19.1 C
Athens
Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαFashion marketing: Το business branding στον χώρο της μόδας

Fashion marketing: Το business branding στον χώρο της μόδας


Της Μαρίας Πολίτου,

Τι είναι το fashion marketing;

Το μάρκετινγκ μόδας (fashion marketing) αποτελεί έναν κλάδο του μάρκετινγκ, που ασχολείται με τη διαφήμιση ρούχων και αξεσουάρ σε μία συγκεκριμένη αγορά. Πρόκειται για τη διαχείριση διαφημιστικών εμπορικών σημάτων και προϊόντων μόδας που επικεντρώνονται στη δημιουργία πιθανού πελατολογίου. Αυτός ο τύπος marketing περιλαμβάνει διαφημίσεις σε εφημερίδες, περιοδικά και πλατφόρμες και αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό κλάδο στον τομέα της ενδυματολογίας, καθώς βοηθά στην εξέλιξη της βιομηχανίας της μόδας. Στον συγκεκριμένο κλάδο χρησιμοποιούνται πολύ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να βρουν καινοτόμους ελκυστικούς τρόπους, προκειμένου να προσελκύσουν τον κάθε πελάτη και να του λανσάρουν το προϊόν. Για τον συγκεκριμένο λόγο, είναι απαραίτητο οι εταιρείες μόδας να προσλαμβάνουν επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων, ώστε να προσελκύουν άτομα με τα κατάλληλα δημογραφικά στοιχεία μέσω της χρήσης των μέσων δικτύωσης.

Πηγή Εικόνας: nywib.org

Οι πτυχές και οι σκοποί του

Το μάρκετινγκ έχει σκοπό να προσφέρει στο κοινό μία ποικιλία προϊόντων. Επιπλέον, έχει στόχο να αναπτύξει στο σωστό μέρος τις πωλήσεις μέσω ψηφιακών εφαρμογών, ώστε να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερο κοινό. Η πιο σημαντική πτυχή του είναι να εντοπίσει τον πληθυσμό-στόχο στον οποίο θα «απευθύνονται» τα ρούχα και να αξιοποιήσει κατάλληλα το οργανωτικό κομμάτι, το οποίο αφορά το πώς θα ενταχθούν τα προϊόντα στην αγορά εργασίας και πώς αυτά, ύστερα, θα ενσωματωθούν στα καταστήματα.

Για τη δημιουργία της πιο αποτελεσματικής ροής του fashion marketing, απαιτείται και μία δημιουργική και επινοητική οπτική του προσωπικού, αφού πρέπει να πραγματοποιήσουν τη σωστή καμπάνια και τη σωστή έρευνα, ώστε να είναι πάντα εντός της τάσης της μόδας. Στο συγκεκριμένο σημείο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς σχετίζονται με τη διάδοση της ευαισθητοποίησης και την ενημέρωση πιθανών καταναλωτών για ένα προϊόν. Σκοπός είναι να δώσει κίνητρο στους πελάτες. Ακόμα και η συνεργασία με influencers αποτελεί μία πολύ διαδεδομένη εναλλακτική, αφού μέσω αυτών δίνονται πολλές εκπτώσεις σε προϊόντα και έτσι προσελκύεται πολύ μεγαλύτερο κοινό.

Πηγή Εικόνας: arts.ac.uk

Οι στρατηγικές του

Προκειμένου ο συγκεκριμένος κλάδος να αναπτυχθεί και να ευημερήσει, χρειάζεται να υπάρχουν ως υπόβαθρο κάποιες δεξιότητες. Αρχικά, οι προμηθευτές πρέπει να είναι σε θέση να «μαγνητίσουν» την προσοχή του πελάτη, να τον ιντριγκάρουν και να του κεντρίσουν το ενδιαφέρον, ώστε να θελήσει να αγοράσει χωρίς διστακτικότητα το προϊόν. Στο κομμάτι αυτό πρέπει να συμπεριληφθούν διάφοροι παράγοντες, όπως είναι η μουσική, η ψυχαγωγία και οι ταινίες, οι οποίες θα δώσουν έμπνευση στον σχεδιαστή, ώστε να δημιουργήσει ταυτόχρονα νέα, μοντέρνα και σικάτα προϊόντα. Ο κάθε αρμόδιος πρέπει να θυμάται ότι το στυλ της μόδας είναι κάτι προσωρινό, το οποίο επηρεάζεται από τη γεωγραφική θέση, τα γούστα, τα χρώματα και τη χρονική στιγμή.

