17.1 C
Athens
Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςΜουσικήΤα «νούμερα» του Φοίβου Δεληβοριά 

Τα «νούμερα» του Φοίβου Δεληβοριά 


Της Αναστασίας Παπαδημητρίου,

Ο γνωστός προς το ευρύ κοινό, Φοίβος Δεληβοριάς, επανεμφανίζεται στο φακό, αλλά της τηλεοπτικής σκηνής της ΕΡΤ, με μια πρωτοποριακή ιδέα, για να μας επανακαθηλώσει με τον δικό του τρόπο στον κλασικό καναπέ που απέναντι αντικρίζει η τηλεόραση. «Τα Νούμερα» πρόκειται για μια σουρεαλιστική-μουσική κωμωδία που αποτελείται από είκοσι τέσσερα επεισόδια. Η ιδέα αυτή υλοποιήθηκε με τη σημαντική βοήθεια του Σπύρου Κρίμπαλη και περιλαμβάνει μια άρτια ενορχήστρωση από μουσική, χορό, stand up comedy και ως ηθοποιούς σημαντικά πρόσωπα καλλιτεχνικής αναφοράς με σημαντική θέση στις καρδιές του ελληνικού κοινού όπως ο Γιώργος Μαζωνάκης, ο Κωστής Μαραβέγιας και η Νατάσα Μποφίλιου. 

Η θεματική της ιστορίας είναι η εξής: Ο Φοίβος Δεληβοριάς είναι ένας μουσικός που γνώρισε τεράστια επιτυχία στην εποχή των ‘90s, αλλά η ζωή του αυτή την χρονική στιγμή έχε πάρει την αντίθετη πορεία. Η καλλιτεχνική του εξέλιξη έχει σταματήσει απότομα, οι συνάδελφοί του τον περιγελούν και σε προσωπικό επίπεδο η γυναίκα του τον παρατάει για τον φαινομενικά τέλειο άντρα. Η μόνη του επιτυχία συγκεντρώνεται στη νέο του παιδικό τραγούδι που ονομάζεται «Το κροκοδειλάκι», το οποίο γίνεται viral στο διαδίκτυο πετυχαίνοντας πλήθος προβολών σε πολλές πλατφόρμες. Για να ξεφύγει από την κινούμενη άμμο που τον παρασέρνει όλο και πιο μέσα στη δυστυχία, αποφασίζει να χρησιμοποιήσει αυτήν τη δήθεν επιτυχία ως εργαλείο για αλλαγή. Συγκεκριμένα, εκμεταλλεύεται τη φήμη που δημιουργείται, για να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο του όνειρο, να δημιουργήσει ένα καλλιτεχνικό χώρο-αναψυκτήριο με θέαμα ποικιλιών μιμούμενος τον Άττικ που το πέτυχε με τη «Μάντρα». 

Πηγή εικόνας: press.ert.gr

Ένας λαϊκός παραγωγός, ο Σάκκαρης αντιλαμβάνεται το όραμα του Φοίβου και συναινεί να τον βοηθήσει στο έργο του. Όμως, ο ξαφνικός θάνατος του δίνει τα ηνία στο γιο του, Τζόναθαν, ο οποίος βλέπει την εργασία και το συγκεκριμένο πρότζεκτ, μόνο μέσω νούμερων δηλαδή κέρδη για την αύξηση της καπιταλιστικής δύναμης της εταιρείας του και τίποτα περισσότερο. Ο Φοίβος, παρ’όλα αυτά, δεν τα βάζει κάτω και διαμορφώνει έναν ταιριαστά αταίριαστο θίασο που αποτελείται από έναν εμμονικό μίμο- ηθοποιό, έναν σχεδόν κωμικό, μια σερβιτόρα με εξαιρετική φωνή, μια φεμινίστρια χορεύτρια μπρουλέσκ και ένα βουβό μάγο. Όλα αυτά δημιουργούν μια σύγχρονη εκδοχή της Μάντρας και παρουσιάζονται οι περιπέτειες που περνάνε οι πρωταγωνιστές πριν την εμφάνιση της τους, τα απρόοπτα, η ματαίωση, η καθημερινές ανησυχίες και η προετοιμασία της κάθε guest εμφάνιση της εβδομάδας. 

Οι ατάκες, το χιούμορ, οι σκηνές είναι περίτεχνα δημιουργημένες και φωνάζουν «Δεληβοριάς». Η αισθητική του διαπερνά όλες τις εκφάνσεις της σειράς και μας μαγεύουν με την καλλιτεχνική του μελαγχολία και την άμεση επαφή του με την πραγματικότητα. Η εμφάνιση του Φοίβου είναι μια αντίθετη φιγούρα από την καλλιτεχνική του έκφραση, καθώς η πλοκή και το άνθος των συναισθημάτων του στους στίχους φαίνονται αντιθέτως δυσανάλογα με το βουβό και λιγομίλητο προφίλ του στη σειρά. 

«Τα Νούμερα» δεν προβάλλονται πλέον στην τηλεόραση, αλλά το Έρτφλιξ δίνει τη δυνατότητα να το παρακολουθήσουμε ακόμη και τώρα και να το απολαύσουμε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας θέλουμε. Αν ψάχνεις μια ανάλαφρη, αλλά ταυτόχρονα γεμάτη νόημα σειρά, σου προτείνω ανεπιφύλακτα να δώσεις μια ευκαιρία, βλέποντας ίσως ένα ή δύο επεισόδια αλλά είμαι σίγουρη ότι θα γίνει η βιντεοπροβολή που θα παίζει πίσω από κάθε καλοκαιρινό γεύμα σου. 


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Τα Νούμερα: Φοίβος Δεληβοριάς ανακοίνωσε το τέλος της σειράς και η Μάντρα πήρε φωτιά, ieidiseis.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αναστασία Παπαδημητρίου
Αναστασία Παπαδημητρίου
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Φραντζή Φθιώτιδας. Σπουδάζει ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και παράλληλα κάνει εθελοντισμό σε θεραπευτικές ομάδες με κύριο εργαλείο την τέχνη σε παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης. Επίσης, συμμετέχει σε μια αυτοοργανωμένη αθλητική ομάδα βολλευ. Η τέχνη, για την ίδια συμπλέκεται σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής της είτε με τη μορφή μουσικής, ζωγραφικής, φωτογραφίας και τις αξιοποιεί ως μέσο έκφρασης και προσωπικής εξερεύνησης.