14.8 C
Athens
Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΜικρά ΚαθημερινάΤι κρύβεται πίσω από τα πιο δημοφιλή λογότυπα εταιριών;

Τι κρύβεται πίσω από τα πιο δημοφιλή λογότυπα εταιριών;


Της Μαριαλένας Κουντούρη,

Η καθημερινότητά μας περιτριγυρίζεται από δημοφιλή brands, τα οποία επενδύουν χιλιάδες ευρώ σε marketing campaigns με σκοπό να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και την απήχησή τους. Στα λεγόμενα “marketing strategies” τα logo που η εκάστοτε εταιρία επιλέγει, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην παρουσίαση των προϊόντων στον καταναλωτή, γι’ αυτό και η σχεδίασή τους απαιτεί χρόνο και συνεχή ανανέωση, συμβαδίζοντας με τις νέες τάσεις. Δεν είναι λίγα εκείνα τα brands που έχουν τροποποιήσει το logo τους ή το έχουν αλλάξει καθολικά, καθώς η αγορά μεταβάλλεται συνεχώς, όπως και οι προσδοκίες του καταναλωτή. Τί κρύβεται, όμως, πίσω από τα logo διάσημων εταιριών και πώς κατέληξαν στη σημερινή τους μορφή;

Versace

Ο Gianni Versace, ιδρυτής του ομώνυμου οίκου μόδας επέλεξε το σύμβολο της Μέδουσας ως λογότυπο, που αντιπροσωπεύει την ομορφιά και τη γοητεία. Η Μέδουσα με βάση την αρχαία ελληνική μυθολογία —στην οποία ο Gianni είχε ιδιαίτερη αδυναμία— υπήρξε μία γυναικεία μορφή, η οποία αντί για μαλλιά είχε φίδια στο κεφάλι της και όποιος τολμούσε να την κοιτάξει γινόταν πέτρα. Ο Versace χρησιμοποίησε το logo αυτό, διότι η Μέδουσα υπήρξε υπόδειγμα αυτοπεποίθησης και δυναμικότητας.

Πηγή εικόνας: logo.com

Nike

Ο δημιουργός της Nike, Philip Knight, δεν «λάτρεψε» το logo, που τη δεκαετία του ’70 ανέθεσε στην Carolyn Davidson να σχεδιάσει. Αυτό που δεν γνώριζε, όμως, ήταν πως η Nike θα κατόρθωνε να γίνει μία από τους μεγαλύτερους προμηθευτές αθλητικών ειδών στον κόσμο. Η Carolyn Davidson εμπνεύστηκε από τη Νίκη της Σαμοθράκης, προσπαθώντας να αποτυπώσει στο σχέδιο τη φτέρνα της Νίκης (Swoosh). Για τη δημιουργία αυτού του logo, η ίδια ανταμείφθηκε μόλις με 35 δολάρια, ποσό που μοιάζει αστείο, αν αναλογιστεί κανείς τις πωλήσεις της εταιρείας από το 1971 μέχρι και σήμερα!

Coca Cola

Ο ιδρυτής της εταιρίας, John Pemberton, ανέθεσε στον λογιστή του, Frank Mason Robinson (!) να δημιουργήσει το λογότυπο της Coca Cola. Ο ίδιος χρησιμοποίησε τη γραμματοσειρά Spencerian, δίνοντας έτσι μία καλλιγραφική πνοή στο design. Με την πάροδο του χρόνου, έγινε απόπειρα αλλαγής του λογότυπου, κάτι που δεν ενθουσίασε τον κόσμο, ο οποίος επιζητούσε διακαώς την προηγούμενη εμφάνιση της Coca Cola. Έτσι, η «παραδοσιακή» εμφάνιση επέστρεψε και δεν έχει αλλάξει καθόλου μέχρι και σήμερα.

Apple

Το λογότυπο της Apple σχεδιάστηκε το 1976 από τον Ronald Wayne, έναν από τους ιδρυτές της εταιρίας. Συγκεκριμένα, απεικονιζόταν ο Νεύτωνας να κάθεται κάτω από μία μηλιά και με κεφαλαία γράμματα να γράφει την επίσημη ονομασία της εταιρίας Apple Computer Co. Ο Steve Jobs δεν έμεινε ευχαριστημένος από αυτό το logo και το 1977 ο Rob Janoff το μετέτρεψε σε ένα δαγκωμένο μήλο και σύμπτυξε το όνομα της εταιρίας σε Apple. Αξίζει να αναφερθεί πως το δάγκωμα στο μήλο προστέθηκε για να μην θεωρηθεί… κεράσι! Έκτοτε η Apple έχει επιχειρήσει μόνο να αλλάξει χρώματα και σκιάσεις στο μήλο, αλλά όχι κάποια τεράστια αλλαγή.

Πηγή εικόνας: freelogocreator.com

Google

Το πρώτο logo της Google δημιουργήθηκε το 1997 από τον Sergey Brin, με τη συμβολή του λογισμικού GIMP. Πρόκειται για ένα πολύχρωμο λογότυπο που στο τέλος είχε ένα θαυμαστικό, μάλλον επειδή οι ιδρυτές της επιθυμούσαν να δημιουργήσουν μια εταιρία παραπλήσια της Yahoo! Το 2000, όμως, η Ruth Kedar αφαίρεσε το θαυμαστικό, καθώς η εταιρία είχε ήδη αρχίσει να γίνεται ένας κολοσσός στον τομέα των επιχειρήσεων.

Όλα αυτά τα brands αποτελούν μερικές από τις πιο επιτυχημένες εταιρίες που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στον κόσμο. Από πίσω τους κρύβονται σπουδαίοι άνθρωποι που κατάφεραν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν. Ξεκινώντας από το 0 κατόρθωσαν να οδηγήσουν τις εταιρείες τους στην επιτυχία και να παραμείνουν στις «υψηλές θέσεις» και να αποτελέσουν παραδείγματα προς μίμηση για άλλους ανθρώπους που επιθυμούν και οι ίδιοι να ξεκινήσουν ένα νέο εγχείρημα. Κοινώς: “Follow your dreams!”


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 
  • Τι κρύβεται πίσω από τα logos διάσημων brands ρούχων;, jenny.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Η ιστορία των πιο εμπορικών logo στον κόσμο, radar.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαριαλένα Κουντούρη
Μαριαλένα Κουντούρη
Κατάγεται από την Νεάπολη Λακωνίας. Είναι γεννημένη το 2003 και σήμερα φοιτά στο Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα ενδιαφέροντά της είναι η μουσική και σαφώς η ανάγνωση βιβλίων, η οποία αποτελεί τη βάση του αντικειμένου σπουδών της. Γνωρίζει Αγγλικά και Γαλλικά. Ακόμη, ασχολείται με τον αθλητισμό και απολαμβάνει ιδιαίτερα την ύπαιθρο και τους περιπάτους στη φύση.