Του Άρη Κατσίδη,
Το μέλλον της αυτοκίνησης αδιαμφισβήτητα είναι η ηλεκτροκίνηση, γι’ αυτό και όλες οι μεγάλες εταιρίες προσπαθούν να ακολουθήσουν τις επιταγές της νέας πραγματικότητας και να βγάλουν ηλεκτρικά μοντέλα. Μεγάλος ο ανταγωνισμός και τεράστια μάχη γίνεται για ένα μεγαλύτερο μερίδιο σε μια αγορά, η οποία έχει πολλές δυνατότητες για έσοδα και διψάει για καινοτομία. Πάντοτε τα αμάξια ήταν η πρωτοτυπία της εποχής, πάντα οι εκθέσεις αυτοκινήτων συγκέντρωναν τα βλέμματα όλου του κόσμου και κέρδιζαν τις εντυπώσεις. Πέρα από τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, βέβαια, υπάρχουν και άλλες πρωτοπόρες ιδέες, όπως με το υδρογόνο.
Η BMW άνοιξε επίσημα το νέο της εργοστάσιο, με μια επένδυση αξίας 15 δισεκατομμυρίων γιουάν (2,2 δισεκατομμύρια δολάρια) στην Κίνα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα ηλεκτρικά οχήματα, προσπαθώντας να φτάσει την κορυφαία στο είδος της Tesla και τους εγχώριους ανταγωνιστές.
Το εργοστάσιο της Lydia στη βορειοανατολική πόλη Shenyang είναι το τρίτο εργοστάσιο της BMW στην Κίνα, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και μεγαλύτερη επένδυση στη χώρα. Η χωρητικότητα του εργοστασίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης. Έτσι, το i3 της BMW, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μεσαίο σπορ σεντάν της εταιρείας για την κινεζική αγορά, ξεκίνησε την παραγωγή στο εργοστάσιο της Lydia τον Μάιο.
«Η επέκταση του αποτυπώματος παραγωγής μας στην Κίνα δείχνει ότι προετοιμαζόμαστε για περαιτέρω ανάπτυξη στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο και είμαστε σίγουροι για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της Κίνας», δήλωσε ο Jochen Goller, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του BMW Group στην Κίνα, σε μία συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη. «Εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την ηλεκτροκίνηση, στοχεύοντας περισσότερο από το ένα τέταρτο των πωλήσεών μας στην Κίνα να είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά έως το 2025», συμπλήρωσε.
Ωστόσο, η BMW έχει να διανύσει ακόμη δρόμο στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, όπου η ανταγωνιστική, αμερικανική Tesla και οι εγχώριοι παίκτες, όπως η BYD που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, κυριαρχούν στις πωλήσεις.
Οι ξένες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW και η Volkswagen, έχουν μείνει πίσω, ωστόσο, τώρα αυξάνουν την παραγωγή. Το τελευταίο εργοστάσιο της BMW ανεβάζει την ετήσια παραγωγική ικανότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα σε 830.000 αυτοκίνητα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Passenger Cars, Ralf Brandstaetter, δήλωσε στο Nikkei τον Φεβρουάριο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορεί να κατασκευάζει έως και 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα ετησίως στην Κίνα το 2023.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα οι οποίες ήδη αντιμετώπιζαν προβλήματα, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει εφοδιαστική αλυσίδα σε όλο τον κόσμο, αντιμετώπισαν και περαιτέρω προκλήσεις μετά την αναζωπύρωση του Covid-19 τους τελευταίους μήνες, που οδήγησε σε lockdown μεγάλες πόλεις, όπως η Σαγκάη. Μάλιστα, σε μια συνέντευξη που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δήλωσε ότι τα εργαλεία που απαιτούνται για τα εργοστάσια της εταιρείας στο Όστιν και το Βερολίνο έχουν κολλήσει στην Κίνα. Πρόσθεσε ότι τα δύο εργοστάσια «χάνουν δισεκατομμύρια δολάρια αυτή τη στιγμή», επειδή τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας εμποδίζουν την παραγωγή.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
-
BMW opens $2.2 billion EV plant in China as it ramps up challenge to Tesla, domestic players, NBC News, διαθέσιμο εδώ