19.7 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΥπάρχουν, τελικά, ελλείψεις στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;

Υπάρχουν, τελικά, ελλείψεις στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;


Της Κωνσταντίνας Δημάκα,

Ένα επικίνδυνο περιστατικό έλαβε χώρα σε σχολείο της Νέας Ιωνίας, όπου καλοριφέρ έσκασαν εν ώρα μαθήματος, τραυματίζοντας μάλιστα και ένα παιδί. Αυτό το γεγονός, στάθηκε αφορμή, για να αναδειχθούν οι ελλείψεις που υπάρχουν στην ελληνική εκπαίδευση, οι οποίες είναι, δυστυχώς, πολλές συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ένα μείζον θέμα που απασχολεί την ελληνική εκπαίδευση είναι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών. Κάθε χρονιά παρατηρείται ότι υπάρχουν κενές θέσεις που δεν καλύπτονται άμεσα από εκπαιδευτικούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να μη γίνονται μαθήματα για αρκετό διάστημα. Δηλαδή, παρατηρούνται ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στα σχολεία των νησιών και ορεινών χωριών, αλλά και στα σχολεία ειδικής αγωγής. Τα παιδιά νιώθουν «αποκλεισμένα» από τη γνώση και αυτό είναι ένα φαινόμενο που τα ταλανίζει κάθε χρόνο.

Εξαιτίας των γενικευμένων οικονομικών προβλημάτων στη χώρα μας, τα χρήματα που δαπανώνται για την εκπαίδευση μειώνονται, με επακόλουθο να υπάρχει έλλειψη υποδομών στα σχολεία. Σε πολλά σχολεία, όταν βρέχει έντονα γίνονται υλικές ζημιές και πλημμύρες, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις γκρεμίζεται και μέρος του κτηρίου. Επίσης, λόγω παλαιότητας των σχολείων και σε συνδυασμό με την έλλειψη συντήρησης σε περίπτωση σεισμού υπάρχει κίνδυνος σοβαρών τραυματισμών και σε πολλά σχολεία υπάρχει έλλειψη θέρμανσης. Αυτό συμβαίνει είτε επειδή δεν υπάρχουν χρήματα, ώστε τα σχολεία να βάλουν πετρέλαιο ή στην περίπτωση που βάζουν η θέρμανση χρησιμοποιείται για λίγες ώρες για εξοικονόμηση, είτε επειδή υπάρχει φόβος να ανοιχτούν, εξαιτίας παλαιότητας ή κακής συντήρησης.

Παράλληλα, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παρατηρείται ότι δεν υπάρχει ορθός επαγγελματικός προσανατολισμός, κάτι που δε βοηθά τα παιδιά στο να διαγνώσουν έγκαιρα τις δεξιότητές τους και να ανακαλύψουν σε ποιους κλάδους είναι καλοί, ώστε να κάνουν μια σωστή επαγγελματική επιλογή. Τέλος, στις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου δίνεται προτεραιότητα στην ύλη για τις τελικές εξετάσεις και εν τέλει χάνεται η ουσία του μαθήματος. Ειδικότερα, στην τάξη της τρίτης Λυκείου οι πανελλαδικές πλέον έχουν αποκτήσει μεγάλη βαρύτητα για τους μαθητές. Έτσι, οι μαθητές θεωρούν ότι το Λύκειο είναι «βάρος» και δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο φροντιστήριο.

Πηγή Εικόνας και Δικαιώματα χρήσης: ethnos.gr

Υπάρχουν, ωστόσο, τρόποι προκειμένου να βελτιωθεί η ελληνική εκπαίδευση. Ένας από αυτούς είναι να υπάρχει μεγαλύτερη χρηματοδότηση από το κράτος. Με αυτόν τον τρόπο, θα υπάρξουν καλύτερες υποδομές στα σχολεία, χωρίς να γίνονται συνέχεια ζημιές. Ακόμη, τα σχολεία θα πρέπει να ανταποκρίνονται καλύτερα στην αγορά εργασίας. Με άλλα λόγια, να μεταλαμπαδεύουν στους μαθητές όχι μόνο γενικές και ανθρωπιστικές γνώσεις, αλλά και τεχνικές που θα τους βοηθήσουν να έχουν καλύτερη ένταξη στον χώρο εργασίας. Τα σχολεία μιας και αποτελούν «πυλώνα» γνώσης οφείλουν να διδάσκουν στα παιδιά πως να σκέφτονται κριτικά και γενικότερα να μη μένουν σε εκπαιδευτικές μεθόδους του παρελθόντος, αλλά σε σύγχρονες μεθόδους που είναι καινοτόμες. Οι μαθητές θα μπορούσαν να αξιολογούνται με βάση άλλες δεξιότητες και έτσι να αρχίσει να υπάρχει μια αποδέσμευση από την εξεταστική διάσταση.

Συμπερασματικά, η ελληνική εκπαίδευση έχει πολλές ελλείψεις. Η πολιτεία, ωστόσο, οφείλει να εξετάσει αυτές τις ελλείψεις, ώστε τα σχολεία να γίνουν καλύτερα. Τα σχολεία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας, διότι μέσα από αυτά μαθαίνουμε πολλά πράγματα, από γενικά μέχρι και ειδικά, οπότε δεν πρέπει να μας διαφεύγει από το νου ότι τα σχολεία είναι χώροι σημαντικοί για κάθε μαθητή.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Τεράστια τα κενά και οι ελλείψεις στα σχολεία όλης της Ελλάδας, alfavita.gr. Διαθέσιμο εδώ
  • Τραγικές ελλείψεις στα σχολεία: Γονείς έστειλαν εξώδικο στο υπουργείο Παιδείας- «Απαξιώνεται η δημόσια εκπαίδευση», documentonews.gr. Διαθέσιμο εδώ

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κωνσταντίνα Δημάκα
Κωνσταντίνα Δημάκα
Είναι τριτοετής φοιτήτρια στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου.