16.9 C
Athens
Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΕίμαστε ένας βαθμός;

Είμαστε ένας βαθμός;


Του Νικηφόρου Παγώνη, 

Με αφορμή τα αποτελέσματα των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων, όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε σκεφτεί αν τελικά μπορεί ένας βαθμός να καθορίσει το μέλλον μας και την υπόλοιπη πορεία της ζωής μας. Σίγουρα οι περισσότεροι θα έχουμε ακούσει κάποιες φράσεις όπως «Να διαβάσεις, να βγάλεις καλούς βαθμούς, για να πας μπροστά στη ζωή σου», «Όσοι δεν διαβάζουν, δεν πάνε μπροστά στη ζωή τους». Δεν μπορούμε να πούμε πως είναι απόλυτα λανθασμένες ή σωστές, καθώς οι γνώσεις που μας προσφέρει το σχολείο και η μετέπειτα εκπαιδευτική μας πορεία πράγματι μας βοηθούν σε αρκετούς τομείς της ζωής μας. Αντίστοιχα και μια καλή βαθμολογία, μια καλή επίδοση μπορεί να μας ανοίξει ευκολότερα κάποιες πόρτες. Όμως, δεν είναι μόνο αυτό ή δεν πρέπει να βασιζόμαστε μονάχα σε αυτό για την υπόλοιπη ζωή μας.

Πηγή εικόνας: whichschooladvisor.com

Η μόρφωση και η εκπαίδευση είναι δυο έννοιες που πρέπει να απασχολούν όλους τους ανθρώπους της σύγχρονης εποχής. Η βαθμοθηρία, ωστόσο, είναι καλό να μείνει σε μια άλλη παλαιότερη εποχή και όχι σε αυτήν την εποχή, που είναι, όσο ποτέ άλλοτε, φιλική στη δημιουργικότητα, την παραγωγικότητα, την έκφραση. Φυσικά, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πρέπει με κάποιον τρόπο να υπερισχύσει εκείνος που θα τα καταφέρει καλύτερα, όμως, δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε ή να θεοποιούμε έναν κακό και έναν καλό βαθμό. Πολλά παραδείγματα της καθημερινής ζωής μας έχουν αποδείξει ότι οι κακοί βαθμοί δεν ταυτίζονται απαραίτητα με την αποτυχία, ούτε οι καλοί βαθμοί με την επιτυχία. Πολλοί άνθρωποι κατάφεραν να μεγαλουργήσουν σε τομείς που το σχολείο δεν είχε «φωτίσει» καν, ενώ άλλοι που ακολούθησαν κάποια πρότυπα σπουδών και επαγγελμάτων, που το σχολείο είχε «φωτίσει», αντιμετωπίζουν προβλήματα ή δεν βρίσκουν τα πράγματα, όπως τους είχαν παρουσιαστεί στο σχολείο.

Σε αυτό στο εκπαιδευτικό σύστημα, δυστυχώς ή ευτυχώς, η βαθμολογία είναι ένα μέσο (ή και το μόνο) με το οποίο μπορεί να αναδειχθεί η προσπάθεια κάποιου. Δεν πρέπει να την αποτινάξουμε, αλλά δεν πρέπει και να την έχουμε ως άξονα ολόκληρης της ζωής μας. Εάν είχαμε μια καλή επίδοση είναι σημαντικό, αλλά και ωφέλιμο για τη δική μας εξέλιξη να προσπαθήσουμε να κρατάμε μια ανοδική πορεία και στις μετέπειτα σπουδές μας και να μην επαναπαυθούμε. Αντίστοιχα, με μια μέτρια ή όχι τόσο καλή επίδοση δεν θα πρέπει να νιώσουμε αποτυχία, αντίθετα θα πρέπει να δούμε, εάν θέλουμε να ξανά προσπαθήσουμε για καλύτερα αποτελέσματα ή να ψάξουμε κάτι άλλο, το οποίο θα είναι το επόμενο μας βήμα και αυτό για το οποίο θα δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό. Πρέπει οποιαδήποτε επιλογή να βασιστεί σε δικές μας ανάγκες, επιθυμίες, στόχους και να μην βασιστεί σε καμία γνώμη και άποψη κανενός τρίτου.

Πηγή εικόνας: vancouverisawesome.com

Οι δικές μας δυνάμεις, η συνεχής προσπάθεια και αναζήτηση, όπως και η αποφυγή των σχολίων του κόσμου, θα μας δώσουν την ώθηση να πετύχουμε το καλύτερο για εμάς, είτε αυτό είναι η συνέχεια των καλών βαθμολογιών είτε αυτό είναι η επιμονή και συνέχεια σε κάποιο άλλο πράγμα, μετά από μια όχι τόσο καλή βαθμολογία. Ένας βαθμός μπορεί να καθορίσει κάποια στιγμή της ζωής μας, όμως, δεν είναι το μόνο που μπορεί να μας καθορίσει. “Practice makes perfect”, όπως λέει και η γνωστή φράση. Μόνο με τη διαρκή προσπάθεια θα καταφέρουμε να μην είμαστε εξαρτημένοι από κάτι παγιωμένο, όπως η βαθμολογία, αλλά να προσπαθούμε συνεχώς για «καλές βαθμολογίες» και «καλές επιδόσεις» στη ζωή μας τόσο στην προσωπική μας μόρφωση, αυτοβελτίωση, εκπαίδευση, όσο και στην καριέρα μας, στα μελλοντικά μας σχέδια.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Η αποτυχία στις Πανελλαδικές δεν ισοδυναμεί με αποτυχία στη ζωή -Ο ρόλος της οικογένειας, ειδικός εξηγεί, iefimerida.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Νικηφόρος Παγώνης
Νικηφόρος Παγώνης
Γεννήθηκε το 2002 στο Ηράκλειο Κρήτης, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα. Βρίσκεται στο δεύτερο έτος των σπουδών του στο τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μιλάει Αγγλικά και μαθαίνει Γερμανικά. Η συνεχής ενασχόλησή του με τη γραπτή έκφραση και ο προβληματισμός του για το κοινωνικό γίγνεσθαι τον ενέπνευσαν να ασχοληθεί με την αρθρογραφία. Στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με την ενημέρωση για την επικαιρότητα, την ανάγνωση βιβλίων και τις βόλτες στη θάλασσα.