραπόνων και εντάσεων ανάμεσα σε εργαζόμενο με εργαζόμενο ή εργαζόμενο με διοίκηση.

4 tips για την βέλτιστη διοίκηση HR:

  • Δικαιοσύνη και Ισότητα: Ίδια αντιμετώπιση όλων των εργαζομένων χωρίς διακρίσεις (φύλο, ηλικία, εμπειρία στον εργασιακό χώρο).
  • Εμπιστοσύνη: Ειλικρινείς σχέσεις και εμπιστοσύνη με το προσωπικό.
  • Ευελιξία: Αποτελεσματική διαχείριση συγκρούσεων.
  • Επικοινωνία: Αποτελεσματικός διάλογος μεταξύ προσωπικού και διοίκησης.

Η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού δεν είναι απλώς μια λειτουργία της επιχείρησης. Οι άνθρωποι και το εργατικό δυναμικό αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας και η σωστή διαχείρισή τους μπορεί να οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα για την εταιρία. Η δουλειά του HR δεν περιορίζεται στην πρόσληψη προσωπικού και στις συνεντεύξεις. Είναι μια αρμοδιότητα που απαιτεί δεξιότητες επικοινωνίας και στρατηγική σκέψη. Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία ο ρόλος της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού γίνεται όλο και πιο σημαντικός προσφέροντας ένα ισχυρό θεμέλιο για την ανάπτυξη και την επιτυχία κάθε οργανισμού.


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αντιγόνη Ζαφειροπούλου
Αντιγόνη Ζαφειροπούλου
Είναι προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Ενδιαφέρεται να ακολουθήσει τον τομέα του μάρκετινγκ και των πωλήσεων, ενώ, παράλληλα, βρίσκει ενδιαφέρον στα διοικητικά επαγγέλματα και στο ανθρώπινο δυναμικό. Ασχολείται με τον εθελοντισμό και είναι υπεύθυνη ομάδας μάρκετινγκ στη φοιτητική ομάδα AIESEC Patras. Συμμετέχει σε σεμινάρια, ενώ, επίσης, της αρέσει να λαμβάνει μέρος σε επιχειρηματικούς διαγωνισμούς και να γνωρίζει κόσμο.