Του Στάθη Αποστόλου,
Από τις διπλές εκλογές του 2023 (Μάιος-Ιούνιος) το πολιτικό σκηνικό, αλλά και η πολιτική ατζέντα και ρητορική των κομμάτων έχει αλλάξει άρδην. Η έστω και καθυστερημένη παραίτηση του πρώην Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα από την ηγεσία του Σ.Υ.ΡΙΖ.Α. μετά από 15 χρόνια ένεκα της βαριάς ήττας με διαφορά 23% μονάδων, οι πυρκαγιές που κατέστρεψαν περίπου 1,7 εκατομμύριο στρέμματα ελληνικής γης και εσχάτως τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έφερε η κακοκαιρία “Daniel” και η αναποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης δημιουργούν μια πλούσια ατζέντα.
Η αναποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης να ανταποκριθεί με συνέπεια, νηφαλιότητα και ταχύτητα στα απαιτητικά καθήκοντά της, σε συνδυασμό με τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, οδήγησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη σε αλλαγή σχεδιασμού. Ενώ είχε κλειδώσει η στήριξη της κυβερνώσας παράταξης στο πρόσωπο του νυν περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργου Πατούλη, ένα ζεϊμπέκικο στα τέλη του περασμένου Ιουλίου, ενώ δοκιμαζόταν ο ελληνικός λαός, στάθηκε η αφορμή ώστε η υποψηφιότητά του να «καεί» για τη Νέα Δημοκρατία.
Με προσωπική απόφαση του Πρωθυπουργού, υποψήφιος με τη στήριξη, όπως αποδείχτηκε, όλης της Ν.Δ. είναι ο Νίκος Χαρδαλιάς. Για τους καλά γνωρίζοντες, η υποψηφιότητα Χαρδαλιά δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία και τούτο διότι έχει αρκετά μεγάλη γνώση της τοπικής αυτοδιοίκησης, γιατί διετέλεσε από το 1995 μέχρι και το 2003 δημοτικός σύμβουλος Βύρωνα, Δήμαρχος Βύρωνα για 11 χρόνια και από το 2014 μέχρι το 2019 περιφερειακός σύμβουλος. Το προσόν του, όμως, δεν είναι η γνώση για το πώς λειτουργεί η τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά πού χωλαίνει και ποιες είναι παθογένειες και οι χρόνιες και λιμνάζουσες αδυναμίες της που ταλαιπωρούν την κοινωνία.
Σημαντικό να τονιστεί είναι πως με τη βιβλικών μεγεθών καταστροφή που συντελέστηκε στη Θεσσαλία, έρχονται στο προσκήνιο επιτακτικά πλέον η κατασκευή μεγάλων έργων τόσο αντιπλημμυρικών όσο και έργων υποδομής στα πρότυπα της Ευρώπης, αλλά και το πιο σημαντικό η ουσιαστική και άμεση επικοινωνία και δράση της αυτοδιοίκησης με την κεντρική διοίκηση. Επομένως, με το βλέμμα στραμμένο σε μια αλλαγή κατεύθυνσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε αυτήν την επιλογή.
Επιπλέον, είναι τελείως κατανοητό να υπάρχουν τόσο οπαδοί όσο και άνθρωποι που μάχονται κατά της υποψηφιότητας του Νίκου Χαρδαλιά, ωστόσο οφείλουμε στην ιστορία να είμαστε αντικειμενικοί, για αυτό πρέπει να αναγνωρίσουμε πως ήταν εκείνος που παρέλαβε μια Γενική Γραμματεία με ελάχιστα μέσα επιτήρησης και δράσης, στην πορεία ανυψώθηκε σε Υφυπουργείο και τέλος σε ένα αυτόνομο Υπουργείο. Το είδαμε και στις μέρες πως το Υπουργείο το οποίο υπηρέτησε ο Νίκος Χαρδαλιάς με ευθύ λόγο, ειλικρίνεια ήταν και είναι ένα δύσκολο Υπουργείο, με πολλές επικαλύψεις αρμοδιοτήτων και αγκυλώσεις. Στάθηκε στο ύψος της ιστορικής του ευθύνης στην πρώτη γραμμή της μάχης και με την πανδημία του Covid-19.
Φτάνουμε όμως στο σήμερα, που σε περίπου 20 μέρες οι Ελληνίδες και οι Έλληνες θα κρίνουν και θα αποφασίσουν για τους Δημάρχους και τους Περιφερειάρχες τους. Σε μια από τις δυσκολότερες περιφέρειες της χώρας, αυτός που θα παραλάβει τα κλειδιά της διακυβέρνησής της πρέπει να τρέξει μεγάλα έργα χωρίς καμία καθυστέρηση, να μείνει μακριά από τη φθηνή προβολή που τελικά οδηγεί σε φθηνό και κακό λαϊκισμό και να μην θέσει και εκείνος ήλους στο ήδη καταπληγωμένο σώμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά πρέπει να αποκαταστήσει την αξιοπρέπεια και το κύρος της.