11.5 C
Athens
Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΣτα πόσα δυστυχήματα θα βάλει μυαλό ο Έλληνας;

Στα πόσα δυστυχήματα θα βάλει μυαλό ο Έλληνας;


Της Παναγιώτας Κλεφτογιάννη,

Άλλο ένα θανατηφόρο ατύχημα σημειώθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης 18 Ιουλίου στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος του Αγίου Δημητρίου, στο ρεύμα που οδηγεί προς τη Γλυφάδα. Αυτή τη φορά, το θύμα ήταν ένας πεζός άντρας περίπου 70 ετών, ο οποίος παρασύρθηκε από ένα ταξί με συνέπεια τον θανατηφόρο τραυματισμό του. 

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μεταδόθηκαν από τα μέσα, ο άντρας προσπάθησε να διασχίσει κάθετα τον δρόμο σε σημείο που δεν υπήρχε διάβαση πεζών και τη στιγμή εκείνη περνούσε ένα ταξί, το οποίο δεν είδε τον άντρα και έτσι τον χτύπησε και τον παρέσυρε για αρκετά μέτρα. Αν και ο άτυχος άνδρας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, τα τραύματά του ήταν τόσο σοβαρά που παρότι διεκομίσθη άμεσα, ο οργανισμός του υπέκυψε ήδη κατά την μεταφορά στο ασθενοφόρο.

Αναφορικά με το συγκεκριμένο δυστύχημα, ο οδηγός του ταξί παρέμεινε στο σημείο της σύγκρουσης μέχρι τη στιγμή της σύλληψής του, ενώ αργότερα υποβλήθηκε και σε αλκοτέστ, προκειμένου να διαπιστωθούν κάτω από ποιες συνθήκες διαπράχθηκε το δυστύχημα. Παράλληλα, η Τροχαία Αττικής αναζητά υλικό από κάμερες ασφαλείας στη γύρω περιοχή, ώστε να βγάλουν το πόρισμα του δυστυχήματος και να επιβληθεί στον οδηγό του ταξί η ανάλογη ποινή.

Πηγή εικόνας: Kathimerini.gr / Φωτογράφος και Δικαιώματα χρήσης: ΝΙΚΟΣ ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ / INTIME

Το προαναφερθέν τροχαίο δυστύχημα είναι ένα από τα πολλά που συμβαίνουν σχεδόν καθημερινά στην Ελλάδα. Δυστυχώς το ζήτημα της ασφάλειας στην άσφαλτο έχει φτάσει στο απροχώρητο. Τα νούμερα τροχαίων δυστυχημάτων που σημειώνονται κάθε χρόνο έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Σύμφωνα με τις τελευταίες στατιστικές έρευνες, το έτος 2022 στο σύνολο της επικράτειας καταγράφηκαν από πλευράς της Ελληνικής Αστυνομίας 601 θανατηφόρα ατυχήματα με 637 θύματα. Τα νούμερα αυτά είναι εξωπραγματικά για μια ετήσια αναφορά, διότι χάνονται σχεδόν δύο ανθρώπινες ζωές την ημέρα. 

Τα θανατηφόρα ατυχήματα δεν έχουν τέλος. Είναι μάλιστα εξωφρενικό ότι από το 2022 έως σήμερα τα νούμερα που προαναφέρθηκαν έχουν μάλλον αυξηθεί. Οι παραβατικές συμπεριφορές που οδηγούν συνήθως σε τροχαία ατυχήματα είναι οι εξής: η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα του δρόμου, η μη χρήση κράνους και ζώνης, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και τέλος, οι αντικανονικοί ελιγμοί. 

Αν και η απώλεια ανθρώπινων ζωών από τροχαία ατυχήματα είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, φαίνεται πως στην Ελλάδα έχουμε σπάσει κάθε ρεκόρ. Η διάμεση ηλικία της πλειοψηφίας των θυμάτων είναι 19-30 έτη, γεγονός που φανερώνει ότι το νεαρό της ηλικίας των ατόμων οδηγεί σε περισσότερα ατυχήματα, λόγω ίσως της άγνοιας κινδύνου των ατόμων αυτής της ηλικίας σε συνδυασμό με την απειρία. 

