24.7 C
Athens
Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαDestination Marketing: Η περίπτωση της Ελλάδας και η εφαρμογή του στον τουρισμό

Destination Marketing: Η περίπτωση της Ελλάδας και η εφαρμογή του στον τουρισμό


Του Παναγιώτη Μαχαίρα,

Η Ελλάδα αποτελεί μια παγκόσμια τουριστική δύναμη, προσελκύοντας εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο με απαράμιλλο συνδυασμό φυσικής ομορφιάς, πλούσιας ιστορίας και διαχρονικής κουλτούρας. Ως μία από τις χώρες με τους περισσότερους επισκέπτες στον κόσμο, ο τουριστικός τομέας της Ελλάδας αποτελεί ζωτικό συστατικό της οικονομίας της. Οι διαφορετικές περιοχές της χώρας, η καθεμία με τα μοναδικά της αξιοθέατα, που κυμαίνονται από αρχαιολογικούς χώρους έως αμμώδεις παραλίες, προσφέρονται για κάθε τύπο ταξιδιώτη. Αυτή η ποικιλομορφία απαιτεί προσαρμογή των στρατηγικών destination marketing, ώστε να αναδεικνύονται δυνατά σημεία κάθε περιοχής και να διασφαλίζεται ότι η Ελλάδα παραμένει κορυφαία επιλογή στον τουριστικό χάρτη.

Η Αθήνα, αρχικά, αποτελεί μια πόλη όπου η αρχαία ιστορία συναντά τη σύγχρονη ζωή. Ως λίκνο του Δυτικού πολιτισμού, οι στρατηγικές marketing της Αθήνας δίνουν έμφαση στην ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της, ιδιαίτερα στην Ακρόπολη και σε αντίστοιχου τύπου μνημεία. Οι τουριστικές καμπάνιες της πόλης επικεντρώνονται συχνά στην απόκτηση επισκεπτών που είναι πρόθυμοι να εξερευνήσουν τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία της.

Ωστόσο, οι πρόσφατες προσπάθειες marketing έχουν, επίσης, στραφεί στην προώθηση της Αθήνας ως προορισμού ιδανικά επισκέψιμο όλο τον χρόνο. Η πόλη διαφημίζεται ολοένα και περισσότερο ως κοσμοπολίτικος προορισμός, αναδεικνύοντας τη σύγχρονη καλλιτεχνική σκηνή, τη νυχτερινή ζωή και τις εμπορικές αγορές της. Η προώθηση της Αθήνας ως πύλης προς άλλα μέρη της Ελλάδας, ιδιαίτερα τα νησιά, είναι, επίσης, μια βασική πτυχή της στρατηγικής destination marketing.

Το νησί που εμφανίζεται συχνότερα σε κάθε card postal που αφορά τη Ελλάδα είναι αναμφισβήτητα αυτό της Σαντορίνης. Η Σαντορίνη, που συχνά θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα νησιά στον κόσμο, διαθέτει μια προσέγγιση marketing που επικεντρώνεται, κυρίως, στη φυσική της ομορφιά. Γνωστή για τα μαγευτικά ηλιοβασιλέματα, τα ολόλευκα κτίρια και τα κρυστάλλινα νερά της, η Σαντορίνη προωθείται, κυρίως, ως ρομαντικός προορισμός, ιδανικός για νεόνυμφους και ζευγάρια.

Οι στρατηγικές marketing του νησιού είναι κυρίως οπτικές, αξιοποιώντας εμβληματικές εικόνες από το νησί για να δημιουργήσουν την εικόνα ενός ονειρικού προορισμού. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο destination marketing της Σαντορίνης, με το νησί να είναι ένα από τα πιο φωτογραφημένα μέρη στο Instagram παγκοσμίως. Το influencer marketing, μαζί με γάμους και πολυτελείς εκδηλώσεις, αποτελούν, επίσης, βασικά στοιχεία της προώθησης της Σαντορίνης.

Πηγή εικόνας: JESHOOTS-com / Pixabay

Σε αντίθεση με την Αθήνα, το marketing της Σαντορίνης είναι έντονα εποχιακό, εστιάζοντας στους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής, όταν το νησί είναι πιο επισκέψιμο. Ωστόσο, έχουν γίνει πρόσφατες ενέργειες για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, προωθώντας ταξίδια εκτός σεζόν και δίνοντας έμφαση στην ηρεμία και τις τοπικές εμπειρίες που είναι διαθέσιμες κατά τους πιο ήσυχους μήνες.

Η Μύκονος, από την άλλη, έχει γίνει συνώνυμο της πολυτέλειας, της αίγλης και της έντονης νυχτερινής ζωής. Το destination marketing της Μυκόνου είναι προσαρμοσμένο για να προσελκύει εύπορους ταξιδιώτες και party-goers από όλο τον κόσμο. Οι καμπάνιες marketing του νησιού δίνουν έμφαση στα πολυτελή παραλιακά club, τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων και τις πολυτελείς εκδηλώσεις του. Η Μύκονος παρουσιάζεται συχνά ως πόλος έλξης για τους πλούσιους και τους διάσημους, με έμφαση στους celebrities και τον πολυτελή τρόπο ζωής.

Η Κρήτη, καθώς αποτελεί το μεγαλύτερο ελληνικό νησί, προσφέρει μια ποικιλία από αξιοθέατα, από αρχαία μνημεία και παραδοσιακά χωριά, μέχρι παρθένες παραλίες και απόκρημνα βουνά. Η στρατηγική marketing του νησιού αντικατοπτρίζει αυτήν την ποικιλομορφία, στοχεύοντας διαφορετικά τμήματα τουριστών.

Το destination marketing της Κρήτης είναι πολύπλευρο, προβάλλοντας την πλούσια ιστορία του νησιού, ενώ, παράλληλα, δίνει έμφαση στα φυσικά τοπία και τις υπαίθριες δραστηριότητες. Το νησί διαφημίζεται ως προορισμός που προσφέρει κάτι για όλους: λάτρεις της ιστορίας, όσους αναζητούν την περιπέτεια, οικογένειες και όσους αναζητούν αυθεντικές γαστρονομικές εμπειρίες. Οι διαφημιστικές εκστρατείες της Κρήτης συχνά επικεντρώνονται και στα τοπικά της προϊόντα, ιδιαίτερα το παγκοσμίου φήμης ελαιόλαδο, το κρασί και την παραδοσιακή κουζίνα, αναδεικνύοντας το νησί ως κορυφαίο γαστρονομικό προορισμό.

Υπάρχουν ακόμα πολλές περιοχές της Ελλάδας με ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά destination marketing. Για παράδειγμα, η Ίος και η Πάρος απευθύνονται πολύ συχνά σε φοιτητές, ενώ η Πελοπόννησος επιλέγεται συχνά από οικογένειες.

Η ποικιλομορφία των περιοχών της Ελλάδας απαιτεί ποικίλες και προσαρμοσμένες στρατηγικές destination marketing. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις κάθε περιοχής αντικατοπτρίζουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά κάθε προορισμού, εξυπηρετώντας διάφορους τύπους τουριστών και συμβάλλοντας στη διατήρηση της θέσης της Ελλάδας ως κορυφαίας τουριστικά χώρας.


TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Παναγιώτης Μαχαίρας
Παναγιώτης Μαχαίρας
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1999. Είναι απόφοιτος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο πρόγραμμα Αναλυτικής Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί στον χώρο του μάρκετινγκ και της επιχειρηματικής πληροφόρησης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν τη συμπεριφορά και ψυχολογία καταναλωτή.