Της Νένας Πεσκελίδη,
Το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ μέσω Instagram είναι ένα ισχυρό εργαλείο, με το οποίο οι επιχειρήσεις του κλάδου της φιλοξενίας μπορούν να ενισχύσουν το brand τους και να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Με τους millenials να αποτελούν μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιωτικού δυναμικού και να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην εξερεύνηση και την προσωπική ανάπτυξη, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κάθε ευκαιρία για να στοχεύσουν αυτό το κοινό με συναρπαστικό περιεχόμενο. Οι διαδικτυακοί αγοραστές γίνονται όλο και πιο άνετοι στην πραγματοποίηση αγορών μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με το 40% των καταναλωτών κάτω των 33 ετών να δίνουν προτεραιότητα στη «δυνατότητα χρήσης Instagram», όταν επιλέγουν έναν ταξιδιωτικό προορισμό.
Το μάρκετινγκ στο Instagram μπορεί να είναι πολύ ισχυρό λόγω του τρόπου με τον οποίο οι εικόνες και τα βίντεο αιχμαλωτίζουν την προσοχή του θεατή. Επειδή το Instagram είναι βελτιστοποιημένο για χρήση σε κινητές πλατφόρμες, προσφέρεται για την προσέλκυση χρηστών. Από την ίδρυσή του, το Instagram έχει μετατραπεί από μια μέτρια πλατφόρμα κοινής χρήσης φωτογραφιών σε ένα κόμβο δημιουργικότητας και εμπορίου. Καλλιτέχνες, φωτογράφοι, διασημότητες και ειδησεογραφικοί οργανισμοί χρησιμοποιούν το Instagram, όπως και επιχειρήσεις κάθε μεγέθους. Αντίστοιχα, τα ίδια χαρακτηριστικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για την προώθηση ενός ξενοδοχειακού brand.
5+1 βασικές αρχές του Instagram Hotel Marketing
Τα παρακάτω στοιχεία είναι σημαντικά για μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ στο Instagram.
- Ακολουθήστε μια στρατηγική, ώστε η μάρκα σας να είναι συνεπής και να έχει τη δική της «προσωπικότητα»
Είναι σημαντικό να διατηρείτε το περιεχόμενό σας συνεπές. Το περιεχόμενο που μοιάζει τυχαίο και ασύνδετο μπορεί να απωθήσει τους χρήστες. Σκεφτείτε τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν τη μάρκα σας. Είναι το ξενοδοχείο σας ήσυχο και πολυτελές ή διασκεδαστικό και γεμάτο ενέργεια; Είναι παιχνιδιάρικο και φιλικό προς οικογένειες ή περιπετειώδες; Το Instagram είναι κορεσμένο από ταξιδιωτικό περιεχόμενο. Για να τραβήξετε την προσοχή ενός θεατή, το περιεχόμενό σας πρέπει να ξεχωρίζει. Τι κάνει το κατάλυμά σας ξεχωριστό; Είναι η τοπική περιοχή ή οι εξαιρετικές εγκαταστάσεις σας; Προσφέρετε μοναδικές υπηρεσίες ή εκδηλώσεις για τις οποίες οι άνθρωποι θα θέλουν να μάθουν; Δώστε στους ανθρώπους μια γεύση από τις εμπειρίες που προσφέρονται.
- Σχεδιάστε τις αναρτήσεις σας εκ των προτέρων
Μια συνεπής μακροπρόθεσμη στρατηγική είναι σημαντική για το μάρκετινγκ ξενοδοχείων στο Instagram. Σκεφτείτε το είδος του περιεχομένου που θέλετε να συμπεριλάβετε και πότε θα πρέπει να αναρτηθεί για να υπάρξει το βέλτιστο αποτέλεσμα. Η εκ των προτέρων συμπλήρωση του ημερολογίου περιεχομένου σας βοηθά στην εξοικονόμηση χρόνου και προσπάθειας αργότερα. Επινοήστε εκ των προτέρων κάποια hashtags και τύπους αναρτήσεων, μαζί με τις ώρες ανάρτησης. Το περιεχόμενο μπορεί εύκολα να συνδεθεί με ειδικές προσφορές, εκδηλώσεις ή λανσαρίσματα προϊόντων, με αναρτήσεις που έχουν προγραμματιστεί έγκαιρα αντί να γίνονται τελευταία στιγμή. Μην ξεχνάτε να σχεδιάζετε γύρω από εποχιακά –επίκαιρα γεγονότα– όχι μόνο τις διακοπές και τις εποχές αιχμής ή μη αιχμής. Σκεφτείτε τις τοπικές εκδηλώσεις που θα μπορούσατε να αναδείξετε ως μέρος του περιεχομένου σας.
- Επωφεληθείτε από το Instagram Business Insights
Το Instagram προσφέρει ένα βοηθητικό πρόγραμμα παρακολούθησης στατιστικών στοιχείων μέσω της εφαρμογής του για κινητά. Το γνωστό ως “Insights” μπορεί να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το κοινό σας. Χρησιμοποιώντας το Insights μπορείτε να εντοπίσετε τους τύπους περιεχομένου που δημιουργούν τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση. Ίσως οι ακόλουθοί σας ανταποκρίνονται καλά σε ζωηρά βίντεο κ.λπ. με εκδηλώσεις και εορτασμούς. Ίσως είναι οι εικόνες υψηλής ανάλυσης από την όμορφη θέα του ξενοδοχείου σας που αιχμαλωτίζουν τη φαντασία των ακολούθων σας. Η ανάλυση της συμπεριφοράς των επισκεπτών σας επιτρέπει να βελτιώσετε τη στρατηγική σας, παρέχοντας περισσότερο από το είδος του περιεχομένου που εκτιμά το κοινό σας και επεκτείνοντας την εμβέλειά σας στο Instagram. Μπορείτε, επίσης, να χρησιμοποιήσετε τα Insights για να στοχεύσετε πιο αποτελεσματικά τις διαφημίσεις σας.
