8.3 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΟι συνδρομητικές υπηρεσίες φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν

Οι συνδρομητικές υπηρεσίες φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν


Της Μαρίας Μπότη,

Αναμφίβολα, ζούμε σε μια εποχή, όπου η τεχνολογία επηρεάζει τον τρόπο σκέψης και δράσης μας και μεταβάλλει τη ζωή μας άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά. Με όλες τις επιλογές, τις ευκαιρίες και τα οφέλη που φέρνει μαζί της, η τεχνολογία είναι το στοιχείο που έχει αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια το τοπίο της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας. Με την πάροδο του χρόνου έχει ενσωματωθεί πλήρως στην καθημερινή μας ζωή και της έχει δώσει νέα ώθηση. Έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα και έχει «χαράξει» μια νέα πορεία στα πράγματα.

Δεν είναι σαφές πότε ακριβώς ξεκίνησε αυτή η «εισβολή» της τεχνολογίας στον κλάδο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ωστόσο η περίοδος της καραντίνας εξαιτίας της ραγδαίας εξάπλωσης της Covid-19 σίγουρα, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην αλλαγή του σκηνικού και στη μεταβολή των επιλογών των ανθρώπων. Η τηλεόραση και το διαδίκτυο είχαν κατακλυστεί από ενημερωτικές εκπομπές, και έτσι, οι άνθρωποι θέλησαν μια διέξοδο σε αυτόν των καταιγισμό των πληροφοριών και-ως επί το πλείστον αρνητικών-ειδήσεων. Ως επακόλουθο, οι περισσότεροι άνθρωποι στράφηκαν στις συνδρομητικές πλατφόρμες με βίντεο, ταινίες και σειρές, προκειμένου να βρουν πιο ευχάριστο και με μεγαλύτερη ποικιλία περιεχόμενο. Επομένως, οι Έλληνες εισήλθαν σε μια νέα πραγματικότητα.

Πηγή Εικόνας: Pixabay.com/ Φωτογράφος και Δικαιώματα χρήσης: Yousafbhutta.

Μια πραγματικότητα που προσφέρει εύκολα, γρήγορα και με άνεση, πλούσιο περιεχόμενο, φυσικά με το αντίστοιχο τίμημα. Υπάρχουν διάφορες συνδρομητικές υπηρεσίες για να εγγραφεί κανείς, σχετικά με μουσική (Spotify), βίντεο (YouTube, Vimeo), σειρές-ταινίες (Netflix, Disney+), αλλά και συνδρομητικές τηλεοράσεις (Cosmote TV, NOVA, ΗΒΟ, Apple TV, Vodafone TV)- και πολλές ακόμα-, οι οποίες ικανοποιούν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς χρήστες. Η συνεχής ενημέρωση και εξέλιξη των συνδρομητικών υπηρεσιών και αναμφίβολα και ο μεταξύ τους ανταγωνισμός, τις έχει βελτιώσει και τις έχει κατατάξει στις πρώτες επιλογές για ενημέρωση και ψυχαγωγία. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο που ακόμα και ελληνικοί τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν επιλέξει να δημιουργήσουν συνδρομητικά κανάλια με αποκλειστικό περιεχόμενο, για να εξασφαλίσουν περισσότερα έσοδα. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες αυξάνονται κατακόρυφα, οι επιλογές διαμορφώνονται ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση και συνεπώς, επιβεβαιώνεται ότι ο τρόπος ψυχαγωγίας μας έχει αλλάξει.

Οι συνδρομητικές πλατφόρμες αποτελούν το μέλλον των παραδοσιακών μέσων, και προσπαθούν να μυήσουν όλο και περισσότερους συνδρομητές σε αυτού του είδους την ψυχαγωγία. Στην χώρα μας δεν ήταν εξ αρχής εύκολη και αποδεκτή η πληρωμή υπηρεσιών για προσφορά περιεχομένου. Παρ΄ όλα αυτά, όσο περνάει ο καιρός, συνειδητοποιούμε ότι το ποιοτικό, το πλούσιο και πλουραλιστικό περιεχόμενο παρέχεται κυρίως επί πληρωμή. Είναι μια «μόδα» που με βεβαιότητα ήρθε για να μείνει. Οι υπηρεσίες “Video on Demand” (VoD) έχουν «διεισδύσει» σημαντικά στη ζωή μας, με ιδιαίτερα μεγάλα ποσοστά, φέρνοντας μια τεράστια γκάμα σειρών και ταινιών στο σπίτι μας οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας επιθυμούμε. Η ευκολία επιλογής περιεχομένου γρήγορα και εύκολα και η δυνατότητα παρακολούθησης από όπου κι αν βρισκόμαστε, σε όποια συσκευή θέλουμε, έχει κάνει τις συγκεκριμένες πλατφόρμες ιδιαίτερα δημοφιλείς.

Οι τιμές της συνδρομής διαμορφώνονται ανάλογα με την ποιότητα των υπηρεσιών και τις επιλογές που προσφέρουν. Κατά καιρούς, οι συνδρομητικές υπηρεσίες παρέχουν τη δυνατότητα προσφορών στην αρχική τιμή τους, με σκοπό να δελεάσουν περισσότερους χρήστες. Ακόμα και η επιλογή του ενός μήνα δωρεάν, που δίνεται από κάποιες πλατφόρμες, λογίζεται ως μία πετυχημένη τακτική marketing, καθώς ο χρήστης ανακαλύπτει την ευκολία που παρέχεται και τη δυνατότητα προβολής σε οποιαδήποτε συσκευή επιθυμεί, ακόμα και εκτός σύνδεσης.

Πηγή Εικόνας: Pixabay.com/ Φωτογράφος και Δικαιώματα χρήσης: Yousafbhutta.

Οι συνδρομητικές υπηρεσίες από ό,τι φαίνεται, αποτελούν τον νέο τρόπο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Παρέχουν αμέτρητες επιλογές με ένα «κλικ» και επιβεβαιώνουν συνεχώς ότι τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και διασκέδασης έχουν χάσει σημαντικό μέρος του κοινού τους. Δεν είναι ακόμα σαφές εάν οι streaming πλατφόρμες σηματοδοτούν και το «τέλος» των παραδοσιακών επιλογών, όμως έχουν κερδίσει ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό πιστών χρηστών. Είναι το μέλλον της ψυχαγωγίας; Είναι! Το κατά πόσο θα παραμείνει πρώτη επιλογή, το μέλλον θα δείξει!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Δύσκολοι καιροί για συνδρομητική τηλεόραση, esquire.com.gr. Διαθέσιμο εδώ

 

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Μπότη
Μαρία Μπότη
Γεννήθηκε το 1997 και είναι πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις ξένες γλώσσες και αγαπά τα ταξίδια. Τα σχέδια της για το μέλλον είναι να ασχοληθεί σε μεταπτυχιακό επίπεδο με την επικοινωνία και το marketing.