12.1 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμός"Nope" (2022): Ή μάλλον "yes";

“Nope” (2022): Ή μάλλον “yes”;


Του Ανδρέα Βλάχου,

Όλοι περιμέναμε υπομονετικά τη νέα δουλειά του αριστουργηματικού σκηνοθέτη Jordan Peele. Δεν έχει απογοητεύσει ακόμη με τις προηγούμενες κινηματογραφικές του προσπάθειες και συνεχίζει να πιέζει έναν, μάλλον, οραματικό φάκελο. Καλυμμένη από χρόνια μυστηρίου έρχεται μια άλλη συναρπαστική καταχώριση τρόμου με το Nope.

Οι ταινίες που αφορούν τη μυθοπλασία των UFO είναι συνήθως, ως επί το πλείστον, στο στρατόπεδο επιστημονικής φαντασίας, με ένα δάχτυλο, ίσως, στο είδος του τρόμου. Το να προσπαθείς να βρεις αυτά που τοποθετούν σταθερά δύο πόδια πάνω από την πλευρά του τρόμου, δεν είναι εύκολο κατόρθωμα. Αυτή είναι η ταινία, όμως, που ενώνει αρμονικά αυτά τα στρατόπεδα.

Το Nope προσγειώθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες στο δεύτερο μισό του Ιούλη, δια χειρός του Jordan Peele (Us, Get Out) και πρωταγωνιστούν οι Daniel Kaluuya (Get Out, Chatroom), Keke Palmer, Steven Yeun (Mayhem), Barbie Ferreira, Brandon Perea, Michael Wincott (Alien: Resurrection), Terry Notary (Attack Τhe Block, The Lost Tribe), Conor Kawalski, Mark Casimir Dyniewicz Jr. και Alejandro Cuello (The Silent House).

Πηγή Εικόνας: polygon.com

Από την αρχή, το μάρκετινγκ για το Nope του Jordan Peele ενθάρρυνε θεωρίες, εικασίες και ερμηνείες. Ωστόσο, σε σύντομο χρονικό διάστημα και με δύο μόνο προηγούμενα χαρακτηριστικά, ο σκηνοθέτης δημιούργησε ένα μοναδικό μείγμα προσιτού και απρόβλεπτου τρόμου με κρυμμένα στρώματα υποκειμενισμού και συμβολισμού. Η έξυπνη νέα αντίληψη του Peele για το καλοκαιρινό blockbuster υφαίνει ένα συναρπαστικό σχόλιο κάτω από την επιφάνεια της προσιτής και συναρπαστικής πρόσοψής του.

O J. Haywood θεωρεί ότι είναι δύσκολο να διατηρήσει το ράντσο αλόγων του αείμνηστου πατέρα του. Οι οικονομικές δυσκολίες και τα προβλήματα παραγωγής τον αναγκάζουν να πουλήσει μερικά από τα άλογα στον πλησιέστερο γείτονά του, τον Ricky Jupe Park, ο οποίος κάποτε ήταν παιδικός σταρ της κωμικής σειράς, αλλά τώρα διατηρεί θεματικό πάρκο. Η προσθήκη της ενεργητικής αδερφής του, OJ Emerald, αυξάνει το άγχος του, καθώς προσπαθεί να διατηρήσει το πιστό του καθήκον στο οικογενειακό ράντσο. Ωστόσο, ένα τρομακτικό περιστατικό αρχίζει να πετάει πάνω από την κοιλάδα τους, παρακινώντας τα αδέρφια να ζητήσουν τεχνική βοήθεια από τον Άγγελο, υπάλληλο του Φράι, για να το κινηματογραφήσουν. Εάν αφεθεί ανεξέλεγκτη η κατάσταση, μπορεί γρήγορα να ξεφύγει από τον έλεγχο και να γίνει πολύ επικίνδυνη.

Η ταινία ξεκινά με συγκλονιστικές και ζοφερές εικόνες, φαινομενικά άσχετες με την κύρια ιστορία του Haywood. Είναι ο πρώτος υπαινιγμός στη στρατηγική του Peele, μια επίθεση στην άστατη φύση και τη βραχυπρόθεσμη μνήμη της ψυχαγωγίας. Ο Jupe κρατά το παιδικό τραύμα από ένα καταστροφικό γεγονός. Είναι ακόμη φρέσκο ​​για αυτόν, αλλά για όλους τους άλλους είναι μια ξεχασμένη στιγμή στην ιστορία της τηλεόρασης. Τη θυμούνται αμυδρά, μόνο μέσα από σκληρές παρωδίες σε περιοδικά, χιούμορ ή δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές σκετς.

