13.8 C
Athens
Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΤο μέλλον του influencer marketing

Το μέλλον του influencer marketing


Της Νένας Πεσκελίδη,

Την τελευταία δεκαετία, το influencer μάρκετινγκ έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να αποτελέσει μια ισχυρή φωνή για τις μάρκες στην εποχή του ψηφιακού μάρκετινγκ. Οι influencers φαίνεται ότι έχουν την ικανότητα να παρακινούν τις κοινωνικές στάσεις και συμπεριφορές της διαδικτυακής τους κοινότητας προς τις μάρκες που υποστηρίζουν.

Οι περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν πλέον εμπειρίες, αλλά και άτομα τα οποία ακολουθούν στα social media, εμπιστεύονται τη γνώμη τους και στους οποίους μπορούν να βασιστούν, για να επιλέξουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Ο influencer ανταποκρίνεται σε αυτές τις ανάγκες και αποτελεί, αν επιλεγεί, μια απίστευτη πηγή ευκαιριών για μια μάρκα, τόσο από άποψη προβολής, αναγνωρισιμότητας όσο και εσόδων. Οι influencers, συνεχίζοντας να κερδίζουν την κοινωνική αποδοχή από τις κοινότητες ατόμων που τους ακολουθούν στα social media, με τις αυθεντικές φωνές και το περιεχόμενό τους, επηρεάζουν την κοινή γνώμη και τις καταναλωτικές συνήθειες. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται οι τάσεις που φαίνεται να διαμορφώνουν το μέλλον του influencer marketing.

  1. Έμφαση στους Micro-Influencers και στην αυθεντικότητα

Οι μάρκες έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν τα οφέλη της συνεργασίας με nano- (κάτω από 10.000 ακόλουθους) και micro- (10.000-200.000 ακόλουθους) influencers, αντί να στοχεύουν απλώς σε δημιουργούς με εκατομμύρια ακόλουθους. Η επιτυχία οποιασδήποτε καμπάνιας influencer μάρκετινγκ δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τον αριθμό των ακολούθων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πολλοί influencers αγοράζουν ψεύτικους ακόλουθους, με αποτέλεσμα το ποσοστό αλληλεπίδρασής τους να είναι χαμηλό. Αντίθετα, οι micro-influencers έχουν λιγότερους ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά δουλεύουν για να διατηρήσουν προσωπική σύνδεση με το κοινό-στόχο τους. Ως εκ τούτου, οι αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μεγαλύτερη αλληλεπίδραση. Σε αντίθεση με τους δημοφιλείς influencers που έχουν ένα τεράστιο κοινό στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι micro-influencers έχουν πιο λογικές τιμές και είναι περισσότερο προσιτοί.

Ακόμη, οι nano/micro-influencers φημίζονται περισσότερο για τη γνησιότητα και την αυθεντικότητά τους. Οι ακόλουθοί τους αισθάνονται ότι τα προϊόντα που παρουσιάζουν είναι αυτά που πραγματικά έχουν δοκιμάσει και τους αρέσουν. Η αυθεντικότητα της μάρκας και η διαφάνεια είναι το κλειδί για την οικοδόμηση συνδέσεων και την επιρροή της επόμενης γενιάς πελατών. Τα πιο ελκυστικά και επιτυχημένα βίντεο είναι συνήθως αυτά που δεν είναι διαφημιστικά και αντανακλούν την προσωπικότητα του δημιουργού. Επίσης, το αυθεντικό περιεχόμενο είναι πιο πιθανό να επαναχρησιμοποιηθεί από τις μάρκες, για να προσεγγίσει χρήστες εκτός του κοινού του δημιουργού, δημιουργώντας μια κατάσταση win-win, που δίνει μεγαλύτερη έκθεση τόσο στη μάρκα όσο και στον influencer.

