12.1 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΑλλαγές στην αγορά μικρών αυτοκινήτων

Αλλαγές στην αγορά μικρών αυτοκινήτων


Του Άρη Κατσίδη,

Mπορεί να μην είναι εντυπωσιακά super-cars ή επιβλητικά τζιπάκια, αλλά τα μικρά αυτοκίνητα είναι ζωτικής σημασίας για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, αφού παραδοσιακά σε αυτήν την κατηγορία πραγματοποιούνται οι περισσότερες πωλήσεις. Οι εταιρείες αυτοκινήτων, κυρίως όσες δεν παράγουν premium οχήματα, προσπαθούν να κερδίσουν μεγάλο μερίδιο της «πίτας» στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, καθώς στοχεύουν σε αστικό αγοραστικό κοινό, λόγω του μεγέθους τους, αφού είναι πιο βολικά στις μετακινήσεις μέσα στις πόλεις.

Σύμφωνα με το Autoexpress, τα μικρά αυτοκίνητα είναι η βάση και αποτελούν τα θεμέλια των αγοραστικών συνηθειών των Βρετανών για δεκαετίες. Από τη μία, αποτελούν πρόκληση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αφού είναι οχήματα που μεμονωμένα δύσκολα βγάζεις κέρδος, αλλά συνολικά μπορούν να προσελκύσουν περισσότερη πελατεία, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν μεγαλύτερες πωλήσεις. Επίσης, πολλές φορές προσφέρουν παροχές, οι οποίες βρίσκονται κατά περιόδους μόνο σε «μεγάλα ή πιο πολυτελή» αμάξια, κάτι που τα καθιστά πολύ ελκυστικά.

Τη σημερινή εποχή, κομβικό ρόλο παίζουν τα μικρά ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία κατά κανόνα είναι πιο φθηνά από τις μεγαλύτερες εκδόσεις. Γενικότερα, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να εντάξουν στη γκάμα τους μικρά ηλεκτροκίνητα, – για αυτό και παρατηρούμε είτε να τα βγάζουν τώρα στην αγορά είτε να τα παρουσιάζουν για το 2025 – καθώς οι νέοι κανόνες εκπομπών της Ε.Ε. θα μπορούσαν να κάνουν τα μικρά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης πιο κοστοβόρα από τα ηλεκτροκίνητα.

Ας δούμε μερικά σχέδια αυτοκινητοβιομηχανιών για τα μικρά αυτοκίνητα:

Abarth

Η Abarth με τη Fiat έχει μια άρρηκτη σχέση δεσμών που φτάνει πίσω μέχρι το Autobianchi Α112, με την εταιρεία του ομίλου Stellantis να κάνει τα τελευταία χρόνια επιτυχία με τη μετατροπή του Fiat 500 σε πιο σπορ έκδοση, κάτι που θα κάνει και στην εποχή των ηλεκτροκίνητων. Ο CEO, Oliver Francois, ανέφερε ότι: «Το Abarth είναι το 500, το σημερινό 500αρακι γεννήθηκε ηλεκτρικό. Μετά θα έρθουν και άλλα μοντέλα (από την FIAT), οπότε η Abarth θα αξιοποιήσει ένα από αυτά».

Alfa Romeo

Το πιο μικρό αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή από την Alfa Romeo είναι το MiTo, αλλά χάρη στις πλατφόρμες και στους κινητήρες από τη Stellantis, το brand επιστρέφει στην κατηγορία B-segment με κάτι διαφορετικό και αναμένεται να λανσάρει ένα νέο μικρό SUV στο τέλος του 2023, το οποίο θα έχει πολλά κοινά στοιχεία με το Peugeot 2008 και το Citroen C3 Aircross. Θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά πολύ πιθανόν να είναι διαθέσιμο και ως ηλεκτροκίνητο σε μερικές αγορές, όπως της Μεγάλη Βρετανία.

BMW

Η BMW ήταν μια από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που λάνσαρε μικρά ηλεκτροκίνητα οχήματα με το i3, ενώ ιδιαίτερα ξεχωριστό έδειχνε το i Vision Circulat concept, το οποίο μας προμηνύει για το τι θα δούμε από την εταιρεία σε μερικές δεκαετίες. Τα X1 και iX1 θα κυκλοφορήσουν αργότερα μέσα στη σεζόν.

Ford

Ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στα μικρά αυτοκίνητα επανεξετάζει σοβαρά κάποια δεδομένα, αφού επιθυμεί να απομακρυνθεί από τα low-margin superminis, καθώς μεταβαίνει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Θα υπάρχει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του τρέχοντος Puma, αλλά δεν έχει ειπωθεί κάτι σχετικό για το Fiesta.

Honda

Η Honda στοχεύει σε μια αλλαγή σελίδας, κάτι που δεν σημαίνει πρακτικά ότι κινείται προς την ηλεκτροκίνηση. Το υβριδικό Jazz παραμένει ένα πρακτικό σουπερ-μίνι, ενώ το Honda e προσφέρει κάτι διαφορετικό όσον αφορά το στυλ. Βέβαια, η περιορισμένη εμβέλεια σημαίνει ότι είναι ένα μειονέκτημα μπροστά στον μεγάλο ανταγωνισμό των νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης και σουπερ-μίνι.

Καταληκτικά, φαίνεται να πραγματοποιείται μια «στροφή» στην επιχειρηματική στρατηγική των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως, με τις περισσότερες εταιρείας να προσπαθούν να προσαρμοστούν στις τρέχουσες καταναλωτικές ανάγκες του κοινού, αλλά και στο περιβαλλοντικό κανονιστικό πλαίσιο των κρατών, το οποίο γίνεται όλο και πιο αυστηρό.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚH ΠΗΓH
  • The future of small cars, autoexpress.co.uk, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άρης Κατσίδης
Άρης Κατσίδης
Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.