12.1 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΗ Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ως εργαλείο διαφοροποίησης

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ως εργαλείο διαφοροποίησης


Της Μαρίνας Γεωργουσάκη,

Στον σύγχρονο κόσμο της επιχειρηματικότητας, η ανταγωνιστικότητα είναι σκληρή. Οι επιχειρήσεις αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους για να ξεχωρίσουν στην αγορά και να ελκύσουν τους καταναλωτές. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (C.S.R.) αναδύεται ως ισχυρό εργαλείο διαφοροποίησης, που επιτρέπει στις εταιρείες να αναδειχθούν ως κοινωνικά ευαισθητοποιημένες και αξιόπιστες.

Τι είναι, όμως, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη; Η C.S.R. αναφέρεται στην πρακτική των επιχειρήσεων να αναλαμβάνουν ευθύνες πέραν του κερδοσκοπικού σκοπού τους, με γνώμονα να συμβάλλουν στη βελτίωση της κοινωνίας και του περιβάλλοντος. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει δράσεις σε διάφορους τομείς, όπως η κοινωνική δικαιοσύνη, η περιβαλλοντική προστασία, η εκπαίδευση, η υγεία, η δωρεά σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς, η μείωση των εκπομπών CO2, η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πολλά άλλα. Πολλές εταιρείες δημοσιεύουν ετήσιες αναφορές C.S.R. που περιγράφουν τις δράσεις τους, τους στόχους τους και τα επιτεύγματά τους στον τομέα της κοινωνικής ευθύνης. Αυτές οι αναφορές είναι σημαντικές για τη διαφάνεια και την ενημέρωση του κοινού. Ωστόσο, η C.S.R. δεν περιορίζεται σε εθνικό επίπεδο. Πολλές πολυεθνικές εταιρείες αναπτύσσουν πολιτικές C.S.R. που καλύπτουν διάφορες χώρες και πολιτισμούς. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μπορεί να ενθαρρύνει την κοινωνική καινοτομία, καθώς οι εταιρείες αναζητούν νέους τρόπους για να λύσουν κοινωνικά προβλήματα μέσω της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.

Πηγή εικόνας: Freepik

Είναι σημαντικό για μια εταιρεία να επιλέξει τον τομέα που ταιριάζει καλύτερα με την αποστολή και τις αξίες της. Συχνά, οι επιχειρήσεις συνεργάζονται με φιλανθρωπικούς οργανισμούς, κοινωνικές οργανώσεις και τοπικές κοινότητες για την υλοποίηση προγραμμάτων C.S.R. Προκειμένου να διαπιστωθεί η επιτυχία της C.S.R., είναι απαραίτητο να μετρηθούν τα αποτελέσματα αυτής. Κάτι τέτοιο μπορεί να περιλαμβάνει την παρακολούθηση των δεικτών απόδοσης, όπως είναι η κοινωνική επίδραση, η περιβαλλοντική απόδοση, ο δείκτης C.S.R., η διαφάνεια των αναφορών C.S.R. και η επιχειρηματική αξία. Η C.S.R. δεν αποτελεί πλέον απλώς μία επιλογή, αλλά αναγκαία δράση για τις εταιρείες που επιθυμούν να ξεχωρίσουν. Εν πρώτοις, ενισχύεται η φήμη της εταιρείας. Οι εταιρείες που αναλαμβάνουν δράσεις C.S.R. δημιουργούν μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους στα μάτια των καταναλωτών και του κοινού. Απόρροια του παραπάνω αποτελεί η προσέλκυση νέων πελατών, καθώς οι καταναλωτές συχνά προτιμούν να υποστηρίζουν εταιρείες που συμβάλλουν στην κοινωνία. Παράλληλα, δημιουργείται ένα κλίμα εντός της εταιρείας, βασισμένο στις αξίες της κοινωνίας με έμφαση στο κοινωνικό σύνολο, κάτι που οδηγεί τους εργαζομένους να είναι περισσότερο αφοσιωμένοι προς την εταιρεία τους, αντιλαμβανόμενοι την αξία των προσπαθειών τους στην κοινωνία. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι η C.S.R. δύναται να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς, αναδεικνύοντας τις ενέργειές της, μπορεί να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές της σε έναν συγκεκριμένο τομέα.

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη δεν είναι πλέον πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να επιτύχουν μείωση των κινδύνων και αύξηση των ευκαιριών. Μέσω της C.S.R., οι εταιρείες μπορούν να κατασκευάσουν μια ισχυρή, βιώσιμη σχέση με τους πελάτες, τους εργαζομένους και την κοινότητα, καθιστώντας τη διαφοροποίηση στην αγορά μια πραγματικότητα. Η C.S.R. συνεχίζει να εξελίσσεται και να αποτελεί σημαντικό μέρος της στρατηγικής επιχειρήσεων παγκοσμίως. Η διαφοροποίηση μέσω της κοινωνικής ευθύνης μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμη ανταμοιβή, ενώ, ταυτόχρονα, συνεισφέρει στη βελτίωση της κοινωνίας και του περιβάλλοντος. Συνεπώς, πρόκειται για ένα στρατηγικό βήμα προς την επιτυχία και τη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στη σύγχρονη επιχειρηματική κοινότητα, αποτελώντας ένα δυναμικό εργαλείο που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν όχι μόνο κέρδη, αλλά και κοινωνική αξία. Με τη σωστή προσέγγιση και δέσμευση, μπορεί να αποτελέσει τον πυρήνα μιας επιτυχημένης επιχειρηματικής στρατηγικής.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • CSR – Hellas, διαθέσιμο εδώ
  • Corporate Social Responsibility (CSR) Explained With Examples, investopedia.com, διαθέσιμο εδώ
  • Εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ), eur-lex.europa.eu, διαθέσιμο εδώ
  • Τι είναι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και τι πρέπει να γνωρίζουν οι επενδυτές, kpmg.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρίνα Γεωργουσάκη
Μαρίνα Γεωργουσάκη
Γεννημένη στις Σέρρες. Απόφοιτη του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Χρηματοοικονομικής Διοίκησης στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. Γνωρίζει Αγγλικά και Γαλλικά, ενώ έχει λάβει μέρος σε διάφορα συνέδρια οικονομικού και χρηματοοικονομικού ενδιαφέροντος. Στο προπτυχιακό ήταν Βοηθός Καθηγητή διδάσκοντας Μηχανογραφημένη Λογιστική, ενώ πλέον εργάζεται ως οικονομολόγος.