Όπως επισημαίνει η Emerald, σε μια εναρκτήρια ομιλία σε ένα αδιάφορο συνεργείο παραγωγής, το “The Galloping Horse” έγραψε ιστορία ως η πρώτη κινηματογραφική ταινία. Ωστόσο, ο αναβάτης αλόγων που εμφανίζεται στη μικρού μήκους ταινία παραμένει γνωστός-άγνωστος. Οι χαρακτήρες στο “Nope” είναι τόσο αφοσιωμένοι στην τέχνη τους, που είναι πρόθυμοι να καταστρέψουν τη ζωή τους οικονομικά και σωματικά, παρόλο που ο κόσμος τους έχει ξεχάσει. Είναι μια κριτική τόσο για το σύστημα όσο και για το πώς καταναλώνουμε τα μέσα. Καταναλώνουμε τα μέσα γρήγορα και χωρίς να σκεφτόμαστε, μετά προχωράμε στο επόμενο πράγμα. Αυτό μας αφήνει να ξεχνάμε το πράγμα που μόλις τελειώσαμε.

Πηγή Εικόνας: Honor

Το υποκείμενο δεν συνδέεται πάντα καλά με την καλοκαιρινή υπερπαραγωγή σε επίπεδο επιφάνειας. Οι ενδιάμεσες αναδρομές που υποτίθεται ότι προσφέρουν ενδείξεις και οδηγούν την πλοκή προς τα εμπρός, μπορεί μερικές φορές να στερούνται νοήματος και σκοπού. Υπάρχει πολλή σημαντική ιστορία που είναι κρίσιμη για τα τρέχοντα γεγονότα. Δυστυχώς, μερικά από αυτά περνούν βιαστικά, όπως χρειάζεται.

Αν και μπορεί να είναι ένα καλοκαιρινό θέαμα, η ταινία του Peele δεν πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Ο τίτλος δείχνει το θέμα της ταινίας και ο OJ και ο Keke βιώνουν μερικές πραγματικά τρομακτικές στιγμές. Αν και μπορεί μερικές φορές να είναι χιουμοριστικό, το αποτέλεσμα είναι πραγματικά ανατριχιαστικό. Ο σκηνοθέτης βρίσκει, επίσης, συναρπαστικούς τρόπους για να αλλάξει τη ρουτίνα, διασφαλίζοντας ότι, ακόμη και όταν νομίζεις ότι καταλαβαίνεις τι συμβαίνει, δεν το καταλαβαίνεις. Όχι εντελώς, πάντως. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μερικές απροσδόκητα αποτρόπαιες σκηνές και συγκλονιστικές εικόνες.

Το κορυφαίο καστ βοηθά να δώσει ζωή στην υπερβολική ποιότητα της ταινίας και στις στιγμές αγωνίας που αψηφούν το είδος της. Ο φυσικός κωμικός συγχρονισμός του Perea παρέχει κάποια πολυπόθητη ευαισθησία και ο Michael Wincott δεν απογοητεύει στην πολυαναμενόμενη επιστροφή του με το αναμενόμενο επίπεδο βαρύτητας. Ο Kaluuya και ο Palmer υποδύονται δύο αδέρφια με βαθιά ιστορία σε αυτή την ταινία. Οι διαμάχες και οι συγκρουσιακές τους προσωπικότητες παρέχουν μια συναισθηματική γραμμή που εδραιώνει τα φανταστικά στοιχεία.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • “Nope”(2022), imbd.com, διαθέσιμο εδώ 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ανδρέας Βλάχος
Ανδρέας Βλάχος
Κατάγεται από την Κεφαλονιά. Είναι απόφοιτος Λυκείου και πλέον φοιτητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στη Σχολή Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών και πιο συγκεκριμένα στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσω Μαζικής Ενημέρωσης, στο τρίτο έτος. Σε καθημερινή βάση διαβάζει και ενημερώνεται για ό,τι αφορά τη βιομηχανία του κινηματογράφου. Ασχολείται με τον αθλητισμό και τις τέχνες και στον ελεύθερό του χρόνο του αρέσει να βλέπει ταινίες και σειρές, καθώς και να διαβάζει βιβλία.