14.3 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςΘέατρο"The Phantom of the Opera": Ένα εμβληματικό μιούζικαλ

“The Phantom of the Opera”: Ένα εμβληματικό μιούζικαλ


Της Κατερίνας Χασιώτη, 

Το Φάντασμα της Όπερας είναι ένα εμβληματικό έργο που έχει αγαπηθεί από εκατομμύρια θεατές όλων των ηλικιών ανά τον κόσμο. Ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε και την αγάπη που εξέλαβε από την Ελλάδα το 2020, επιστρέφει στη χώρα μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το επιβλητικό και ρομαντικό έργο του Andrew Lloyd Webber, με τα περίφημα κλασικά τραγούδια που έχουν αφήσει το διαχρονικό αποτύπωμά τους, με την ατμόσφαιρα μυστηρίου και αγωνίας, καθώς και με την τρυφερή ιστορία αγάπης μεταξύ της νεαρής Κριστίν και του μυστηριώδους Φαντάσματος της Όπερας των Παρισίων ανεβαίνει στη σκηνή του Christmas Theater και του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, με την υπογραφή κορυφαίων διεθνών συντελεστών.

Το μουσικό αυτό έργο βασίζεται στο ομώνυμο γαλλικό μυθιστόρημα του 1910 του Gaston Leroux που διηγείται την ιστορία μιας όμορφης νεαρής σοπράνο, η οποία αποτέλεσε εμμονή για έναν μυστηριώδη, μασκοφόρο μουσικό που ζει στον υπόγειο λαβύρινθο κάτω από την Όπερα του Παρισιού.

Πηγή εικόνας: Ethnos.gr Φωτογράφοι: Danny Kaan, Ελίνα Γιουνανλή

Συνεπώς, το έργο διαδραματίζεται στην Όπερα του Παρισιού στα μέσα του 19ου αιώνα, όπου ο θεατής παρακολουθεί τη νεαρή τραγουδίστρια Κριστίν να κερδίζει τη μία ευκαιρία μετά την άλλη σε μία Λυρική Σκηνή στοιχειωμένη από την παρουσία ενός μυστηριώδους άνδρα που καλύπτει το πρόσωπό του με μάσκα και κρύβεται στα σκοτάδια των παρασκηνίων. Το «Φάντασμα» είναι ένας ιδιοφυής μουσικός και τραγουδιστής που χειραγωγεί την Κριστίν, η οποία τον θεωρεί ότι είναι ο Άγγελος της Μουσικής που ο μακαρίτης ο πατέρας της της είχε υποσχεθεί ότι μια μέρα θα την επισκεπτόταν. Βάζει τους δικούς του όρους για να εξασφαλίσει την επιτυχία της και κερδίζει τη συμπάθειά της —τουλάχιστον ως τη στιγμή της αναπόφευκτης προδοσίας, που θα οδηγήσει και τους δύο σε ένα φλερτ με τον θάνατο.

Δεν αρμόζει, όμως, να λησμονηθεί η δεξιοτεχνία και η επιδεξιότητα του μουσικού Andrew Lloyd Webber, ο οποίος συνέθεσε –με τρόπο αξιοθαύμαστο και διαφορετικό για τα δεδομένα της εποχής, αλλά και για τα δικά του (αποτέλεσε συνθέτης για τα έργα Jesus Christ Superstar – 1970, Evita – 1976 και Cats – 1981)– τη μουσική του μεγαλειώδους αυτού έργου. Η έμπνευση πίσω από το «Φάντασμα» έδωσε στον Lloyd Webber την ευκαιρία να γράψει το είδος της παράστασης που δεν είχε ξαναγράψει, αλλά επιθυμούσε πολύ να γράψει ένα μεγάλο ρομάντζο. Μαζί με τον στιχουργό Charles Hart και τον λιμπερίστα Richard Stilgoe διασκεύασαν το ομώνυμο μυθιστόρημα του 1910 του Gaston Leroux με τον ίδιο τον Lloyd Webber να αναφέρει στην εφημερίδα The Belfast Telegraph: «Βασικά, πήρα αρκετά στοιχεία από το βιβλίο, αλλά κυρίως έγραψα τη δική μου ιστορία για κάποιον που έγραφε και συνέθετε μουσική που ήταν έξω από την εποχή της».

Το μιούζικαλ, το οποίο θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει ως προς τη φύση του σχεδόν οπερατικό, περιλαμβάνει ελάχιστους ευθείς διαλόγους, καθώς η μουσική κατακλύζει το έργο προκειμένου οι ακροατές να πλησιάσουν την πλήρη εμπειρία. Επίσης, η μουσική αυτή πανδαισία καταφέρνει να προσεγγίσει και να μαγνητίσει το κοινό, το οποίο μπορεί να μην χαρακτηρίζει τον εαυτό του ως οπαδό του μουσικού θεάτρου, ενσωματώνοντας στοιχεία της όπερας, καθώς και ηλεκτρονικές πινελιές που δεν ήταν καθόλου παράταιρες με τα υπόλοιπα μουσικά έργα στα τέλη της δεκαετίας του ’80.

Πηγή εικόνας: In.gr Φωτογράφος και Δικαιώματα χρήσης: Έλλη Πουπουλίδου / NDP

Δυστυχώς, όμως, οι οικονομικές συνέπειες της πανδημίας έπληξαν και τα μιούζικαλ, με μεγαλύτερο θύμα τη μακροβιότερη παράσταση στην ιστορία του Broadway. Φαίνεται αδιανόητο ότι ένα τέτοιο εμβληματικό μουσικό έργο παγκοσμίου βεληνεκούς μετά από συνεχή 35 χρόνια παραστάσεων και με πάνω από 140 εκατομμύρια θεατών με παραγωγές σε 183 πόλεις σε όλο τον κόσμο θα ρίξει την αυλαία του στο Broadway στις 16 Απριλίου του 2023.

Το «Το Φάντασμα της Όπερας» έχει μαγέψει και εκστασιάσει  πλήθος κόσμου θαυμαστών και μη του μουσικού θεάτρου εξασφαλίζοντάς του δικαιολογημένα μια θέση στο πάνθεον των μιούζικαλ. Η παράσταση τελειώνει με το Φάντασμα να λέει στο κοινό: «Τελείωσε τώρα, η μουσική της νύχτας». Το Φάντασμα της Όπερας, όμως, δεν θα φτάσει ποτέ στο τέλος του, καθώς έχει αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του τόσο στην ιστορία των μιούζικαλ, όσο και στις καρδιές των εκατομμυρίων θαυμαστών του.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 
  • The Phantom of the Opera, thephantomoftheopera.com, διαθέσιμο εδώ
  • THE PHANTOM OF THE OPERA / LEROUX GASTON, politeia.net, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κατερίνα Χασιώτη
Κατερίνα Χασιώτη
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 2000. Σπουδάζει στο τμήμα της Νομικής του Α.Π.Θ. Μιλάει Αγγλικά και Γερμανικά, ενώ μαθαίνει Κινέζικα και Ισπανικά. Στο αντικείμενό της την ενδιαφέρει ο τομέας του Εμπορικού Δικαίου, καθώς και ζητήματα δικαίου στους τομείς των ΜΜΕ και της Πληροφορικής. Είναι λάτρης του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τέχνης. Τη συνεπαίρνουν τα ταξίδια και η γνωριμία νέων πολιτισμών.