14.2 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαFood bloggers: Όταν το φαγητό κατακλύζει τα social media

Food bloggers: Όταν το φαγητό κατακλύζει τα social media


Της Μαρίας Μπότη,

Αναμφίβολα, μία από τις μεγαλύτερες απολαύσεις τη ζωής είναι το φαγητό! Και φυσικά, δε γίνεται να μείνει ανεπηρέαστος ο κόσμος των social media από αυτή τη γλυκιά ή αλμυρή «αμαρτία».

«Σκρολάροντας» στα blogs και σε διάφορα προφίλ στο Instagram και στο TikTok, ανάμεσα σε όμορφα τοπία, ιστορικά μνημεία, εντυπωσιακά ρούχα, ακριβά αυτοκίνητα, χρήσιμα tips, στημένες και αυθόρμητες πόζες, βλέπουμε ολοένα και περισσότερες αναρτήσεις με «νόστιμο» περιεχόμενο. Κάποιοι το κάνουν επαγγελματικά, κάποιοι άλλοι επειδή αγαπούν το φαγητό. Όπως και να ‘χει, όλοι έχουν ένα κοινό: μαγεύονται από τα ταξίδια των γεύσεων!

Οι food bloggers ή food influencers εξερευνούν τον κόσμο του φαγητού και προτείνουν τις καλύτερες επιλογές. Με κουζίνες που μας ταξιδεύουν εντός και εκτός Ελλάδας, μοιράζονται τις καλύτερες συνταγές και τα καλύτερα μαγαζιά στα οποία μπορούμε να συναντήσουμε γεύσεις από όλο τον κόσμο.

Το φαγητό είναι ανάγκη, αλλά είναι, επίσης, κουλτούρα, στάση ζωής και έμπνευση. Μέσα από τον κόσμο των social media, έχει αναδυθεί εκείνη η κατηγορία των influencers, οι οποίοι «επηρεάζουν» με τον δικό τους τρόπο τις γευστικές επιλογές του κοινού. Ορισμένοι επιλέγουν να προωθήσουν την προσωπική τους αντίληψη ή προτίμηση για το φαγητό. Άλλοι επιλέγουν γλυκά, άλλοι junk food και άλλοι vegetarian ή vegan επιλογές. Μέσα από τις αναρτήσεις επικοινωνούν με τους followers τους τόσο την ουσιαστική πρόταση που είναι το φαγητό, όσο και τη φιλοσοφία τους γύρω από τον μαγικό κόσμο των γεύσεων.

Πηγή εικόνας: savoirville.gr

Μπορεί η μυρωδιά και η γεύση του φαγητού να έχουν τον σημαντικότερο ρόλο, αλλά οι αναρτήσεις με λαχταριστά φαγητά μπορούν, επίσης, να επηρεάσουν σημαντικά τις διατροφικές επιλογές. Εκείνα τα καλαίσθητα πιάτα και οι εύκολες συνταγές που γίνονται viral επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό και τον τρόπου που τρώμε. Για παράδειγμα, η έννοια του brunch –breakfast & lunch– έχει καθιερωθεί πλέον στη ζωή μας, με το hashtag #brunch να κατακλύζει τις δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως τα σαββατοκύριακα.

Παράλληλα, πολλοί food bloggers παρουσιάζουν οφέλη, όπως απώλεια βάρους, λαμπερό δέρμα και αύξηση της ενέργειας από την «καθαρή διατροφή». Επιλέγουν, φυσικά, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα και αποφεύγουν επεξεργασμένα προϊόντα. Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι επηρεάζονται από τις αναρτήσεις με υγιεινές προτάσεις φαγητού, επιλέγοντας να ακολουθήσουν μία πιο #healthy –όπως γράφουν– διατροφή. Smoothies, avocado toast, porridge, super bowls γεμίζουν χρώματα, γεύσεις και αρώματα τα posts, παρακινώντας όλο και περισσότερους να τα επιλέξουν.

Πηγή εικόνας: unsplash.com

Ωστόσο, πολλές έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τείνουν να αλληλοεπιδρούν περισσότερο με περιεχόμενο που αφορά το junk food. Ένα λαχταριστό μπέργκερ ή ένα αφράτο σοκολατένιο κέικ έχει μεγαλύτερη απήχηση από ό,τι ένα υγιεινό γεύμα. Αυτό προκαλεί ανησυχία στους επιστήμονες, καθώς η μεγαλύτερη έκθεση σε ανθυγιεινά τρόφιμα μπορεί να διαμορφώσει τις αντιλήψεις των καταναλωτών για το τι θεωρείται «φυσιολογική» διατροφική συνήθεια, με αποτέλεσμα να στραφούν σε ανθυγιεινή διατροφή. Δεν είναι, μάλιστα, απίθανο οι δημιουργοί περιεχομένου να αλλάξουν το περιεχόμενό τους σε πιο ανθυγιεινό, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να προσελκύουν περισσότερο κοινό.

Εμβαθύνοντας στον μαγικό κόσμο του φαγητού και επιλέγοντας να εξειδικεύσουν το περιεχόμενο στο προφίλ τους, πολλοί influencers επιλέγουν να ασχοληθούν αποκλειστικά με το food blogging, προτείνοντας απλές ή περίπλοκες συνταγές, γραφικά ή μοντέρνα εστιατόρια, συνηθισμένες ή ασυνήθιστες γεύσεις. Έχουν μετατρέψει την αγάπη τους για το φαγητό σε… επάγγελμα. Και φυσικά, αποκτούν συνεργασίες και αποκομίζουν σημαντικά οφέλη από αυτές.

Και αν υπάρχει καταιγισμός ιδεών και προτάσεων, τα posts με φαγητά είναι εκείνα που ξεχωρίζουν. Για τις γεύσεις, για τις αισθήσεις, για την παρέα, για την απόλαυση, για την αγάπη. Πλημμυρίζουν συναισθήματα και ξυπνούν αναμνήσεις. Μία φωτογραφία ή ένα βίντεο μπορούν να μας θυμίσουν ότι σκοπός είναι να… γευόμαστε την κάθε στιγμή!

Scroll down και… καλή όρεξη!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Πώς οι influencers του φαγητού επηρεάζουν τη διατροφή μας (long read), ertnews.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Μπότη
Μαρία Μπότη
Γεννήθηκε το 1997 και είναι πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις ξένες γλώσσες και αγαπά τα ταξίδια. Τα σχέδια της για το μέλλον είναι να ασχοληθεί σε μεταπτυχιακό επίπεδο με την επικοινωνία και το marketing.