Του Άρη Κατσίδη,
Ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna, σε δηλώσεις του την Τρίτη (27/7) στο CNBC, θέλησε να κατευνάσει τους φόβους των επενδυτών ότι η επερχόμενη μετάβαση της εταιρείας προς τα ηλεκτροκίνητα θα θέσει σε κίνδυνο τις επιδόσεις της, υπογραμμίζοντας ότι ο ιταλικός κολοσσός έχει «βαθιά κατανόηση» της δυναμικής των οχημάτων. Όπως ήταν φυσικό, ρωτήθηκε για το βάρος των μπαταριών που χρησιμοποιούνται σε ένα ηλεκτροκίνητο, αλλά και αν ένα ηλεκτρικό μοντέλο supercar θα είναι σε θέση να διατηρήσει την αίσθηση, την ισχύ και την αεροδυναμική μιας Ferrari, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι: «Στο θέμα της οδήγησης, όσον αφορά τη δυναμική του οχήματος, μπορούμε να διαχειριστούμε αυτό το πρόσθετο βάρος… Είναι αλήθεια, έχουμε 100 κιλά περισσότερα από ένα κανονικό αυτοκίνητο ICE για την ίδια ιπποδύναμη, αλλά αυτό που πραγματικά με καθησυχάζει είναι το γεγονός ότι υπάρχει από μέρους μας μια βαθιά κατανόηση της δυναμικής των οχημάτων».
Ο Vigna συνέχισε υπογραμμίζοντας ότι: «Αλλά εμείς στη Ferrari… οι μηχανικοί στη Ferrari, είμαστε σε θέση να παρέχουμε κάτι μοναδικό, ξεχωριστό. Οπότε, είναι μία πρόκληση, που την βλέπουμε ως μια ευκαιρία να συνεχίσουμε, δηλαδή, να φτιάχνουμε ιδιαίτερης κατασκευής οχήματα».
Η Ferrari σχεδιάζει να λανσάρει ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2025, αν και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης εξακολουθούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον της και, γενικότερα, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι αυτά που κυριαρχούν αυτήν την περίοδο, οπότε η όλη κίνηση είναι αδιαμφισβήτητα πρωτοποριακή. Ο ιταλικός κολοσσός ανέφερε ότι μέχρι το 2026 τα υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελούν το 60%. Στόχος είναι μέχρι το 2030, τα υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα να έχουν το καθένα μερίδιο 40% έκαστος, δηλαδή σύνολο 80%.
Η εύλογη ερώτηση που προκύπτει είναι γιατί γίνεται όλο αυτό; Γιατί μια ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία με τόσο ισχυρό brand name ασχολείται με τα ηλεκτρικά οχήματα; Οι απαντήσεις ποικίλουν, αλλά όλες έχουν μια συνισταμένη. Είναι η εξέλιξη της εποχής. Έχει να κάνει με τη μόδα, έχει να κάνει ότι τα ηλεκτροκίνητα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, αλλά κυρίως έχει να κάνει με το ότι η Ε.Ε. έχει θέσει πολύ αυστηρές προδιαγραφές στις εκπομπές ρύπων, κάτι που σημαίνει ότι αν δεν τηρούνται οι κανονισμοί, τότε θα αναγκαστούν να πληρώσουν μεγάλα πρόστιμα. Αυτό έχει αναγκάσει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να βρουν τρόπο να κάνουν τα αυτοκίνητα τους ηλεκτρικά, ακόμα και στην κατηγορία luxury, όπως η Bentley ή η Rolls Royce.
Γενικά, το πολύ υψηλό αρχικό κόστος, η μικρή χωρητικότητα των μπαταριών, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τους επιδόσεις, και η αδιαφορία για τα περιβαλλοντικά προβλήματα από ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού εμπόδισε τη γρήγορη ανάπτυξη του κλάδου. Η ανάγκη, όμως, για την «πράσινη» μετάβαση, ώστε η ανθρωπότητα να έχει ένα πιο βιώσιμο μέλλον, ώθησε τις κυβερνήσεις να προσφέρουν κίνητρα, μέσω της αυστηρότητας του κανονιστικού πλαισίου, των υψηλών προστίμων, αλλά και των γενναιόδωρων επιδοτήσεων.
Επιπλέον, δόθηκαν κίνητρα και σε καταναλωτές, ώστε να δώσουν για απόσυρση το παλιό τους αυτοκίνητο με μηχανή εσωτερικής καύσης και να προτιμήσουν κάποιο υβριδικό ή πλήρως ηλεκτρικό όχημα. Σημαντικό ρόλο είχε και η αύξηση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που αποτελούσε ένα βασικό πρόβλημα για τους καταναλωτές. Αναπόφευκτο, λοιπόν, είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες να εστιάζουν σταδιακά στην παραγωγή και αναβάθμιση των ηλεκτροκίνητων.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Ferrari CEO shrugs off concerns about EV performance, cnbc.com, διαθέσιμο εδώ
- Top 5 Reasons Why Electric Vehicles Are The Future Of Driving In 2022, outlookindia.com, διαθέσιμο εδώ