Της Γεωργίας Σκαμπελτζή,
Η Θεσσαλονίκη είναι γνωστή για την Ιστορία της, την ευνοϊκή γεωγραφική της θέση, αλλά και για την κοσμοπολίτικη ζωή εκεί. Τελευταία, όμως, είναι γνωστή και για τα προβλήματα που υφίστανται στην πόλη είτε αυτά έχουν ανακύψει πρόσφατα είτε αποτελούν «βαρίδι» διαχρονικά.
Η πολύπαθη συμπρωτεύουσα, για ακόμα μία φορά, βρίσκεται στη «δίνη» του κυκλοφοριακού προβλήματος, το οποίο εδώ και πολλά χρόνια συνιστά μια «ανεπούλωτη και κακοφορμισμένη πληγή». Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η κατασκευή της περιβόητης υπερυψωμένης οδού, γνωστή ως Fly Over, η οποία είχε όλα τα φόντα να αποτελέσει τη λύση στο πρόβλημα. Σήμερα, όμως, αυτό που προσφέρει είναι ένα κυκλοφοριακό κομφούζιο, τον διχασμό της τοπικής κοινωνίας και τις συνέπειες που έχει υποστεί, λόγω της προχειρότητας.
Ήταν αρχές Νοεμβρίου, όταν ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες για την κατασκευή του και σηματοδότησαν την αφετηρία της «αναζωπύρωσης» του έντονου κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκη. Διαμαρτυρίες των πολιτών για ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις, λόγω του συνωστισμού στους δρόμους, χαμένες ώρες εργασίες, αύξηση του καυσαερίου στην πόλη και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το «γλυκό έδεσε» με τα προβλήματα πρόσβασης στα Νοσοκομεία που βρίσκονται περιφερειακά της πόλης. Το μποτιλιάρισμα πλέον είναι μια αβάσταχτη καθημερινότητα. Μέχρι πρόσφατα, οι πολίτες επέλεγαν την περιφερειακή οδό, για να αποφύγουν το μποτιλιάρισμα, ενώ σήμερα επιλέγουν τους δρόμους εντός της πόλης, με αποτέλεσμα να προκαλούνται πρόσθετες καθυστερήσεις.
Πριν από λίγες ημέρες, ο νέος Δήμαρχος, Στέλιος Αγγελούδης, ζήτησε από τον Υφυπουργό Μεταφορών –και υποψήφιο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης το 2019 με τη στήριξη της Ν.Δ.–, Νίκο Ταχιάο, την εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης, καθώς… δεν υπάρχει! Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Σωκράτης Φάμελλος, ανέδειξε το ζήτημα πριν από τρεις μέρες, μέσω ανάρτησής του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, κάνοντας λόγο για κυκλοφοριακό «έμφραγμα» και ασκώντας κριτική στην Κυβέρνηση για την απουσία της μελέτης. Ο Ταχιάος, πάντως, συμφώνησε να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση στον Δήμο, προκειμένου να εξομαλυνθεί η κατάσταση. Εφόσον το έργο ξεκίνησε, δεν θα σταματήσει, συνεπώς το επόμενο βήμα είναι να δοθούν αποτελεσματικές λύσεις από όλους τους εμπλεκόμενους θεσμούς και φορείς για την αντιμετώπιση του ζητήματος και την εξάλειψη της ταλαιπωρίας των πολιτών.
Φυσικά, δεν είναι μόνο το Fly Over που επιβαρύνει την κατάσταση, αλλά είναι αυτό που ενισχύει το πρόβλημα. Οι αιτίες του προβλήματος είναι ο μεγάλος αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν στην πόλη και αυτό συμβαίνει, διότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν αποτελούν μια αξιόπιστη λύση για τη μετακίνηση των πολιτών, καθώς και γιατί το Μετρό δεν έχει ακόμη λειτουργήσει κι ας έχουμε φτάσει αισίως στο 2024.
Τα προβλήματα που ταλανίζουν τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας είναι πολλά και γνώριμα. Το ίδιο και οι δυσκολίες που επιφέρουν στην καθημερινότητα των πολιτών. Τόσο η νέα δημοτική αρχή της πόλης και η Περιφέρεια όσο και η κεντρική εξουσία οφείλουν να βάλουν σε προτεραιότητα την επίλυση του ζητήματος, που έχει φτάσει σε σημείο να απασχολεί σε συχνή βάση την ειδησεογραφία πανελλαδικά, ώστε το Fly Over να μην έχει την κατάληξη του Μεγάλου Περίπατου στην Αθήνα.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Ο Σ. Αγγελούδης ζήτησε από το Ν. Ταχιάο, εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης για το fly over, parallaximag.gr, διαθέσιμο εδώ
- Αντιδρά για το Fly Over ο ΣΥΡΙΖΑ – «Οι Θεσσαλονικείς χάνουν 1,5 ώρα τη μέρα», in.gr, διαθέσιμο εδώ