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αναγνωρίζουν αυτή τη μετατόπιση. Νέα εργαλεία και ευκαιρίες συνεχίζουν να διατίθενται σε περισσότερους χρήστες από ότι στο παρελθόν. Η λειτουργία συνδέσμων του Instagram Stories, η οποία ήταν, αρχικά, διαθέσιμη μόνο σε χρήστες με 10.000+ ακόλουθους ή σε επαληθευμένους λογαριασμούς, είναι πλέον διαθέσιμη σε οποιονδήποτε στην πλατφόρμα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί, για να μοιραστεί κανείς προϊόντα με το κοινό του με το πάτημα ενός κουμπιού. Οι δημιουργοί κάθε μεγέθους θα μπορούν, επίσης, να επωφεληθούν από την άνοδο των livestreaming αγορών, δίνοντάς τους πρόσθετα μέσα, με τα οποία μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το κοινό τους και να δημιουργήσουν πιο διαδραστικές και καθηλωτικές εμπειρίες. Καθώς οι μάρκες δίνουν προτεραιότητα στην οργανική ανάπτυξη και την αυθεντικότητα έναντι του μεγέθους του κοινού, ένα αυξανόμενο μερίδιο των προϋπολογισμών influencer μάρκετινγκ θα συνεχίσει να πηγαίνει σε nano- και micro-influencers.

  1. Εικονικοί (virtual) influencers

Οι influencers, σχεδιασμένοι μέσω υπολογιστή (computer-generated influencers), βρίσκονται σε άνοδο και όλο και περισσότερες μάρκες συνεργάζονται πλέον μαζί τους.

Ο κλάδος της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης έχει αναπτυχθεί εξαιρετικά γρήγορα τις τελευταίες δεκαετίες και συγκαταλέγεται μεταξύ των ταχύτερα αναπτυσσόμενων κλάδων στον κόσμο. Ενώ απέχουμε ακόμη πολύ από το να αλληλεπιδράσουμε με ένα ρομπότ ανθρώπινου μεγέθους στην καθημερινή μας ζωή, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν ήδη ένα άλμα στην τεχνητή νοημοσύνη, εισάγοντας ένα νέο κύμα διαδικτυακών προσωπικοτήτων: εικονικούς influencers.

Οι εν λόγω influencers, που δημιουργούνται μέσω υπολογιστή, μιμούνται τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά, την προσωπικότητα και εμφάνιση. Αλλά σε αντίθεση με εμάς, θα τηρούν με συνέπεια το σενάριο για το οποίο έχουν φτιαχτεί να υπηρετούν, θα δείχνουν πάντα άψογοι και προφανώς, δε θα χρειάζονται κανένα ρεπό. Με άλλα λόγια, οι εικονικοί influencers μπορούν εύκολα να διαμορφωθούν, ώστε να ταιριάζουν με τον στόχο κάθε εταιρείας να παρέχει χορηγούμενο περιεχόμενο στους καταναλωτές. Ενεργώντας όπως η γενιά Z με συναρπαστικές, φιλόδοξες ιστορίες ζωής, οι «ζωές» των Virtual Influencers συνεχίζουν να γοητεύουν τους πραγματικούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Η @Miquela Sousa είναι μία από τις πρώτες εικονικές influencers που εμφανίστηκαν στο instagram και μετράει μέχρι σήμερα σχεδόν 3 εκατομμύρια followers. Το 19χρονο μοντέλο γεμίζει το feed της με μια ατελείωτη σειρά από λήψεις “outfit-of-the-day” και παρουσιάζει δημοφιλείς μάρκες, όπως η Chanel, η Calvin Klein και η Supreme. Η Miquela μοιράζεται φωτογραφίες της από τη συμμετοχή της σε εκδηλώσεις με άλλους influencers και διάσημους φίλους της, μαζί με memes και αποφθέγματα. Χρησιμοποιεί, μάλιστα, την πλατφόρμα της, για να υποστηρίξει κοινωνικούς σκοπούς.

Πηγή εικόνας: PIX1861 / pixabay
  1. Εστίαση στο περιεχόμενο βίντεο και ήχου

Οι άνθρωποι καταναλώνουν σήμερα περισσότερο περιεχόμενο βίντεο και ήχου. Οι δημιουργοί περιεχομένου στο Twitch, το YouTube, ακόμα και τα podcasts, αποκτούν όλο και μεγαλύτερη επιρροή. Πολλοί από αυτούς τους δημιουργούς περιεχομένου εμφανίζονται σε διάφορες πλατφόρμες, με έναν βαθμό αλληλοεπικάλυψης του κοινού. Για παράδειγμα, ο Logan Paul είναι ένας viral YouTuber με 23,5 εκατομμύρια συνδρομητές στο κανάλι του. Ωστόσο, κάνει, επίσης, podcasts και το κανάλι του έχει πάνω από 3,5 εκατομμύρια subscribers. Τα podcasts είναι ιδιαίτερα πολύτιμα για τους ανθρώπους που μαθαίνουν μέσω ακοής. Μπορεί να είστε απρόθυμοι να αφιερώσετε χρόνο για να διαβάσετε ένα βιβλίο ή ένα άρθρο, αλλά χαρούμενοι να ακούσετε κάποιους ειδικούς να δίνουν συμβουλές σε ένα podcast.

