Του Δημήτρη Μπίθα,
Στις 31 Μαρτίου του 2022, όπου έκλεισε το χρηματοοικονομικό έτος, η Ocean Network Express (ONE) ανακοίνωσε κερδοφορία ρεκόρ της τάξης των $16,76 δις, σημειώνοντας αύξηση $13,72 δις σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Όπως ανακοίνωσε η συμμαχία, παρατηρήθηκε υψηλή ζήτηση για μεταφορές κατά την περίοδο του Ιανουαρίου έως τον Μάρτιο, παρά τα όσα συμβαίνουν σε διεθνές γεωπολιτικό-οικονομικό επίπεδο, όπως είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα lockdowns στην Κίνα. Ως αποτέλεσμα, οι ναύλοι στη spot αγορά παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και κατά τη διάρκεια του 4ου τριμήνου και, φυσικά, σε πολύ υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Η συμμαχία, ωστόσο, δεν έδωσε προβλέψεις σχετικά με την πορεία των κερδών έως τον Μάρτιο του 2023, λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει σε διεθνές επίπεδο, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως. Σύμφωνα με την ONE, είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν νέες εξελίξεις και αλλαγές σε οικονομικό επίπεδο παγκοσμίως, οπότε ενδεχομένως να μην έχει νόημα μια τέτοια πρόβλεψη. Ωστόσο, η Hapag-Lloyd, η οποία είναι μέλος της συμμαχίας ONE, ανέφερε πως αναμένει στο 1ο τρίμηνο του 2022 EBITDA γύρω στα $3,5 δις, καθώς ο όγκος μεταφοράς ήταν περίπου στα 3εκ. teu το προηγούμενο έτος, ενώ την ίδια στιγμή ο μέσος ναύλος έχει αυξηθεί κατά 80%.
Επιπλέον, η Maersk που είναι η 2η μεγαλύτερη εταιρεία παγκοσμίως, προ-ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του 1ου τριμήνου του 2022, όπου παρουσίασε EBITDA ύψους $9,2 δις, το οποίο σαφέστατα είναι αυξημένο, συγκριτικά με του 4ου τριμήνου του 2021 που ήταν ύψους $7,99 δις. Συγκεκριμένα, η Maersk έλαβε $4.552 ανά FEU το 1ο τρίμηνο, το οποίο ήταν ο καλύτερος μέσος όρος τριμήνου που έχει καταγράψει έως τώρα, το οποίο αντιστοιχεί σε 71% ετήσιας αύξησης και 13,5% τριμηνιαίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας για το 2ο τρίμηνο του 2022, η δύναμη της αγοράς θα συνεχίσει να αυξάνεται και κατά τη διάρκεια του τρέχοντος τριμήνου. Συνολικά, η εταιρεία επανεξέτασε τις προβλέψεις για το συνολικό EBITDA του 2022, όπου το τοποθέτησε στα $30 δις, ενώ η προηγούμενη πρόβλεψη ήταν στα $24 δις.
Με βάση τα παραπάνω, φαίνεται πως η άνοδος στους ναύλους των containers θα συνεχίσει να αυξάνεται και, έτσι, οι εταιρείες θα συνεχίσουν να σημειώνουν κερδοφορίες ρεκόρ. Ενώ έχουν συμβεί τρομερές αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο, φαίνεται πως έως σήμερα δεν έχουν επηρεάσει τις liners, σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς από τη στιγμή που βρίσκεται ένας πόλεμος σε εξέλιξη, ενώ συμβαίνουν ακόμα lockdown, όπως για παράδειγμα στην Κίνα, η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο hub για containers παγκοσμίως.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Marcus Hand – Container lines are continuing to rake in the billions this year as the supply remains disrupted and record high freight rates.Seatrade Maritime, Διαθέσιμο εδώ
- Greg Miller – Despite rising risks, shipping lines on track for another record year. Freightwaves, Διαθέσιμο εδώ