Της Διονυσίας Σούρμπη,
Από τον Απρίλιο, ο τουρισμός έδειξε θετικά δείγματα, αναλογιζόμενοι την περίοδο του κορωνοϊού που μας ταλανίζει ακόμα. Βέβαια, όλα δείχνουν να γυρνούν στην κανονικότητα, καθώς τόσο στην οικονομία όσο και στον τουρισμό υπάρχουν προσδοκίες για καλύτερα νούμερα από αυτά του 2019. Έτσι, η MSC Cruises αποφάσισε το κρουαζιερόπλοιο “MSC Lirica” να έχει home port το λιμάνι του Πειραιά.
Ο όμιλος MSC δραστηριοποιείται σε πολλές αγορές, όπως αυτή της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, για την οποία είναι πιο γνωστή. Παρόλ’ αυτά, άλλη μία δραστηριότητα, στην οποία είναι ενεργός ο όμιλος, είναι η κρουαζιέρα. Η εταιρεία MSC Cruises δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα και, πιο συγκεκριμένα, στο λιμάνι του Πειραιά, για να γίνει η βάση για το κρουαζιερόπλοιο για πρώτη φορά.
Οι λόγοι που επιλέχθηκε το συγκεκριμένο λιμάνι, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, είναι τόσο λόγω θέσης του, αλλά και σε συνάρτηση με τους λιγοστούς περιορισμούς που υπάρχουν ως προς το μέγεθος του πλοίου. Ο γεωγραφικός θαλάσσιος χώρος που θα πλέει το MSC Lirica είναι η ανατολική Μεσόγειος και, πιο συγκεκριμένα, οι χώρες που θα προσεγγίζει είναι η Ελλάδα, η Κύπρος, το Ισραήλ και η Τουρκία. Η θέση του λιμανιού δίνει εύκολη πρόσβαση και άμεση σε όλους τους προαναφερθέντες προορισμούς. Βέβαια, καλό είναι να αναφερθεί ότι η εταιρεία μέχρι πρότινος είχε ως βάση τη Βενετία, όμως, έπειτα από κυβερνητική απόφαση, υπήρξαν περιορισμοί ως προς το μέγεθος των πλοίων για την αποφυγή της καταστροφής των καναλιών. Τέλος, το λιμάνι του Πειραιά θα δώσει τη δυνατότητα στο πλοίο να πλεύσει με μικρότερη ταχύτητα από ό,τι αν η αφετηρία του ήταν στη βόρεια Ιταλία, έτσι, θα είναι μειωμένες και οι εκπομπές ρύπων.
Η εταιρεία στοχεύει στην επέκταση της ιδέας αυτής. Το 2023, το “MSC Lirica” θα αντικατασταθεί από το “MSC Musica”, το οποίο είναι ένα ακόμα μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο. Ωστόσο, το εγχείρημα αυτό θεωρείται μείζονος σημασίας από την πλευρά της MSC Cruises και, συνεπώς, «περιμένει» από την ελληνική πλευρά να βοηθήσει με κάποιες υποδομές. Όπως αυτήν της άμεσης σύνδεσης του Λιμανιού με το Αεροδρόμιο. Οι προσδοκίες για τις υποδομές έχουν δημιουργηθεί μεν, αλλά είναι σε πρώιμο στάδιο, μιας και δεν έχει υπάρξει επικοινωνία με την Ελληνική κυβέρνηση.
Τέλος, ο Πειραιάς είναι και πόλος έλξης τουριστών από όλο τον κόσμο, αλλά και για τους ίδιους τους Έλληνες. Συνεπώς, είναι μια αρκετά μεγάλη αγορά. Αναμένεται η ελληνική αγορά να ενδώσει στην ιδέα της κρουαζιέρας, κυρίως λόγω της σχέσης ποιότητας και τιμής, αλλά και της ευελιξίας δρομολογίων που προσφέρεται.
Όσον αφορά τις προσδοκίες για τον τουρισμό είναι αρκετά υψηλές, τόσο που προβλέπονται να εκτιναχθούν σε μεγαλύτερα ποσοστά από αυτά του 2019, η οποία θεωρείται ως μια «καλή» χρονιά για τον τουρισμό και δη στην Ελλάδα. Άρα, το λιμάνι του Πειραιά κατέχει στρατηγικής σημασίας θέση. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι πέρα από τον τουρισμό, το λιμάνι του Πειραιά τόσο στην ακτοπλοΐα όσο και στη ναυτιλία, γενικότερα, είναι ένα «δυνατό» σημείο προσάραξης πλοίων λόγω υποδομής και γεωγραφικής θέσης.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
- Αντζελο Καπούρο: Γιατί η MSC Cruises επέλεξε ως home port τον Πειραιά, Διαθέσιμο εδώ