17.6 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνία«Αχ, Θάλασσα», πόσους ακόμα να μετρήσουμε;

«Αχ, Θάλασσα», πόσους ακόμα να μετρήσουμε;


Της Ευθυμίας Γκαμπέση,

«Μα εσύ είσαι τόσο ατάραχη θάλασσά μου

Γυαλί που καθρεφτίζεις πουλιά

Μα εγώ είμαι κύμα»

Ένα γυναικείο όνομα ακούγεται πολύ συχνά σήμερα στη δημόσια σφαίρα και δεν είναι άλλο από το «Μαρίνα». Φυσικά, «πρωτεργάτρια» είναι η Μαρίνα Σάττι. Αυτή η καλλιτέχνιδα, εκτός από το μουσικό και παρουσιαστικό της ταλέντο, κάτι που επιβεβαιώνεται τόσο από την παρουσία της στον διαγωνισμό της Eurovision όσο και με τα τραγούδια της, διαθέτει και μία ευαισθησία για την κοινωνία.

Αυτή τη φορά κάνει θετική εντύπωση και κερδίζει «έδαφος σεβασμού» μέσα από το τραγούδι και βίντεο κλιπ του «Αχ, Θάλασσα». Αυτό που κάνει διαφορετικό το συγκεκριμένο κομμάτι είναι ο συμβολισμός και το μήνυμα που θέλει να περάσει: την οδύνη των προσφύγων. Πιο συγκεκριμένα, μας υπενθυμίζει ότι μέσα στη θάλασσα της Μεσογείου έχουν αδικοχαθεί δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι, και δυστυχώς, «ανώνυμοι» άνθρωποι. Ένα φαινόμενο που ακόμη και τώρα κάνει έντονη την εμφάνισή του και τα θύματά του είναι τόσα πολλά, που δεν γνωρίζουμε ούτε καν τα ονόματα των άτυχων αυτών ανθρώπων, ανάμεσά στους οποίους βρίσκονται και χιλιάδες μικρές και αθώες ψυχούλες.

Ως προς τους συντελεστές, το τραγούδι «Αχ, Θάλασσα» παρουσιάζεται με μουσική της ίδιας της Σάττι και του Νίκου Κωδωνά και στίχους της Λένας Κιτσοπούλου, ενώ σκηνοθέτης του βίντεο κλιπ είναι ο Cyprien Clément-Delmas.

Πηγή εικόνας και Δικαιώματα χρήσης: Neakriti.gr

Το πιο σημαντικό όμως απ’ όλα είναι η γενναιόδωρη και φιλεύσπλαχνη κίνησή της να προσφέρει όλα τα έσοδα του τραγουδιού για την ίδια και τη Mad House Records στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ (Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών) για τους πρόσφυγες (UNHCR), ως φόρο τιμής προς το πρόσωπό τους. Ο φόρος τιμής αυτός αφορά έναν αριθμό ιλιγγιώδη, που ανέρχεται στους 29.984 καταγεγραμμένους νεκρούς πρόσφυγες, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους τα τελευταία δέκα χρόνια στη θάλασσα της Μεσογείου, μεταξύ αυτών και 1.274 παιδιά! Σύμφωνα και με δικά της λόγια: «ο αληθινός καλλιτέχνης είναι αυτός που αφουγκράζεται, απηχεί και προσέχει την εποχή του».

Η μουσική βιομηχανία και η βιομηχανία του θεάματος δεν θα έπρεπε να έχουν, λοιπόν, αποκλειστικό στόχο και γραμμή τερματισμού το τελευταίο, δηλαδή το «θέαμα», αλλά οφείλουν οι συντελεστές του να εναρμονίζονται με το κοινό, την κοινωνία και το ευρύτερο πολιτικό πλαίσιο που τους περιβάλλει. Γιατί αν δεν βοηθάς —  ή τουλάχιστον προσπαθείς να βοηθήσεις— να αλλάξει η κοινωνία προς το καλύτερο, τότε τι περιμένεις να κερδίσεις από αυτή;

Όπως είναι γνωστό, γίνεται συχνά λόγος για θαυμαστές και «ακολούθους» που πιέζουν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τα δημόσια πρόσωπα να πάρουν θέση, να μιλήσουν ανοιχτά, να υπερασπιστούν το δίκαιο για διάφορα φλέγοντα ζητήματα, να μην προσποιούνται, δηλαδή, ότι όλα είναι στη θέση τους ή δεν έχουν λόγο πάνω σε αυτό. Μία ευθυνοφοβία που αντί να περιορίζεται, εξαπλώνεται.

Συνοψίζοντας, η Μαρίνα Σάττι αποτελεί ένα παράδειγμα προς μίμηση, μία γυναίκα που ταυτόχρονα εκπληρώνει το όνειρό της και δεν ξεχνά τους ανθρώπους και τα προβλήματά τους. Πέρα από τη δυναμικότητά της συνεπώς και την πρωτότυπη μουσική της, που έχει ανατρέψει τα ελληνικά δεδομένα, βρίσκεται για μία ακόμη φορά στο επίκεντρο και για καλό σκοπό.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Μαρίνα Σάττι: Με το νέο βίντεο κλιπ «Αχ, θάλασσα» τιμά τους πρόσφυγες, Το Βήμα, διαθέσιμο εδώ

  • Video clip “Ah THALASSA”, Youtube.com, διαθέσιμο εδώ


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ευθυμία Γκαμπέση, Αρχισυντάκτρια Πολιτισμού
Ευθυμία Γκαμπέση, Αρχισυντάκτρια Πολιτισμού
Γεννήθηκε το 2003 στην Καστοριά, όπου και μεγάλωσε. Είναι φοιτήτρια του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και δηλώνει πως κατέχει την αγγλική και ισπανική γλώσσα, ενώ δεν σκοπεύει να παραμείνει σε αυτές. Είναι λάτρης της γυμναστικής, του χορού και των ταξιδιών, ενώ στον ελεύθερο της χρόνο, της αρέσει να διαβάζει λογοτεχνικά βιβλία και να ταξιδεύει. Τέλος, ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την αρθρογραφία, την τέχνη και την κοινωνία σε όλες της τις πτυχές.