13.6 C
Athens
Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΣτέγαση εκπαιδευτικών vs Τουριστική σεζόν: Ποιος είναι ο χαμένος της υπόθεσης;

Στέγαση εκπαιδευτικών vs Τουριστική σεζόν: Ποιος είναι ο χαμένος της υπόθεσης;


Της Γεωργίας Σκαμπελτζή,

Για ακόμα μία φορά, με αφορμή την έναρξη της τουριστικής σεζόν, έρχεται στην επιφάνεια ένα ζήτημα που απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα: αυτό της στέγασης των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα, όσοι εκπαιδευτικοί έχουν τοποθετηθεί σε νησιά ή περιοχές που αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς και προσελκύουν τουρίστες πριν ακόμη μπει το καλοκαίρι, βρίσκονται στην ουσία άστεγοι, καθώς οι ιδιοκτήτες των οικημάτων, στα οποία διαμένουν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, τους «βγάζουν» από αυτά.

Στο νησί της Μυκόνου, μάλιστα, το ζήτημα έχει πάρει μεγάλη έκταση, καθώς οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε αυτήν την κατάσταση είναι πιθανό να αποχωρήσουν από το νησί, εάν δεν βρεθεί κάποια λύση. Αυτό σημαίνει ότι η λειτουργία των σχολικών μονάδων θα διαταραχθεί, καθώς θα συνεχίσουν μέχρι το τέλος του σχολικού έτους με απώλειες, όσον αφορά το προσωπικό τους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, Γιώργο Ρουσουνέλο, το πρόβλημα είναι τέτοιων διαστάσεων, που οι μισές από τις σχολικές μονάδες του νησιού ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν προβλήματα, λόγω της αδυναμίας στέγασης των δασκάλων και καθηγητών.

Πηγή εικόνας: letudiant.fr Φωτογράφος και Δικαιώματα χρήσης: Syda Productions / Adobe Stock

Φυσικά, το ζήτημα αυτό δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπει το φως της δημοσιότητας. Κάθε χρόνο, είτε στην έναρξη είτε στη λήξη του σχολικού έτους, μια περίοδο, δηλαδή, που συμπίπτει με την τουριστική σεζόν, μαθαίνουμε για εκπαιδευτικούς που αδυνατούν να βρουν στέγη, διότι ως προτεραιότητα τίθεται η εξυπηρέτηση των τουριστών ή ακόμα και επειδή για τα οικήματα που διατίθενται προς ενοικίαση, το ποσό που καλούνται να καταβάλουν οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί είναι αρκετά υψηλό, αγγίζοντας κάποιες φορές το 50% του μισθού τους. Συνέπεια αυτής της συνθήκης είναι να οδηγούνται σε απόγνωση και, έτσι, είτε να αποφεύγουν να δηλώσουν ορισμένες περιοχές, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι πιθανότητες διορισμού τους, είτε ακόμα και να παραιτούνται, ενέργεια που αυτόματα τους αποκλείει από τους πίνακες για τα επόμενα δύο χρόνια.

Έκπληξη και αγανάκτηση προκαλεί το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των ακινήτων και ειδικά εκείνοι οι οποίοι κατάγονται από αυτές τις περιοχές και διαμένουν σε αυτές αδιαφορούν για τη στέγαση των εκπαιδευτικών. Στον βωμό του κέρδους, παραγκωνίζουν τους ανθρώπους που έχουν αναλάβει τη μορφωτική διάπλαση των παιδιών τους. Επιτακτική είναι, επομένως, η λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση των στεγαστικών αναγκών, με κινητοποίηση τόσο της Κυβέρνησης, όσο και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της τοπικής κοινωνίας, η οποία, στο τέλος της ημέρας, θα υποστεί τις συνέπειες της υπολειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών της εκάστοτε περιοχής.

Πρόκειται για ένα δισεπίλυτο ζήτημα που ταλανίζει την εκπαιδευτική κοινότητα εδώ και χρόνια. Αν δεν υπάρξει άμεση μέριμνα για την αντιμετώπισή του, είναι βέβαιο ότι θα απορυθμιστεί η λειτουργία των σχολικών μονάδων. Μεγαλύτερα θύματα της όλης υπόθεσης δεν είναι άλλοι από τους μαθητές, που θα μείνουν πίσω και τους εκπαιδευτικούς, που αδυνατούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους, παρά τη θέλησή τους.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Κυκλάδες: Νέες καταγγελίες για το πρόβλημα στέγασης των εκπαιδευτικών στο ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου, cyclades24.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Μύκονος: Υποχρεώνουν τους εκπαιδευτικούς να φύγουν από τα σπίτια που νοικιάζουν, kathimerini.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γεωργία Σκαμπελτζή, Διευθύντρια Έκδοσης
Γεωργία Σκαμπελτζή, Διευθύντρια Έκδοσης
Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1995. Απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και κάτοχος του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Νεοελληνική Φιλολογία: Ερμηνεία, Κριτική και Κειμενικές Σπουδές του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στον ελεύθερό της χρόνο ασχολείται με την ανάγνωση βιβλίων, με τη μουσική και τα παζλ.