- Χρήση διαφορετικών τύπων μέσων και χρήση ειδικού οπτικού στυλ
Οι χρήστες του Instagram είναι συνηθισμένοι σε υψηλής ποιότητας οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο. Εκτός από τη διασφάλιση ότι τηρείτε μια συνεπή αισθητική, θα πρέπει, επίσης, να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι και κορυφαίας ποιότητας. Αυτό σημαίνει εικόνες υψηλής ανάλυσης, καλά στημένες εικόνες και ελκυστικά βίντεο. Χρησιμοποιήστε διαφορετικούς τύπους μέσων και παρακολουθήστε ποια είδη περιεχομένου δημιουργούν την καλύτερη ανταπόκριση του κοινού σας. Προσπαθήστε να διατηρείτε όλο το περιεχόμενό σας συνεκτικό και προσανατολισμένο στη μάρκα. Το περιεχόμενό σας θα πρέπει να δίνει στο κοινό σας μια αίσθηση της ατμόσφαιρας και της αισθητικής του ξενοδοχείου σας. Αναδείξτε την καλύτερη θέα, τις εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες σας. Μπορείτε, επίσης, να δημοσιεύσετε εικόνες από το άμεσο περιβάλλον του ξενοδοχείου και τα αξιοθέατα που μπορεί να θέλουν να επισκεφθούν οι επισκέπτες.
- Μην ξεχνάτε τα Hashtags και τα Geotags
Τα hashtags και τα geotags είναι ζωτικής σημασίας για το μάρκετινγκ ξενοδοχείων στο Instagram. Βοηθούν τους χρήστες να βρουν το περιεχόμενό σας και να αναγνωρίσουν ότι οι εγκαταστάσεις σας ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Εκτός από τα ευρέως χρησιμοποιούμενα γενικά hashtags, όπως #beachfront ή #relaxation, θα πρέπει να καταλήξετε σε επώνυμα hashtags. Οι ετικέτες που αφορούν ειδικά το κατάλυμά σας και τυχόν καμπάνιες που πραγματοποιείτε θα βοηθήσουν τους χρήστες να επιμεληθούν και να μοιραστούν περιεχόμενο. Ένα geotag είναι το γεωγραφικό μήκος και πλάτος μιας τοποθεσίας. Η ενεργοποίηση αυτής της λειτουργίας επιτρέπει στο Instagram να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες GPS από τη συσκευή σας και να τις προσθέτει αυτόματα στις φωτογραφίες σας. Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες που αναζητούν ξενοδοχεία στην περιοχή σας μπορούν εύκολα να βρουν το περιεχόμενό σας.
5+1. Αλληλεπίδραση με το κοινό
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αμφίδρομος δρόμος. Η ενασχόληση με τους ακολούθους σας είναι σημαντική για το μάρκετινγκ στο Instagram. Αν ο λογαριασμός σας μοιάζει μη αυθεντικός –απλώς μια σειρά αναρτήσεων, χωρίς αλληλεπίδραση– θα χάσετε γρήγορα το ενδιαφέρον του κοινού σας. Η αλληλεπίδραση επιτρέπει στους ακολούθους σας να γνωρίζουν ότι υπάρχει ένα ζεστό καλωσόρισμα και φιλικό προσωπικό που περιμένει στο ξενοδοχείο σας. Το να τους δώσετε την αίσθηση των ανθρώπων που κρύβονται πίσω από τις εικόνες και τα βίντεο στο feed σας μπορεί να βοηθήσει πραγματικά. Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να δημιουργήσετε αλληλεπίδραση. Κάντε ερωτήσεις, αποσπάστε σχόλια και ενθαρρύνετε τους επισκέπτες να αφήσουν σχόλια. Μια απλή εικόνα με μια σχετική ερώτηση (όπως μια λήψη μιας κοντινής παραλίας, με μια ερώτηση όπως «ποια είναι η αγαπημένη σας παραθαλάσσια δραστηριότητα;») μπορεί να δημιουργήσει μεγάλη αλληλεπίδραση.
Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες (U.G.C.) μπορεί να βοηθήσει την ξενοδοχειακή σας μάρκα με διάφορους τρόπους. Πρώτα απ’ όλα, κάνει το feed σας να φαίνεται πιο αυθεντικό – οι άνθρωποι μπορούν να δουν τι άρεσε στους πραγματικούς επισκέπτες κατά τη διαμονή τους. Το U.G.C. ενθαρρύνει, επίσης, περισσότερους ανθρώπους να σας ακολουθήσουν, καθώς οι φίλοι των χρηστών θα δουν τις φωτογραφίες και τα βίντεό τους και θα ενδιαφερθούν για το ξενοδοχείο σας. Μπορείτε να αποσπάσετε περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, προσφέροντας ανταμοιβές και βραβεία για αυτούς που δημοσιεύουν φωτογραφίες και βίντεο με το hashtag σας.
Εάν αναδημοσιεύετε περιεχόμενο άλλων χρηστών στο feed του ξενοδοχείου σας, φροντίστε να λάβετε πρώτα την άδεια. Έτσι, αποφεύγονται τυχόν προβλήματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Instagram Hotel Marketing: Strategies for more Engagement, revfine.com, διαθέσιμο εδώ
- Instagram Marketing for Hotels: The Ultimate Guide, cvent.com, διαθέσιμο εδώ
- Tips on How to Market your Hotel on Instagram, revenue-hub.com, διαθέσιμο εδώ