12.5 C
Athens
Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαDove Self-Esteem Project: Πόσο αθώες είναι οι συμβουλές ομορφιάς που προωθούν τα...

Dove Self-Esteem Project: Πόσο αθώες είναι οι συμβουλές ομορφιάς που προωθούν τα social media;


Της Μαρίας Μπότη,

Σε έναν κόσμο που η τοξικότητα διαρκώς αυξάνεται και η αυτοεκτίμηση συνεχώς μειώνεται, υπάρχουν ορισμένες πρωτοβουλίες που είναι εδώ να μας θυμίζουν ότι η αγάπη για τον εαυτό μας είναι πάνω από όλα. Αυτόν τον σκοπό «υπηρετεί» και η πρόσφατη καμπάνια της Dove, της εμβληματικής μάρκας ομορφιάς.

Η συγκεκριμένη εταιρεία, μέσα από την εκστρατεία Dove SelfEsteem Project, προσπαθεί να βοηθήσει τους νέους να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους. Στον κόσμο του «φαίνεσθαι», προσπαθεί να ενισχύσει και να προβάλλει το «είναι». Να ενθαρρύνει τους νέους να ακολουθούν τα δικά τους πρότυπα ομορφιάς και όχι όσα επιτάσσει η κοινωνία και ο ψεύτικος κόσμος των social media. Με την καμπάνια #DetoxYourFeed (διαθέσιμη εδώ) –που κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες–, στοχεύει στην προώθηση της αυτοεκτίμησης και της θετικότητας της ομορφιάς του σώματος.

Με μία ταινία μικρού μήκους με τίτλο Toxic Influence (διαθέσιμη εδώ), η Dove «φωτίζει» όλη την τοξικότητα που κυριαρχεί στις συμβουλές ομορφιάς των influencers. Μητέρες παρακολούθησαν μερικά από τα «επικίνδυνα» μηνύματα που προβάλλονται καθημερινά στο feed των παιδιών τους. Ένα από τα πιο δυνατά σημεία της ταινίας είναι όταν χρησιμοποιείται το εργαλείο του facial mapping, για να απεικονίσει τους γονείς να προωθούν τοξικές συμβουλές ομορφιάς στις κόρες τους. Έκπληκτες οι μητέρες συνειδητοποιήσαν ότι πίσω από κάθε scroll κρύβεται μία συμβουλή τοξικότητας. Κάθε post που βλέπουν τα παιδιά τους, μειώνει την αυτοπεποίθησή τους και αυξάνει την ανασφάλειά τους.

Στιγμιότυπο από την ταινία μικρού μήκους της Dove, ”Toxic Influence”. Πηγή Εικόνας: jimmyspost.com

Μια έρευνα του Dove Self-Esteem Project, η οποία πραγματοποιήθηκε σε περισσότερα από 1.000 κορίτσια ηλικίας 10-17 ετών, αποκάλυψε ότι 1 στα 2 κορίτσια υποστηρίζουν πως οι τοξικές συμβουλές ομορφιάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βλάπτουν την αυτοπεποίθησή τους. Κυριαρχεί ένας καταιγισμός μηνυμάτων με μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, που προωθούν αισθητικές επεμβάσεις (fillers, botox, πλαστικές), αυστηρές δίαιτες και ακραίες συμπεριφορές, που υποδηλώνουν ότι το μυστικό για την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης είναι η «τελειότητα».

Εντυπωσιακό –και παράλληλα άκρως ανησυχητικό– είναι ότι το 90% των κοριτσιών δηλώνουν ότι ακολουθούν τουλάχιστον έναν λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο οποίος τις κάνει να αισθάνονται λιγότερο όμορφες, ενώ οι μισές από εκείνες υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα συγκεκριμένα πρότυπα ομορφιάς.

