13.6 C
Athens
Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΜετρό Θεσσαλονίκης: Η πραγματοποίηση ενός σημαίνοντος έργου για τη συμπρωτεύουσα

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η πραγματοποίηση ενός σημαίνοντος έργου για τη συμπρωτεύουσα


Της Ευθυμίας Γκαμπέση,

Μέχρι πρότινος, ήταν διάχυτη στην ατμόσφαιρα μία καταραμένη λέξη στη Θεσσαλονίκη, «μετρό». Για πολύ καιρό ο κόσμος άκουγε, διάβαζε, φανταζόταν πράγματα για αυτό το μέσο μεταφοράς, αλλά παρέμενε δύσπιστος. «Αποκλείεται να γίνει» θα ακούγατε από πολλούς, και ίσως να είχαν και δίκιο. Τα γεγονότα, ωστόσο, μας διέψευσαν και το Σάββατο, 30 Νοεμβρίου λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το μήκος της βασικής γραμμής είναι 9,6 χλμ., ενώ αυτή περιλαμβάνει 13 σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, η έκταση των οποίων φτάνει σε σύνολο 55 στρέμματα, στην περιοχή της Πυλαίας. Οι περιοχές τις οποίες θα καλύπτει ο συρμός επικεντρώνονται στο κέντρο και την ανατολική πτέρυγα. Πιο συγκεκριμένα, η γραμμή θα έχει ως αφετηρία το κέντρο της πόλης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, ενώ έπονται οι οδοί Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, με καταληκτικό σταθμό την περιοχή της Νέας Ελβετίας. Ο τελευταίος συνδέεται και με το αμαξοστάσιο Πυλαίας. Πρόκειται για μία καινοτομία, αφού κάθε μέρα μετακινούνται 18 αυτόματοι συρμοί και μαντέψτε… χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα!

Οι πίνακες που θα βλέπει ο επισκέπτης στο Μετρό Θεσσαλονίκης με τις ώρες αναχωρήσεως των δρομολογίων. Δικαιώματα Χρήσης: Ευθυμία Γκαμπέση / OffLine Post

Στα εγκαίνια – παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης παρευρέθηκαν και σημαντικά πολιτικά πρόσωπα της χώρας, όπως η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ενώ υπήρξε ομιλία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Γίνεται σαφές, λοιπόν, ότι με την τελετή έναρξης λειτουργίας του μετρό, δόθηκε πράσινο φως για μια νέα εποχή της πόλης και των δημόσιων συγκοινωνιών της.

Αναμφίβολα, το νεοσύστατο μετρό της συμπρωτεύουσας αποτελεί μία νέα σελίδα στην ιστορία και τη διαρρύθμιση της πόλης. Με το μέσο αυτό οι άνθρωποι θα μπορούν να μετακινούνται άνετα και αν-επίφοβα με ένα πολύ ασφαλές συγκοινωνιακό μέσο. Ήταν κάτι που οι κάτοικοι της πόλης περίμεναν για πολύ καιρό και ήρθε επιτέλους η ώρα να το απολαύσουν. Φυσικά, προβλέπεται να υπάρξει και επέκταση αυτής της γραμμής σε μεταγενέστερο στάδιο, προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές και ευκαιρίες στους επιβάτες του. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τα τέλη του 2025, θα παραδοθεί σε χρήση η δεύτερη γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς, ενώ από το πλάνο δεν λείπει και η επέκταση προς τις υπόλοιπες, δυτικές και βόρειες περιοχές της πόλης.

Τα αρχαιολογικά ευρήματα που εκτίθενται στον σταθμό «Αγίας Σοφίας». Δικαιώματα Χρήσης: Ευθυμία Γκαμπέση / OffLine Post

Η ομάδα του OffLine Post είχε τη χαρά να παρευρεθεί σε αυτό το αξιοσημείωτο για την πόλη αλλά και τη χώρα γεγονός, μπαίνοντας με το δεξί στους σταθμούς και τα βαγόνια του. Προσωπικά, η πρώτη μου διαδρομή στο μετρό με μετέφερε κάπου αλλού, κάπου μακρινά σίγουρα, σε κάποια πόλη του εξωτερικού ίσως. Τόσο μεγάλο ήταν το δέος που ένιωσα, εισερχόμενη σε κάτι που δεν πίστευα ότι θα δω ποτέ με τα ίδια μου τα μάτια.

Τέλος, αρκετός κόσμος έδωσε το παρών προκειμένου να δει από κοντά αυτό το έργο. Παντού αντίκρυζες γουρλωμένα μάτια και άκουγες επιφωνήματα ενθουσιασμού. Μικροί και μεγάλοι, οικογένειες και μη, ήταν εκεί για να δοκιμάσουν και έπειτα να μετακινηθούν αμέριμνοι προς κάθε κατεύθυνση. Μη χάνετε, λοιπόν, άλλον χρόνο και επιβιβαστείτε και εσείς σε ένα βαγόνι του νέου μετρό. Καλές διαδρομές!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Τα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης, neolaia.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Μετρό Θεσσαλονίκης, protothema.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ευθυμία Γκαμπέση, Διευθύντρια Έκδοσης
Ευθυμία Γκαμπέση, Διευθύντρια Έκδοσης
Γεννήθηκε το 2003 στην Καστοριά, όπου και μεγάλωσε. Βρίσκεται στο τέταρτο έτος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κατέχει την αγγλική και την ισπανική γλώσσα. Είναι λάτρης της γυμναστικής, του χορού και των ταξιδιών, ενώ στον ελεύθερό της χρόνο διαβάζει λογοτεχνικά βιβλία.