17 C
Athens
Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςWalt Disney: Ο άνθρωπος πίσω από τη μαγεία των κινουμένων σχεδίων

Walt Disney: Ο άνθρωπος πίσω από τη μαγεία των κινουμένων σχεδίων


Της Ελένης Μανουδάκη, 

Ο Walter Elias Disney, γνωστός στο ευρύ κοινό ως Walt Disney, γεννήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου 1901 στην Ελλεκάνορ του Ιλινόις των Η.Π.Α. Ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στον χώρο της κινηματογραφικής τέχνης και της ψυχαγωγίας, ενώ εξακολουθεί να αφήνει το αποτύπωμά του στον κόσμο ακόμη και μετά το θάνατό του, το 1966. Από νεαρή ηλικία, ο Disney είχε ένα μεγάλο πάθος για το σχεδιασμό και τα σκίτσα. Ξεκίνησε την καριέρα του ως καρικατουρίστας και στη συνέχεια δούλεψε σε διάφορα κινηματογραφικά στούντιο. Τον Οκτώβρη του 1923, ίδρυσε την Walt Disney Company μαζί με τον αδελφό του, Roy. Το στούντιο αργότερα μετονομάστηκε σε “The Walt Disney Company” και έγινε μια από τις πιο επιτυχημένες κινηματογραφικές εταιρίες στον κόσμο.

Ο Walt Disney έγινε παγκοσμίως γνωστός για τη δημιουργία της πρώτης ταινίας πλήρους μήκους κινουμένων σχεδίων «Η Χιονάτη και οι 7 Νάνοι» το 1937. Αυτή η ταινία αναγνωρίστηκε ως ένα αριστούργημα και άνοιξε τον δρόμο για μια νέα εποχή στην κινηματογραφική βιομηχανία. Για να αντικαταστήσει τον χαρακτήρα Όσβαλτ, το Τυχερό Κουνέλι δημιούργησε τον χαρακτήρα του Mickey Mouse, ο οποίος έγινε σύμβολο της Disney Company. Σύμφωνα με τα λόγια ενός εργαζόμενου της Disney: «Ο Ουμπ Άιγουερκς σχεδίασε την εξωτερική εμφάνιση του χαρακτήρα, αλλά ο Walt του έδωσε ψυχή». Ακόμα, δημιούργησε τα πάρκα Disneyland και Disney World, τα οποία αποτελούν δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς με χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά.

Ήταν πρωτοπόρος στον τομέα του κινουμένου σχεδίου, του κινηματογράφου και της ψυχαγωγίας γενικότερα. Πέθανε στις 15 Δεκεμβρίου 1966, αλλά το έργο του συνεχίζει να επηρεάζει τις επόμενες γενιές και να αγαπιέται από το κοινό παγκοσμίως.

Πηγή Εικόνας: zahma.cairolive.com

Εκτός από τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες, ο Walt Disney ήταν γνωστός και για τον επιχειρηματικό του ζήλο. Δημιούργησε μια εταιρία που σήμερα αποτελεί έναν από τους κολοσσούς της ψυχαγωγικής βιομηχανίας. Η Disney Company συνεχίζει να παράγει ταινίες, τηλεοπτικά προγράμματα, κόμικς, βιβλία και events που εμπνέουν και διασκεδάζουν κοινό όλων των ηλικιών.

Φέτος, η Disney Animation γιορτάζει τα 100 χρόνια λειτουργίας της με τη νέα ταινία μικρού μήκους «Once Upon a Studio». Η νέα ταινία των σκηνοθετών Dan Abraham και Trent Correy έχει 543 χαρακτήρες της Disney από περισσότερες από 85 ταινίες της Disney. Καλωσορίζει ήρωες και κακούς, πρίγκιπες και πριγκίπισσες, βοηθούς και μάγους σε ολοκαίνουργια κινούμενα σχέδια, ζωγραφισμένα στο χέρι και σε CG, για να γιορτάσουν 10 δεκαετίες αφήγησης, καλλιτεχνίας και τεχνολογικών επιτευγμάτων. Ο Mickey Mouse ηγείται της συναισθηματικής και χαρούμενης επανένωσης των αγαπημένων χαρακτήρων της Disney καθώς συγκεντρώνονται για μια ομαδική φωτογραφία για να τιμήσουν τα 100 χρόνια λειτουργία της.

Η κληρονομιά του Walt Disney είναι ανυπολόγιστη και συνεχίζει να ζει μέχρι σήμερα μέσα από τον μαγικό κόσμο που δημιούργησε. Αναγνωρίζεται ως ένας από τους μεγαλύτερους κινηματογραφικούς και ψυχαγωγικούς καινοτόμους του 20ού αιώνα, που σημάδεψε την ιστορία της τέχνης και της ψυχαγωγίας με το ανεπανάληπτο ταλέντο του.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Walt Disney, wikipedia.org, διαθέσιμο εδώ
  • “Once upon a studio” trailer celebrates 100 years of stories and 100 years of magic, thewaltdisneycompany.com, διαθέσιμο εδώ
  • Walt disney, britannica.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ελένη Μανουδάκη
Ελένη Μανουδάκη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι φοιτήτρια στο Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου στην κατεύθυνση των Δημοσίων Θεσμών. Κατέχει άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας και καλή της γερμανικής. Είναι μέλος σε 2 χορευτικές ομάδες, μία ομάδα dancehall και μία ομάδα hip hop. Αφιερώνει πολύ χρόνο στην ζωγραφική και τη κατασκευή χειροποίητων έργων, όπου στοχεύει να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό. Στον ελεύθερό της χρόνο πηγαίνει στο θέατρο και βλέπει σειρές και ταινίες, ενώ έχει ιδιαίτερη αδυναμία στον ελληνικό κινηματογράφο.