Σχεδόν όλες οι δημοσιεύσεις που βλέπει κάποιος στα social media μπορεί να βλάψει τον τρόπο που βλέπει τον εαυτό του. Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου…

Λένε ότι τα παιδιά είναι ο καθρέφτης των γονιών… Τα παιδιά μεγαλώνοντας παρακολουθούν, μιμούνται και, εν τέλει, υιοθετούν στοιχεία του χαρακτήρα των γονιών τους. Δέχονται τις συμβουλές τους, ακούν τα σχόλιά τους και τις απόψεις τους και προβληματίζονται με την κριτική τους.

Έτσι, η αυστηρή κριτική των γονιών στο σώμα τους μπορεί να υπονομεύσει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση των παιδιών, ωθώντας τα να σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο.

«Πρέπει να δίνουμε μεγαλύτερη σημασία στα αρνητικά σχόλια που κάνουμε για το σώμα μας ή στον τρόπο που ασκούμε κριτική στον τρόπο διατροφής μας, καθώς αυτή η ανασφάλεια μπορεί να απορροφηθεί από τις κόρες μας», αναφέρει η ψυχολόγος έρευνας υγείας Δρ. Phillippa Diedrichs. «Το να νιώθετε άνετα και να εκτιμάτε το σώμα σας μπορεί να είναι δύσκολο στη σημερινή κουλτούρα, όμως όσο περισσότερο είστε θετικοί και φροντίζετε τον εαυτό σας και το παρουσιαστικό σας, τόσο πιο εύκολο θα είναι για την κόρη σας να αναπτύξει αυτοπεποίθηση σχετικά με το σώμα της», σημειώνει.

Πηγή Εικόνας: patriciabannan.com

Συνεπώς, υπάρχει άρρηκτη σχέση μεταξύ γονέων και παιδιών, η οποία επηρεάζει τον τρόπο που τα δεύτερα βλέπουν τα πράγματα γύρω τους και διαμορφώνει τις αντιλήψεις και τις πεποιθήσεις τους. Δεν είναι εύκολο για τους γονείς να ελέγξουν όλα όσα προβάλλονται στο feed των παιδιών τους, όμως είναι σημαντικό να συζητήσουν μαζί τους και να τους υπενθυμίσουν ότι τα social media δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία κατασκευασμένη πραγματικότητα στις επιταγές τους σύγχρονου κόσμου.

Λάμψη, πλαστικές και «τέλεια» σώματα παρουσιάζονται ως επιβεβλημένη καθημερινότητα τη στιγμή που η αυθεντικότητα, η αλήθεια και η αυτοεκτίμηση επισκιάζονται από ένα σωρό αναρτήσεις.

Και όταν έρχεται εκείνη η στιγμή που όλα μοιάζουν γκρίζα και οι σκέψεις βασανίζουν το μυαλό, να θυμάστε και να λέτε:

«Αγαπάω το σώμα μου. Με όλα τα θετικά και αρνητικά. Με όλα τα τέλεια σημεία του. Με όλες τις ατέλειες.

Αγαπάω την ψυχή μου. Γιατί εκείνη αντέχει και υπομένει την κριτική. Από εκεί πηγάζει η δύναμη να συνεχίσω.

Αγαπάω τον εαυτό μου. Γιατί είμαι μοναδικός, Γιατί είμαι αληθινός. Γιατί είμαι ΕΓΩ!»


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Καλώς ήλθατε στο Dove Self-Esteem Project, dove.com, διαθέσιμο εδώ
  • Πώς να αποκτήσετε αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, dove.com, διαθέσιμο εδώ
  • #DetoxYourFeed: Το Dove ενδυναμώνει τους εφήβους ώστε να ρίξουν άκυρο στην τοξικότητα των social media, provocateur.gr, διαθέσιμο εδώ
  • #DetoxYourFeed με το Dove Self-Esteem Project, dove.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Μπότη
Μαρία Μπότη
Γεννήθηκε το 1997 και είναι πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις ξένες γλώσσες και αγαπά τα ταξίδια. Τα σχέδια της για το μέλλον είναι να ασχοληθεί σε μεταπτυχιακό επίπεδο με την επικοινωνία και το marketing.