Του Ιωάννη Μυταυτσή,
Ο ελληνικός τουρισμός ήταν, είναι και θα είναι, όπως αποδεικνύεται, η βαριά βιομηχανία της χώρας μας, η οποία στήριξε την Ελλάδα στη δεκάχρονη οικονομική κρίση, αλλά και έδωσε ανάσες πνοής στην εθνική μας οικονομία, εν μέσω της πανδημίας και της επιβολής πολλών περιοριστικών μέτρων στην κοινωνικο-οικονομική ζωή. Όμως, το φετινό «προϊόν» βρίσκεται αντιμέτωπο με πολλές δυσκολίες. Συγκεκριμένα, οι υπεραυξήσεις των τιμών σε αγαθά, καύσιμα, εστίαση, αλλά και διαμονή δυσχεραίνουν τις συνθήκες. Οι επισκέπτες στην χώρα μας και πόσω μάλλον οι χρόνιοι επισκέπτες, θα έρθουν αντιμέτωποι με διαφορετικές καταστάσεις.
Βέβαια, οι εξαγγελίες του Υπουργείου Τουρισμού, διά στόματος του αρμόδιου Υπουργού, Βασίλη Κικίλια, ανακοίνωσε πως ο τουρισμός μεγαλώνει για τη φετινή τουριστική περίοδο και στόχος της ελληνικής πολιτείας είναι να αναδειχθεί ο ελληνικός πολιτισμός σε όλα τα επίπεδα. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να αναλογιστούμε ως χώρα, και ιδίως η Κυβέρνηση, είναι η ακρίβεια και ο πληθωρισμός που δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα στον τουρισμό, αλλά και στους επαγγελματίες των επιμέρους κλάδων δραστηριοτήτων του τουρισμού. Το προαναφερθέν προκύπτει από το ότι, οι υπεραυξήσεις στα αγαθά, στην εστίαση αλλά και στις ξενοδοχειακές μονάδες κάνουν μη βιώσιμο το κοστολόγιο για τους εξωτερικούς και εσωτερικούς επισκέπτες της χώρας μας. Αυτά τα προβλήματα κάνουν το ελληνικό κράτος μη ανταγωνιστικό απέναντι σε άλλες τουριστικές χώρες, γεγονός το οποίο, ίσως, να μην έχει άμεσες μελλοντικές συνέπειες, αλλά είναι σχεδόν σίγουρο πως θα υπάρξουν εν καιρώ.
Συνεπώς, γίνεται κατανοητό ότι οι αποφάσεις της πολιτείας για την ενίσχυση και υποστήριξη του τουρισμού πρέπει να είναι άμεσες. Όχι μόνο γιατί δεν θα χάσουμε τα ποσοστά τουρισμού, τα οποία προσελκύουμε εδώ και χρόνια, αλλά και γιατί θα βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να επιβιώσουν τη στιγμή που πάλεψαν, και παλεύουν ακόμη με τις δυσχερείς επιπτώσεις του κορωνοϊού, αντέχοντας και στηρίζοντας τη χώρα μας με την προσφορά ενός οικονομικού αναχώματος στα δύσκολα χρόνια της κρίσης.
Επιπλέον, πρέπει να δοθούν ευκαιρίες και στον εσωτερικό τουρισμό, δηλαδή στις Ελληνίδες και τους Έλληνες, που δύο χρόνια τώρα πάλεψαν μέσα στις δύσκολες από κάθε άποψη πανδημικές συνθήκες και είναι εμφανώς επηρεασμένοι οικονομικά και ψυχολογικά από τις συνέπειές του, κάτι το οποίο μπορεί να μεταφραστεί και σε λαϊκή δυσαρέσκεια στα εκλογοσενάρια, τα οποία κατά καιρούς αναδύονται στην επικαιρότητα. Συνεπώς, τα δεδομένα για τον ελληνικό τουρισμό μπορεί να είναι ευοίωνα σε παρόντα χρόνο, ωστόσο, οι καταστάσεις σε μικρό χρονικό διάστημα μπορεί να τα κάνουν δυσοίωνα. Επομένως, οι ενέργειες πρέπει να είναι άμεσες και να αφορούν τον καθένα και την καθεμία μας για ένα ελληνικό καλοκαίρι σε συνθήκες κανονικότητας.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
- Κικίλιας: Ανάσταση για τον ελληνικό τουρισμό – Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά η έναρξη της περιόδου, cnn.gr, διαθέσιμο εδώ