5.2 C
Athens
Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΤι είναι το Personal Branding και πώς αυτό σχετίζεται με την επιχειρηματικότητα

Τι είναι το Personal Branding και πώς αυτό σχετίζεται με την επιχειρηματικότητα


Της Αντιγόνης Ζαφειροπούλου,

Το Personal Branding –ή αλλιώς με ελληνική ονομασία προσωπική επωνυμία– είναι η προώθηση και η ανάδειξη της προσωπικότητας κάποιου που προορίζεται για επαγγελματίας στον κλάδο των επιχειρήσεων. Όπως ακριβώς γίνεται προώθηση μιας εμπορικής μάρκας στην αγορά, έτσι και το Personal Branding αναφέρεται στην παρουσίαση των δεξιοτήτων του εκάστοτε επιχειρηματία ή εργαζομένου, τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του και τα επιτεύγματά του, με σκοπό να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του στον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται, είτε έχει θέση μέλους μιας ομάδας είτε είναι επικεφαλής. Αφορά, επίσης το πώς τον βλέπουν οι άλλοι, τι εικόνα αφήνει στο μυαλό κάποιου εργοδότη ή συνεργάτη και τι αντίκτυπο έχει στους πελάτες του, με ενδεικτικό παράδειγμα τη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας εμπιστοσύνης και επαγγελματισμού.

Τι ακριβώς σου προσφέρει να έχεις ένα καλό Personal Branding και τι θα κερδίσεις από αυτό;

Καταρχάς, σε διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές σου, το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό σε κάθε φάση της ζωής σου στον κλάδο, από την προσπάθεια εύρεσης της πρώτης θέσης εργασίας μέχρι και αργότερα την προσπάθεια απόκτησης μιας διευθυντικής θέσης. Αυτό συνεπάγεται με το να έχεις πιο πολλές πιθανότητες σε ευκαιρίες καριέρας, είτε αφορά κάποια συνεργασία, προσωπική και επαγγελματική βελτίωση και ανάπτυξη ή ακόμα και απλή προσφορά εργασίας. Ακόμα, το να διαθέτεις ισχυρό Personal Branding θα σε βοηθήσει να έχεις έλεγχο της εικόνας σου και να είσαι αξιόπιστος επαγγελματίας στον κλάδο σου. Με αυτόν τον τρόπο εσύ θα είσαι αυτός που θα διαμορφώσει το πώς θα θέλεις να φαίνεσαι και το πώς θα σε βλέπουν οι άλλοι και την εικόνα που θα δημιουργούν για εσένα στον επαγγελματικό τομέα, εξελίσσοντας, παράλληλα, και την προσωπική φήμη.

Πηγή εικόνας: August de Richelieu / Pexels

Μάθε τώρα με βήματα πώς μπορείς να χτίσεις και να προωθήσεις το προσωπικό σου brand, απαντώντας στις παρακάτω καίριες ερωτήσεις.

  • Τι ακριβώς σκοπεύεις να επιτύχεις με το Personal Branding;

Καθόρισε τους επαγγελματικούς σου στόχους και το πώς θα θες οι άλλοι να σε βλέπουν.

  • Τι είναι αυτό που μπορείς να προσφέρεις και δεν μπορεί κάποιος άλλος;

Βρες τα ταλέντα, τις εμπειρίες και τις δεξιότητες που διαθέτεις και ξεχώρισε από τους υπόλοιπους.

  • Τι περιλαμβάνει η επαγγελματική σου πορεία; Τι έχεις επιτύχει σε αυτήν, αλλά και ποιες δυσκολίες συνάντησες;

Φτιάξε μια ενδιαφέρουσα ιστορία γύρω από τον εαυτό σου.

  • Διαθέτεις ψηφιακή παρουσία;

Χρησιμοποίησε τα social media και κατά προτίμηση LinkedIn και Χ (πρώην Twitter), δικτυώσου και ανάδειξε τις γνώσεις και τις δεξιότητές σου στους υπόλοιπους. Επίσης, μπορείς να ασχοληθείς με τη συγγραφή άρθρων ή με τη δημιουργία podcast. Θα σε κάνει να ξεχωρίζεις, θα σε καθιερώσει ως ειδικό και θα μπορείς κιόλας να εκφράσεις τις προσωπικές σου απόψεις μέσω των δράσεων αυτών.

  • Έχεις δικτυωθεί αρκετά;

Παρακολούθηση σεμιναρίων και συμμετοχή σε δράσεις είναι λίγες μόνο από τις δράσεις που μπορούν να δημιουργήσουν τις συνθήκες για να έρθεις σε επαφή με ανθρώπους του κλάδου σου. Θα σε βοηθήσει πολύ στην ενίσχυση του προσωπικού σου brand.

Ακολουθούν ενδεικτικά παραδείγματα από επιτυχημένα προσωπικά brands.

  • LinkedIn Influencers

Πολλοί επαγγελματίες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να δείξουν ότι είναι ειδικοί στον τομέα τους, δημοσιεύοντας περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και συμμετέχοντας σε συζητήσεις μέσω μιας δημόσιας πλατφόρμας.

  • Youtube Experts

Πολλοί δημιουργούν εκπαιδευτικά βίντεο για θέματα όπως επιχειρηματικότητα, τεχνολογία, οικονομία, λογιστική κ.λπ. και έχουν καταφέρει να χτίσουν το προσωπικό τους brand μέσω της εφαρμογής και της ποιότητας του περιεχομένου τους.

Το personal branding είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο για την επαγγελματική επιτυχία και ανάπτυξη. Μπορείς και εσύ να χτίσεις και να προωθήσεις το προσωπικό σου brand, κάνοντας τον εαυτό σου αναγνωρίσιμο και αξιόπιστο σε όποιον επαγγελματικό κλάδο και να επιλέξεις.


TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αντιγόνη Ζαφειροπούλου
Αντιγόνη Ζαφειροπούλου
Γεννήθηκε το 2004 και είναι προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Εκδηλώνει ενδιαφέρον στα επαγγέλματα του κλάδου των πωλήσεων και του ανθρώπινου δυναμικού και είναι κάτι που θα επιθυμούσε να απασχοληθεί στο άμεσο μέλλον. Έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια και ημερίδες πάνω στην επιχειρηματικότητα, όπως επίσης έχει συμμετάσχει σε κύκλο σεμιναρίων με θέμα την καινοτομία και τα startups (ΜΕΤΩΝ). Ασχολείται επίσης με τον εθελοντισμό και ήτανε μέλος μάρκετινγκ και υπεύθυνη ομάδας πανεπιστημιακών και δημοσίων σχέσεων του οργανισμού AIESEC in Patras για ένα χρόνο. Συμμετέχει ενεργά σε εκδηλώσεις και συχνά παρευρίσκεται ως εθελόντρια και προσωπικό οργάνωσης σε events και διαγωνισμούς (Patras IQ, Robotex Hellas).