Ένας άλλος παράγοντας είναι η λήψη αποφάσεων με βάση μελλοντικές τάσεις και η στρατηγική εφαρμογή τους σε ιδέες και σχέδια για μελλοντικές προσπάθειες του μάρκετινγκ. Εκτός από αυτές τις βασικές προϋποθέσεις, απαιτούνται και κάποιες ποιοτικές δεξιότητες, οι οποίες αφορούν τη δημιουργικότητα του μυαλού και τη συναισθηματική νοημοσύνη, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση της σχέσης με τον καταναλωτή και να οδηγήσει στην προώθηση του προϊόντος. Η προώθησή του, μάλιστα, είναι το σημείο-κλειδί του μάρκετινγκ, και εάν είναι επιτυχημένη, τότε συμβάλλει στην καθιέρωση της επωνυμίας και στην αύξηση των κερδών μιας εταιρείας.

Πηγή Εικόνας: athensfashionclub.com

Τα οφέλη

Υπάρχουν πάρα πολλές θετικές συνεισφορές στον τομέα της βιομηχανίας της μόδας από τη δραστηριοποίηση αυτού του κλάδου. Το fashion marketing συνιστά ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο στον χώρο της μόδας και της ομορφιάς, αφού «ζωντανεύει» τη δημιουργικότητα και το όραμα του σχεδιαστή. Από την άλλη πλευρά, βοηθά και τον αγοραστή να «συνδεθεί» με τη μάρκα και γενικότερα με αυτόν τον χώρο. Εκτός από αυτό, σε κοινωνικό επίπεδο, η μόδα συμβάλλει στην επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων. Συγκεκριμένα, συνεισφέρει στη μετάδοση σχετικών με τη μόδα πληροφοριών στον κοινωνικό κύκλο των καταναλωτών, αφού ένα προϊόν ή ένα αγαθό χρειάζεται να απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα της κοινωνίας και να καλύπτει τις ανάγκες όλων των καταναλωτών. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η μεγάλη ποικιλία και η πολυμορφία. Η μόδα πλέον αποτελεί ένα πολύ ισχυρό όπλο για τη σύγχρονη κοινωνία, με την πλειοψηφία να δίνει ισχυρή έμφαση στο εμφανισιακό κομμάτι. Έτσι, η βιομηχανία της μόδας έχει στοχεύσει ακριβώς εκεί από όπου η κοινωνία μας αντλεί δύναμη· στην εμφάνιση και την ομορφιά. Και ως γνωστόν, αυτοί οι δύο σκοποί είναι οι πιο σημαντικοί για τον σύγχρονο άνθρωπο.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Γιατί να σπουδάσω fashion business, aviotifashioned.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Hebrero, M. (2015), Αγορά μόδας και εμπορευματοποίηση: Από την μαζική αγορά στο λιανικό εμπόριο πολυτελείας, Independent Publishing Platform

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Πολίτου
Μαρία Πολίτου
Είναι φοιτήτρια στην Φιλοσοφική Σχολή, στο τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι 20 χρονών, γεννημένη το 2001 και έχει μεγαλώσει στην Αθήνα. Γνωρίζει Αγγλικά και Γαλλικά. Παρακολουθεί σεμινάρια που σχετίζονται με την εκπαίδευση. Στον ελεύθερο της χρόνο διαβάζει κάποια βιβλία και απολαμβάνει βόλτες με φίλους.