Παρ’ όλα αυτά, το κείμενο και οι εικόνες εξακολουθούν να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προώθηση και προβολή των brands και το instagram εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στο περιεχόμενο βίντεο και ήχου το επόμενο διάστημα. Το TikTok και το YouTube βρίσκονται σε άνοδο και το podcasting αυξάνεται σε δημοτικότητα. Ακόμα και τα πρωταρχικά social media, όπως το Facebook και το Twitter, δίνουν πλέον έμφαση στην κοινοποίηση βίντεο.

  1. Οι μάρκες θα αναζητήσουν μακροχρόνιες συνεργασίες αντί για μεμονωμένες αναρτήσεις

Αναμένεται ότι οι μάρκες και οι influencers θα συνεργαστούν σε βάση μακροπρόθεσμων και μόνιμων συνεργασιών αντί για μεμονωμένες χορηγούμενες αναρτήσεις. Υπάρχουν πολλαπλοί λόγοι για αυτή τη στροφή, αλλά, τελικά, καταλήγουν στο εξής: χρειάζεται χρόνος, για να γίνει μια πώληση. Ακόμα και οι influencers με τα πιο αφοσιωμένα κοινά θα δυσκολευτούν να συνεισφέρουν πραγματικά, όταν τους ανατεθεί μία και μόνο χορηγούμενη ανάρτηση.

Για τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η αναγνωρισιμότητα και η αυθεντικότητα είναι πιο σημαντικές από ποτέ. Το να βλέπεις έναν influencer στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να συστήνει το ίδιο προϊόν με την πάροδο του χρόνου, φαίνεται ειλικρινές και αυθεντικό. Ενισχύει την εντύπωση ότι ο influencer πιστεύει στη μάρκα, γίνεται ένας αξιόπιστος χρήστης που μπορεί να μιλήσει για τις υπηρεσίες και τις παροχές της εταιρείας και να επηρεάσει τους ακολούθους του να δοκιμάσουν τα προϊόντα.

Έτσι, λοιπόν, οι εταιρείες, στην προσπάθειά τους να οικοδομήσουν αυτή την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, συνάπτοντας μακροχρόνιες συνεργασίες με influencers, μπορούν να πετύχουν: μείωση του χρόνου της καμπάνιας μάρκετινγκ, αύξηση της συχνότητας δημοσιεύσεων, οικοδόμηση αναγνωρισμότητας της μάρκας τους και στόχευση στους επιθυμητούς καταναλωτές.

Ενώ οι εταιρείες χρειάζονται την ισχυρή φωνή των inlfuencers, εκείνοι χρειάζονται έναν αξιόπιστο συνεργάτη. Αυτή η συμβιωτική σχέση μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για την επιτυχία του μάρκετινγκ, ό,τι κι αν επιφυλάσσει το μέλλον.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 
  • The future of influencer marketing: 8 trends to watch, powerdigitalmarketing.com, διαθέσιμο εδώ
  • 18 Influencer Marketing Trends to Watch in 2022, influencermarketinghub.com, διαθέσιμο εδώ
  • Virtual Influencers: The future of Marketing?, digital-business-lab.com, διαθέσιμο εδώ
  • 4 Major Trends Driving Success in Influencer Marketing, retailtouchpoints.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Νένα Πεσκελίδη
Νένα Πεσκελίδη
Είναι απόφοιτη του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία από το ίδιο πανεπιστήμιο. Το Μάρκετινγκ, η Επιχειρηματικότητα και το Τουριστικό Μάνατζμεντ είναι τομείς που την ενδιαφέρουν ιδιαίτερα, ενώ αγαπάει τη διδασκαλία, τη μάθηση και δηλώνει «εσαεί μαθήτρια». Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με το διάβασμα, τα ταξίδια και την κεραμική.