15.4 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΤο ταξίδι των 100+ απορρίψεων της Melanie Perkins για τη γέννηση του...

Το ταξίδι των 100+ απορρίψεων της Melanie Perkins για τη γέννηση του Canva


Της Νένας Πεσκελίδη,

Σήμερα, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων έχουν αλλάξει λόγω της αυξανόμενης παρουσίας των γυναικών και των ηγετικών τους ικανοτήτων στον επιχειρηματικό κόσμο. Οι επιχειρήσεις, που διοικούνται από γυναίκες, διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη και αναβάθμιση της κοινωνίας, δημιουργώντας περισσότερες θέσεις εργασίας.

Οι γυναίκες έχουν ισχυρά επιχειρηματικά σχέδια και διαθέτουν υψηλές δεξιότητες ευελιξίας και προσαρμοστικότητας. Σύμφωνα με μια ανάλυση, που πραγματοποίησε η Boston Consulting Group, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις, που διοικούνται από γυναίκες είναι πολύ πιο επιτυχημένες, όσον αφορά τη δημιουργία υψηλότερων εσόδων.

Στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των ημερών μας, υπάρχει μια γυναίκα, που όχι μόνο έχει αναδειχθεί σε σπουδαία επιχειρηματία, αλλά έχει, επίσης, αποδείξει ότι μπορεί να ανταγωνιστεί και να επιβιώσει με τεχνολογικούς γίγαντες, όπως η Microsoft και η Adobe.

Σήμερα η επιχείρηση της, το Canva, έχει γίνει το πιο δημοφιλές διαδικτυακό εργαλείο σχεδιασμού για τη δημιουργία βιογραφικών σημειωμάτων, παρουσιάσεων, αφισών, προσκλήσεων και όχι μόνο. Ωστόσο, το ταξίδι προς την παγκόσμια αποδοχή του brand δεν ήταν εύκολο.

Κάθε επιτυχημένη επιχείρηση έχει περάσει από το κατώφλι πολυάριθμων απορρίψεων, για να αντέξει στο χρόνο, προτού καταλήξει σε μια ιστορία έμπνευσης και επιτυχίας. Έτσι και η αυστραλιανή πλατφόρμα σχεδιασμού Canva παρουσιάζει –με τη σειρά της– μια ενδιαφέρουσα ιστορία διαδοχικών απορρίψεων.

Η Melanie αποφάσισε να δωρίσει το 30% των μετοχών της επιχείρησης (δωρεές ύψους $12 δις) σε μια φιλανθρωπική οργάνωση. Πηγή εικόνας: AlexanderGrey / Pixabay

Η Melanie Perkins είχε την ιδέα για το Canva το 2007, όταν ήταν μόλις 19 ετών. Δίδασκε προγράμματα design στους συμφοιτητές της στο πανεπιστήμιο, όταν συνειδητοποίησε ότι τα περισσότερα προγράμματα ήταν ακριβά, πολύπλοκα και ανεπιτυχή. Σκέφτηκε ένα μέλλον για το design, που θα ήταν απλό, διαδικτυακό και συνεργατικό.

Τα επόμενα χρόνια, η Melanie προσπάθησε να αντλήσει επιχειρηματικά κεφάλαια, όμως η διαδικασία δεν ήταν εύκολη. Βρήκε τους πρώτους της επενδυτές μετά από περισσότερες από εκατό απορρίψεις και πολυάριθμα μάταια ταξίδια στη Silicon Valley. Χρειάστηκαν πάνω από τρία χρόνια, για να αποκτήσει η Perkins και ο σύζυγος και συνιδρυτής, Cliff Obrecht, την πρώτη χρηματοδότηση για την εταιρεία. To Canva ξεκίνησε, τελικά, τη λειτουργία του το 2013.

Η πίστη της στο να καταστήσει το design προσιτό σε όλους, είτε αυτό αφορούσε λογότυπα, επαγγελματικές κάρτες ή παρουσιάσεις, της έδινε κίνητρο να συνεχίσει. Κάθε απόρριψη, που δεχόταν, την ωθούσε πιο κοντά στον επόμενο πελάτη, που τελικά θα έλεγε το πολυπόθητο «ναι». Επιπλέον, η Melanie Perkins δεν δίστασε να προσφέρει. Πιστεύοντας σε πράξεις προσφοράς, η Melanie αποφάσισε να δώσει το 30% των μετοχών της επιχείρησης σε μια φιλανθρωπική οργάνωση, που δραστηριοποιείται για την εξάλειψη της φτώχειας, το οποίο ισοδυναμούσε με δωρεές ύψους $12 δις.

Η εταιρεία Canva είναι μία από τις λίγες νεοφυείς επιχειρήσεις που είναι κερδοφόρες, συγκεντρώνοντας επενδύσεις ύψους $560 εκατ. και με αποτίμηση, η οποία ανέρχεται στο ποσό των $40 δις. Η Melanie Perkins ανήκει, επίσης, στο 2% των γυναικών διευθυνόντων συμβούλων εταιρειών, που υποστηρίζονται από κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών.

Κι ενώ ο κλάδος της τεχνολογίας –γενικότερα– χαρακτηρίζεται από την ανισότητα των φύλων, η Perkins καταβάλλει σταθερά προσπάθειες για την εξάλειψή της, φροντίζοντας να καταργήσει τις προκαταλήψεις στις αποφάσεις πρόσληψης στην Canva. Η εταιρεία εκπροσωπείται από γυναίκες σε ποσοστό 41% του συνολικού ανθρώπινου δυναμικού της, το οποίο είναι υψηλότερο από το 28% του μέσου όρου της βιομηχανίας.

Το Canva –μέχρι σήμερα– έχει βοηθήσει στη δημιουργία πάνω από 3,5 δις σχεδίων σε 190 χώρες με πάνω από 60 εκατ. ενεργούς χρήστες. Το επιχειρηματικό ταξίδι της Melanie Perkins αποτελεί πραγματικά πηγή έμπνευσης, περνώντας και σε εμάς το μήνυμα, πως όταν κανείς τολμάει, επιμένει και είναι διαφορετικός, τελικά πετυχαίνει.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • It took Melanie Perkins 100+ rejections over 3 years (& some faith!) to give life to design platform Canva, economictimes.indiatimes.com, διαθέσιμο εδώ
  • Martin Roll, LinkedIn, διαθέσιμο εδώ
  • Melanie Perkins Success Story: How Melanie Perkins Built Canva, startuptalky.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Νένα Πεσκελίδη
Νένα Πεσκελίδη
Είναι απόφοιτη του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία από το ίδιο πανεπιστήμιο. Το Μάρκετινγκ, η Επιχειρηματικότητα και το Τουριστικό Μάνατζμεντ είναι τομείς που την ενδιαφέρουν ιδιαίτερα, ενώ αγαπάει τη διδασκαλία, τη μάθηση και δηλώνει «εσαεί μαθήτρια». Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με το διάβασμα, τα ταξίδια και την κεραμική.