Τα τροχαία δυστυχήματα πέραν από τη σύγκρουση μεταξύ αυτοκινήτων ή και μοτοσυκλετών, περιλαμβάνουν και τη σύγκρουση με πεζούς. Ειδικά, τα ατυχήματα με πεζούς έχουν οδηγήσει πολλά άτομα στον θάνατο, όχι μόνο λόγω της σύγκρουσης, αλλά κυρίως λόγω της εγκατάλειψης του θύματος από τον θύτη. Στις περιπτώσεις αυτές, δεν παρέχονται στο θύμα οι πρώτες βοήθειες και η απαραίτητη διακομιδή στο νοσοκομείο, με αποτέλεσμα να υποκύψει τελικά στα τραύματά του.

Πηγή εικόνας: news247.gr / Δικαιώματα χρήσης: EUROKINISI

Στην Ελλάδα, η εγκατάλειψη χτυπημένου ατόμου στην άσφαλτο συμβαίνει ολοένα και συχνότερα, προκειμένου ο θύτης να ξεφύγει από τις ποινές που πρόκειται να του επιβληθούν μετά το ατύχημα. Το πρόβλημα λοιπόν είναι, τόσο η οδική συμπεριφορά όσο και η παιδεία των ανθρώπων. Στον τομέα της εκπαίδευσης θα έπρεπε να προστεθεί μάθημα οδικής κυκλοφορίας που θα διδάσκει στα παιδιά την ασφαλή κυκλοφορία και τα σήματα. Εάν όλοι είχαν την προ απαιτούμενη παιδεία καλής κυκλοφορίας, είτε ως πεζοί, είτε ως οδηγοί, το προφίλ των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα θα ήταν πολύ διαφορετικό. Δεν είναι τυχαίο που όποιος Έλληνας πηγαίνει στο εξωτερικό, με εξαίρεση κάποιες χώρες, εντυπωσιάζεται από τον τρόπο που κυκλοφορούν οι άνθρωποι και τον σεβασμό που δείχνουν στα σήματα, στις διαβάσεις και τους φωτεινούς σηματοδότες.

Πέραν όλων των προβλημάτων που οδηγούν καθημερινά σε τροχαία δυστυχήματα, εξίσου σημαντικό είναι ότι οι υποδομές στην Ελλάδα είναι σε άθλια κατάσταση και πολλές φορές άκρως επικίνδυνες. Θα πρέπει, λοιπόν, να γίνουν πολλές αλλαγές, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στον τομέα των υποδομών και της ανάπτυξης, προκειμένου να δημιουργηθούν ασφαλέστερες εγκαταστάσεις, που δεν θα οδηγούν σε τόσα τροχαία ατυχήματα καθημερινά. Πάντως, οι αλλαγές που θα οδηγήσουν σε μια καλύτερη οδική και πεζή συμπεριφορά θέλουν χρόνο και ακόμα και αν βελτιωθούν ορισμένα πράγματα, ο αντίκτυπός τους θα αργήσει να γίνει εμφανής. Ας ελπίσουμε όμως στην ενσυνείδηση των Ελλήνων οδηγών και πεζών, με σκοπό στο μέλλον λιγότερα, έως καθόλου αν είναι εφικτό, τροχαία ατυχήματα.


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Παναγιώτα Κλεφτόγιαννη
Παναγιώτα Κλεφτόγιαννη
Γεννήθηκε το 2003 στην Αθήνα, όπου και μεγάλωσε. Είναι προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου. Μιλάει αγγλικά και γαλλικά. Έχει συμμετάσχει στη «Βουλή των Εφήβων», ως έφηβος βουλευτής. Η ενασχόληση με την αρθρογραφία αποτελεί νέο εγχείρημα για εκείνη, μέσω του οποίου επιδιώκει να αποτυπώσει την δική της οπτική για τα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα της χώρας της.